2017-05-12, 00:41
Medlem
Får förhoppningsvis ett gäng Lorazepam 2,5mg imorgon. Detta är en benso som jag alltid velat testa men det har liksom aldrig blivit av. Låt säga att jag smäller i mig 2 st på samma gång, säger det pang boom och sen blackout eller kommer man ha en jäkligt mysig dag bara? Har medelmåttig tolerans men är osäker på hur pass potenta dessa är. De jag möjligtvis får in ska komma från Galenika.
Citera
2017-05-12, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elooks
Får förhoppningsvis ett gäng Lorazepam 2,5mg imorgon. Detta är en benso som jag alltid velat testa men det har liksom aldrig blivit av. Låt säga att jag smäller i mig 2 st på samma gång, säger det pang boom och sen blackout eller kommer man ha en jäkligt mysig dag bara? Har medelmåttig tolerans men är osäker på hur pass potenta dessa är. De jag möjligtvis får in ska komma från Galenika.
Om Kvalitén är som de ska så kan det smälla rejält. Temesta är som en blandning mellan Alprazolam, Diazepam och Zolpidem imo. 2.5 mg Lorazepam (Temesta) = 1.25 mg Alprazolam.
Citera
2017-05-14, 15:46
Medlem
Fick precis 1mg Temesta om dagen vid behov. Hur många måste jag hamstra för att det ska verka mot socialfobin? Annars har jag 3mg iktorivil dagligen och gabapentin samt en finsk benso opamox sedan så iMovane på kvällen.

Temestan tar bort ångesten men socialfobin försvinner inte ,ska jag fråga om högre dos? Har telefontid med läkaren om två veckor.
Citera
2017-05-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IYI
Fick precis 1mg Temesta om dagen vid behov. Hur många måste jag hamstra för att det ska verka mot socialfobin? Annars har jag 3mg iktorivil dagligen och gabapentin samt en finsk benso opamox sedan så iMovane på kvällen.

Temestan tar bort ångesten men socialfobin försvinner inte ,ska jag fråga om högre dos? Har telefontid med läkaren om två veckor.
Jag har suttit fast i Temesta beroende i 30 år typ. Är djävulens drog-när du blivit beroende av dom. Välkommen till helvetet. Social fobi är ingenting vad du kommer att få uppleva om du inte lägger av typ nu. Värsta benzon som gjorts Kolla in här.
https://www.youtube.com/watch?v=OfflAZbh-V4
Citera
2017-05-30, 14:02
Medlem
Käkar 4 st 1 mg dagligen från svenskt apotek. Men vissa säger att den bär som subtil medans andra säger att den är som stess alpra och stilnoct i ett piller. Har haft benso länge utskrivet får ingen större effekt på dessa faktiskt men ångesten dödar domm äter 10 mg Nitrazepam till natten också och dom känner jag av varje kväll medans temesta mest gör mig normal. Då jag ätit 10-15 st så är det som ett långt zolpidem rus fast med mer kontroll. Har min tolerans skjutit i höjden eller är lorazepam helt enkelt bara en tyngre Oxazepam? För då polare fått testa nån temmis så säger dom att den slår extremt hårt.
Citera
2017-06-04, 05:25
Medlem
Redlinezs avatar
Älskar dessa lorazepam för jag har hört att den skall ha flera olika benzo sorter i sig? Te.x litegrann av xanor, ikto, stesolid? Annars vill jag att någon rättar mig om jag har fel !
Citera
2017-06-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Älskar dessa lorazepam för jag har hört att den skall ha flera olika benzo sorter i sig? Te.x litegrann av xanor, ikto, stesolid? Annars vill jag att någon rättar mig om jag har fel !

Du är rätt ute lite stilnoct känsla vid högre doser. Vid medicinska doser som så är den som sagt mer lik alprazolam med diazepam inslag (i början då du är inäten så är den mer lik stess . Nackdelen är att du får exakt samma magproblem som många får utavutazolpv stilnoct
Citera
2017-07-20, 11:37
Avslutad
Hur vanebildande/beroendeframkallande är lorazepam? Funderar på att bara käka i 2 veckor för att bli av med behovet av andra sömnmediciner men räcker det för att jag ska bli beroende av lorazepam med ?
Citera
2017-07-20, 11:52
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Hur vanebildande/beroendeframkallande är lorazepam? Funderar på att bara käka i 2 veckor för att bli av med behovet av andra sömnmediciner men räcker det för att jag ska bli beroende av lorazepam med ?

I vilka doser funderar du på att äta Lorazepam under den här tidsperioden?
Vilka ''andra sömnmediciner'' syftar du på?
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2017-07-20 kl. 11:54.
Citera
2017-07-20, 12:43
Medlem
eddiepeddies avatar
Nån som fått dessa IV vid krampanfall på sjukhus? Var inne på Akuten nyligen och fick 3 olika Injektioner. Vet att 2 av dom var Stesolid och Midazolam. Men hur vanligt är lorazepam vid Ep?
Citera
2017-07-20, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
I vilka doser funderar du på att äta Lorazepam under den här tidsperioden?
Vilka ''andra sömnmediciner'' syftar du på?

Syftar framförallt på z-droger som zoplidem (stilnoct) och zoplikon (imovane). Har aldrig testat lorazepam och vill endast använda det emot sömn och inte att "flumma" på. Så en så låg dos som möjligt för att sova på hade jag tänkt mig.
Citera
2017-07-20, 18:36
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Syftar framförallt på z-droger som zoplidem (stilnoct) och zoplikon (imovane). Har aldrig testat lorazepam och vill endast använda det emot sömn och inte att "flumma" på. Så en så låg dos som möjligt för att sova på hade jag tänkt mig.

Förlåt för att jag ställer massvis med frågor, men vilka doser (i snitt) har du legat på/kväll när det kommer till Zolpidem och Zopiklon? Tar du några andra bensodiazepiner dagligen?

Spontant tycker jag att det låter som en rätt så dålig idé att byta ut Z-analoger mot Lorazepam, även för en kort tid. Detta då Lorazepam (i normala medicinska doser) har en högre beroendepotential än Z-analoger. Därav mina frågor: Jag vill reda ut hur inkörd du är på bensodiazepiner och besläktade preparat sedan tidigare. Vem säger förresten att du kommer att kunna sluta med Lorazepam efter 2 veckor, även om det hjälper dig med sömnen och att bli av med Zolpidem/Zopiklon? Du måste ju fortfarande ha någonting att sova på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in