2017-05-12, 23:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
När det kommer till trakasserier på nätet från snuskgubbar generellt - ganska illa. Om du är konspirationsteoretiskt lagd så rekommenderar jag dig att skapa ett kvinnligt konto på någon social plattform och gör din egna empiriska studie.

Jag behöver inte göra det, i själva verket så kan jag tex fråga min flickvän som är väldigt aktiv på både facebook och instagram och inte fan får hon snuskmeddelanden av okända snuskgubbar, raggmeddelanden av rätt oskyldig art lite då och då och komplimanger dyker upp men inte mer och min flickvän ser väldigt bra ut. Jag tror inte ett skit på att den där Linnea får snusk i den omfattning hon försöker lura i halva Sveriges befolkning.

Å andra sidan så tror jag att det finns vissa killar som vill retas med Linnea eftersom hon sticker ut sin näbb tack vare media som bereder henne plats (hon är i själva verket bara en liten flicka i mängden) och det är hennes kändisskap som triggar vissa killar att öppna käften och hon ser antagligen sig själv som väldigt betydelsefull tack vare meddelandena som säkert är överdrivna vad gäller mängd och intensitet.
Citera
2017-05-13, 01:04
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag behöver inte göra det, i själva verket så kan jag tex fråga min flickvän som är väldigt aktiv på både facebook och instagram och inte fan får hon snuskmeddelanden av okända snuskgubbar, raggmeddelanden av rätt oskyldig art lite då och då och komplimanger dyker upp men inte mer och min flickvän ser väldigt bra ut. Jag tror inte ett skit på att den där Linnea får snusk i den omfattning hon försöker lura i halva Sveriges befolkning.

Å andra sidan så tror jag att det finns vissa killar som vill retas med Linnea eftersom hon sticker ut sin näbb tack vare media som bereder henne plats (hon är i själva verket bara en liten flicka i mängden) och det är hennes kändisskap som triggar vissa killar att öppna käften och hon ser antagligen sig själv som väldigt betydelsefull tack vare meddelandena som säkert är överdrivna vad gäller mängd och intensitet.

Fan men... din tjej. Hon är säkert vacker i dina ögon och sådär. Men söta tjejer som har någon form av litet kändisskap på sociala medier får ta en massa sexistisk skit. Har en journalistisk väninna som inte ens orkar läsa sina mail utan att en kollega filtrerat bort den värsta skiten. Förneka på du, men att kvinnor utsätts för detta beteende är ett faktum.
Citera
2017-05-13, 16:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Fan men... din tjej. Hon är säkert vacker i dina ögon och sådär. Men söta tjejer som har någon form av litet kändisskap på sociala medier får ta en massa sexistisk skit. Har en journalistisk väninna som inte ens orkar läsa sina mail utan att en kollega filtrerat bort den värsta skiten. Förneka på du, men att kvinnor utsätts för detta beteende är ett faktum.

De flesta offentliga män och kvinnor får ta skit i olika former, din journalistiska väninna får säkert sin beskärda del men hon provocerar säkert en del till att att skicka rent skräp, kvinnliga journalister är hemska för det mesta och de allra flesta tycks vara feministiska PK-dårar, bara det i sig är provocerande.
Citera
2017-05-14, 01:02
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
De flesta offentliga män och kvinnor får ta skit i olika former, din journalistiska väninna får säkert sin beskärda del men hon provocerar säkert en del till att att skicka rent skräp, kvinnliga journalister är hemska för det mesta och de allra flesta tycks vara feministiska PK-dårar, bara det i sig är provocerande.

Både män och kvinnor får ta skit, men kvinnor drabbas extremt mycket hårdare.

Har en del journalister i min bekantskapskrets och har hört ganska mycket om just detta ämne, det som provocerar mest är artiklar som belyser invandring som något positivt, en artikel skriven av en manlig journalist av genomsnittlig storlek genererar ungefär 10-50 arga mail, medans liknande artikel skriven av en kvinna genererar mail i hundratals med en betydligt hårdare ton.

Har hört den här diskussionen i olika grupper men alla har haft ungefär samma upplevelse.
Citera
2017-05-14, 01:10
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Skön och rolig?

Men visst tycker man Amy Schumer är det bästa sedan skivat bröd så kan jag förstå att man gillar Linnéas försök till finurlighet.

Det som dock är komiskt i det hela är att hon är pinsammare än snubbarna som skriver till henne.
Tänkte exakt samma. Utan att gå in på utseende desto mer, men sådant hår... Hon är ett bra exempel av varför män borde importera sina fruar. Sjukt ifall tjejer tar efter henne.
Citera
2017-05-14, 01:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Både män och kvinnor får ta skit, men kvinnor drabbas extremt mycket hårdare.

Har en del journalister i min bekantskapskrets och har hört ganska mycket om just detta ämne, det som provocerar mest är artiklar som belyser invandring som något positivt, en artikel skriven av en manlig journalist av genomsnittlig storlek genererar ungefär 10-50 arga mail, medans liknande artikel skriven av en kvinna genererar mail i hundratals med en betydligt hårdare ton.

Har hört den här diskussionen i olika grupper men alla har haft ungefär samma upplevelse.

