2017-05-09, 12:09
Medlem
Insperatuss avatar
Att media är lättlurade vet vi ju sedan SAS-storyn för ett par veckor sedan. Egentligen så är det väl mer att de struntar i vad som är sant så länge det är sensationellt och ligger i linje med deras värderingar. Vanligt folk verkar dock okritiskt tugga i sig vad som helst. Ju mer extraordinärt desto bättre.

Att Linnea skulle ha fejkat detta är egentligen inte alls otroligt med tanke på vad folk kommit undan med förr. Det var ju t ex en kvinna som överlevde 11 september men förlorade sin man när tornen rasade. Hon kom att bli ett slags affischnamn för attackens överlevare. Efter att hon pratat i TV och skakat hand med borgmästaren etc så kom det fram att hon inte ens varit i USA vid attacken. Folk ljuger om att de är döende i cancer osv, så länge de får uppmärksamhet så gör de vad som helst. Har man sen en politisk agenda i kombination med ett starkt bekräftelsebehov så finns ju risken att man målar upp en story som är falsk. Det är ju inte direkt svårt fabricera en chattlogg.

Det senaste jag hörde från henne har inte ens varit "skärmdumpsbevis" utan endast anekdoter i stil med: "Jag gick på stan, en mansgris skrek att han ska döda mig men jag reste min Che Guevara-näve och sa krossa patriarkatet". Så det känns som hon börjar bli lite lat.
Senast redigerad av Insperatus 2017-05-09 kl. 12:24.
Citera
2017-05-09, 15:56
Medlem
Babajis avatar
Ja, denna Linnea Carlsson alltså.

Tycker det är beklämmande att fler människor inte inser att hon fejkar konversationerna för uppmärksamhet / kändisskapets skull. Jag är medveten om att det är ett problem att kvinnor får jobbiga killar som skriver hatiska meddelanden till sig, men mängden denna Linnea får är helt enkelt inte trovärdig. Dessutom följer alla så kallade meddelanden samma stil. Någon "kille" som skriver något opassande, Linnea kommer med kvicktänkta comebacks, varpå "killen" börjar kalla henne slyna osv, alltid med massa utropstecken.

Hennes senaste upptåg till exempel, där hon enligt egen utsago ska ha messat alla killens 700 facebookvänner känns väldigt otroligt. Det är dessutom inte möjligt med tanke på facebooks spamfilter.
Och vilken "slump" att han pratar engelska. Perfekt alibi för att det inte ska verka misstänkt att ingen verkar känna någon som fått dessa mail av Linnea.

Linnea är ju 2017 års Terje Hellesö.
Citera
2017-05-09, 16:57
Medlem
Men det är ju roliga konversationer oavsett om de är påhittade eller äkta tycker jag. Om det skulle vara fejk, det mesta/allt påkommet av Linnea själv är det ju ännu roligare. Då trollar hon inte bara sina påhittade manliga beundrare/fiender utan varenda jäkel som läser hennes blogg och artiklarna om henne.

Jag står väldigt långt från henne politiskt, men sådan fantasi och trollförmåga (om det skulle vara fejk) är ju närmast genialisk.
Citera
2017-05-09, 17:05
Medlem
Parallaxs avatar
Först, hon är skön och rolig på många sätt. MEN som flera andra är inne på så tycker jag också att hennes kommunikationer är lite för bra för att de ska vara sanna... ni har väl tex sett den där hon rimmar hela meningsutbytet? Skulle inte bli helt förvånad om det uppdagas att allt är fabulerat...
Citera
2017-05-09, 21:55
Medlem
MTDs avatar
Jag tycker att hon är klockren!
Tror inte alls att kontot på något sätt skulle vara "fejk".

Hon verkar vara en tjej med skinn på näsan. Behövs fler sådana.

Och som man blir man ju mörkrädd över det många skriver till henne. Att det finns frustrerade män vet man ju om, men att man kan vända snabbt. Först säga att hon är grymt snygg (vilket hon faktiskt är), för att sedan kalla henne för tjock och ful. Haha.

Sicka idioter det finns.
Citera
2017-05-10, 04:18
Medlem
Linnea Claeson flyttar ska spela i Ringköbing och flyttar till Danmark, hon borde få hjälp att bli känd där.
Så danskarna får veta vilken "härlig svenska" som kommer.
Citera
2017-05-10, 09:26
Medlem
jonesy.s avatar
Skön och rolig?

Men visst tycker man Amy Schumer är det bästa sedan skivat bröd så kan jag förstå att man gillar Linnéas försök till finurlighet.

Det som dock är komiskt i det hela är att hon är pinsammare än snubbarna som skriver till henne.
Senast redigerad av jonesy. 2017-05-10 kl. 09:29.
Citera
2017-05-12, 00:01
Medlem
grasuggan99s avatar
Fått mig en del skratt på hennes konto, men jag tänkte hela tiden att detta är konstruerat som bara sjutton. Men trots detta väldigt underhållande och bra att kvinnors situationer belyses.
Citera
2017-05-12, 03:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Ja, denna Linnea Carlsson alltså.

Tycker det är beklämmande att fler människor inte inser att hon fejkar konversationerna för uppmärksamhet / kändisskapets skull. Jag är medveten om att det är ett problem att kvinnor får jobbiga killar som skriver hatiska meddelanden till sig, men mängden denna Linnea får är helt enkelt inte trovärdig. Dessutom följer alla så kallade meddelanden samma stil. Någon "kille" som skriver något opassande, Linnea kommer med kvicktänkta comebacks, varpå "killen" börjar kalla henne slyna osv, alltid med massa utropstecken.

Hennes senaste upptåg till exempel, där hon enligt egen utsago ska ha messat alla killens 700 facebookvänner känns väldigt otroligt. Det är dessutom inte möjligt med tanke på facebooks spamfilter.
Och vilken "slump" att han pratar engelska. Perfekt alibi för att det inte ska verka misstänkt att ingen verkar känna någon som fått dessa mail av Linnea.

Linnea är ju 2017 års Terje Hellesö.

Om hon orka messa hela 700 av killens facebookvänner så är hon ta mig fan mer störd än honom, jag tror att vi har att göra med en liten mytoman, en liten lögnaktig sak som gör allt för att få uppmärksamhet till varje tänkbart pris.

Man kan faktiskt fråga sig om hon går på något, hennes överaktivitet på facebook och instagram indikerar nåt i den riktningen.....
Citera
2017-05-12, 03:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Fått mig en del skratt på hennes konto, men jag tänkte hela tiden att detta är konstruerat som bara sjutton. Men trots detta väldigt underhållande och bra att kvinnors situationer belyses.

Och vilken är deras situation då? Hur ser den ut? Berätta gärna lite mer......
Citera
2017-05-12, 12:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
"Hennes senaste upptåg till exempel, där hon enligt egen utsago ska ha messat alla killens 700 facebookvänner känns väldigt otroligt. Det är dessutom inte möjligt med tanke på facebooks spamfilter"

Kollade upp det där, hur har hon rent praktiskt gått tillväga? Gränsen går vid 150 pers så det tycks innebära att hon har skickat 5 gruppmeddelanden till killens alla vänner, man kan fråga sig vad gott detta kan leda till? Försöker hon uppfostra människor och hur anser hon sig ha tid till detta samtidigt som det rasar in raggmeddelanden på fejjan och instagram som hon bara "måste" bemöta under ryggdunk från en massa blådårar? Och varför dras så många nätraggare till just henne?

https://sv-se.facebook.com/help/131313586947248?helpref=uf_permalink
https://sv-se.facebook.com/help/438779846195810?helpref=related
Citera
2017-05-12, 16:20
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och vilken är deras situation då? Hur ser den ut? Berätta gärna lite mer......

När det kommer till trakasserier på nätet från snuskgubbar generellt - ganska illa. Om du är konspirationsteoretiskt lagd så rekommenderar jag dig att skapa ett kvinnligt konto på någon social plattform och gör din egna empiriska studie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in