Kan du bevisa dina påståenden på nåt sätt? Och nu var det väl inte invandring som är TOPIC utan Linneas påstått många "beundrare" som skickar allt möjligt skräp till henne i en omfattning som är oerhört svår att förstå såvida inte rätt många av konversationerna är riggade (påhittade) i ett politiskt extremfeministiskt syfte? Eller så vill hon bara ha största möjliga uppmärksamhet på enklast tänkbara sätt? Vilket av alternativen känns mest troligt? Linnea är ingen journalist heller så den diskussionen kan vi ta nån annanstans.
Citera
2017-05-14, 01:47
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Kan du bevisa dina påståenden på nåt sätt? Och nu var det väl inte invandring som är TOPIC utan Linneas påstått många "beundrare" som skickar allt möjligt skräp till henne i en omfattning som är oerhört svår att förstå såvida inte rätt många av konversationerna är riggade (påhittade) i ett politiskt extremfeministiskt syfte? Eller så vill hon bara ha största möjliga uppmärksamhet på enklast tänkbara sätt? Vilket av alternativen känns mest troligt? Linnea är ingen journalist heller så den diskussionen kan vi ta nån annanstans.
Det är såklart svårt att bevisa då det är min tolkning utifrån mina upplevelser. På ett sätt kan jag tycka att det blir lite absurt att behöva bevisa något som egentligen är ganska uppenbart, att bemötandet är annorlunda när en kvinna gör eller säger något provocerande går inte att blunda för.

Diskussionen just kring Linnea har jag svårt att förstå, hon får utrymme i media och är för många män provokativ, det kommer resultera i trakasserier av den typ som hon visar upp. Sen är det ju självklart inte något som drabbar alla kvinnor, majoriteten av alla kvinnor får inte utstå den typ och mängd av trakasserier som Linnea får.
Citera
2017-05-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Det är såklart svårt att bevisa då det är min tolkning utifrån mina upplevelser. På ett sätt kan jag tycka att det blir lite absurt att behöva bevisa något som egentligen är ganska uppenbart, att bemötandet är annorlunda när en kvinna gör eller säger något provocerande går inte att blunda för.
Sluta larva dig för fan! Det där är bara självklart för er rosahåriga Södermalmshipsters som indoktrinerats på Södertörn! Kom ihåg en sak: NI ÄR INTE DET VANLIGA FOLKET UTAN NI ÄR EN LITEN LITEN MINORITET SOM ÄR JÄVLIGT HÖGLJUDDA BARA!
Citera
2017-05-14, 18:11
Medlem
Insperatuss avatar
Såg att Linnea svarat i kommentarsfältet på sin Instagram att det nu plötsligt tog flera timmar att skicka meddelanden till 700 Facebook-konton pga spamspärrar etc. Det känns som hon lade till detta efter att folk börjat undra hur hon egentligen bar sig åt... Eller så kanske hon läser denna tråd. Hon känns som en person som googlar sig själv.

Jag såg nyligen en dokumentär om en sydamerikansk läkare som köpte en flera hundra år gammal Maya-sten med hieroglyfer. Det blev en sensation när han gick ut med detta i media då den visade människor avbildade tillsammans med dinosaurier. Han ville så klart veta om det fanns fler liknande stenar. Då hade plötsligt säljaren fler till salu och helt plötsligt hade läkaren köpt på sig tusentals stenar.

Ovan låter lite som Linneas story. Hon får napp hos pressen med en (ganska medioker) av dessa chattloggar och plötsligt dyker det upp en ny varje vecka. Dessutom blir de allt mer finurliga och finputsade.

Och de som säger att "det är ju kul, fake eller inte" inser inte att det spär på manshat och skapar mer extremfeminister. Skulle det vara OK om jag startade ett konto där jag med fejkade konversationer framställer alla tjejer som exempelvis gold diggers?

Om folk var lite mer kritiska skulle hon inte kunna byggt en karriär på detta endast genom att visa lite skärmdumpar.
Senast redigerad av Insperatus 2017-05-14 kl. 18:20.
Citera
2017-05-14, 20:22
Medlem
Mooons avatar
Hur ofta blir du kontaktad av golddiggers-tjejer? Är det väldigt ofta, är det nog en idé att skapa ett Instagramkonto och lägga ut skärmdumpar: Goldonline.

Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
...

Och de som säger att "det är ju kul, fake eller inte" inser inte att det spär på manshat och skapar mer extremfeminister. Skulle det vara OK om jag startade ett konto där jag med fejkade konversationer framställer alla tjejer som exempelvis gold diggers?

Om folk var lite mer kritiska skulle hon inte kunna byggt en karriär på detta endast genom att visa lite skärmdumpar.
Citera
2017-05-14, 22:34
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Hur ofta blir du kontaktad av golddiggers-tjejer? Är det väldigt ofta, är det nog en idé att skapa ett Instagramkonto och lägga ut skärmdumpar: Goldonline.

Aldrig, men det finns garanterat killar som blir det. Så då kan jag starta upp ett sånt konto och posta fejkhistorier med gott samvete, eftersom sånt faktiskt förekommer.
Citera
2017-05-14, 23:42
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Aldrig, men det finns garanterat killar som blir det. Så då kan jag starta upp ett sånt konto och posta fejkhistorier med gott samvete, eftersom sånt faktiskt förekommer.

Skojar du eller? Det är en väletablerad aspekt inom krogkultur. Fast det är ju klart, om det togs upp så hade det inte varit från männens synvinkel utan titta på de stackars kvinnorna de köps som objekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in