2017-08-07, 16:38
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Käkar 4 st 1 mg dagligen från svenskt apotek. Men vissa säger att den bär som subtil medans andra säger att den är som stess alpra och stilnoct i ett piller. Har haft benso länge utskrivet får ingen större effekt på dessa faktiskt men ångesten dödar domm äter 10 mg Nitrazepam till natten också och dom känner jag av varje kväll medans temesta mest gör mig normal. Då jag ätit 10-15 st så är det som ett långt zolpidem rus fast med mer kontroll. Har min tolerans skjutit i höjden eller är lorazepam helt enkelt bara en tyngre Oxazepam? För då polare fått testa nån temmis så säger dom att den slår extremt hårt.
Hade 4 mg utskrivet per dygn förut men bytte till 4 mg klonazepam istället utan problem. Ja, det ligger något i det att det känns som en korsning av flera olika benso. Alprazolam, diazepam och imovane. Fast skönare. Temesta är den enda benzo jag får eufori utav. Men jag tycker dom slår långsamt. 2 timmar till påslag. Då fullt påslag. Innan känns inget.
Senast redigerad av storpungen 2017-08-07 kl. 16:41.
Citera
2017-08-07, 16:46
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Fyfan gillade inte alls denna. 2,5 mg Lorazepam Hemofarm. Känns som senare delen av ett rus på Stilnoct den dimman som uppstår om man stannar uppe och inte går och lägger sig med dessa preparat i sig. Går inte äta eller dricka någonting då den gör någonting med smaken och äter jag så mår jag illa.

Usch, denna tar jag inte igen. Hoppas inte detta sitter kvar länge nu bara... 10-20 timmar halveringstid...
Jag köpte en karta svart för länge sedan. Något utländskt. Av dom såg jag tapeterna vågade och sådana lustiga förvrängningar. Precis som på Stilnoct. Sedan fick jag då 1 mg:are från Wyeth på apoteket. Aldrig några synstörningar på dom. Skumt.
Citera
2017-08-15, 18:42
Medlem
Savagees avatar
http://imgur.com/a/HcVUH

Nån som testat?
Citera
2017-08-15, 21:22
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savagee
http://imgur.com/a/HcVUH

Nån som testat?

-_- Jag tror ärligt talat att imgur är ute efter mig, det händer bara mig att bilderna försvinner....

Hur som,
Nån som testat? Läste lite ovanför och det är ju mixade känslor kring dessa. Men det ser fan i mig ut som äkta apoteks vara ifrån Balkan.

http://imgur.com/a/MjXat
Senast redigerad av Savagee 2017-08-15 kl. 21:25.
Citera
2017-08-16, 20:04
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Älskar dessa lorazepam för jag har hört att den skall ha flera olika benzo sorter i sig? Te.x litegrann av xanor, ikto, stesolid? Annars vill jag att någon rättar mig om jag har fel !
Vet inte om jag kanske missförstår hur du menar, men ska iaf försöka ge ett svar :-p

Många beskriver effekten som att det är en blandning utav flera benso sorter, men i en 1mg Temesta är det enbart Lorazepam som finns i som aktivt ämne, det är alltså inte en mix med flera olika ämnen
Citera
2017-08-17, 11:31
Medlem
Flusons avatar
Citat:
-_- Jag tror ärligt talat att imgur är ute efter mig, det händer bara mig att bilderna försvinner....

Hur som,
Nån som testat? Läste lite ovanför och det är ju mixade känslor kring dessa. Men det ser fan i mig ut som äkta apoteks vara ifrån Balkan.

http://imgur.com/a/MjXat
Jag hade precis likadana Lorazepam i kartong. Det var alltid en personlig hype för mig, att prova på Temesta. Tyckte den fungerade helt okej och gjorde helt klart sitt jobb
Citera
2017-08-18, 07:39
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag hade precis likadana Lorazepam i kartong. Det var alltid en personlig hype för mig, att prova på Temesta. Tyckte den fungerade helt okej och gjorde helt klart sitt jobb

Tackar så mycket, Fluson!!!

Kan inte lorazepam betee sig lite bissart på vissa? Då det är tre bensos i en typ med en BOOOM när det kickar in??

Jag har ju inte käkat xanor sen när jag slutade med de (1månad nu) :O svettningarna är över!
Dock så fick jag ju dessa som överraskning m posten bara så där...

King är du för du svara.
Citera
2017-09-01, 05:59
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Tackar så mycket, Fluson!!!

Kan inte lorazepam betee sig lite bissart på vissa? Då det är tre bensos i en typ med en BOOOM när det kickar in??

Jag har ju inte käkat xanor sen när jag slutade med de (1månad nu) :O svettningarna är över!
Dock så fick jag ju dessa som överraskning m posten bara så där...

King är du för du svara.

Alla bensodiazepiner kan ge paradoxala reaktioner, upprördhet, mani, agressivitet osv., tror inte Temesta skiljer sig från de andra. Men det är en underskattad medicin med bra effekt. Temesta hjälper mot det mesta, sas det på 80-talet ;-)
Citera
2017-10-09, 07:32
Medlem
Solituders avatar
Köpte ett gäng Lorazepam som var från balkan. Ville testa då det var den enda benson jag ej provat.
Tyckte dom funkade bra i medicinskt syfte.
Jag tycks vara en av få som hatar alprazolam. Kan äta nävar med stavar och det händer fan ingenting.
Tacka vetja klonazepam, diazepam etc.. Men ärligt talat så är fan lyrica bättre än benso vad gäller ångest. Har ju visserligen GAD också.
Citera
2017-10-12, 21:00
Medlem
Endast testat lora i små doser och endast prövat 2-3 ggr i Thailand, men minns att jag fick eufori av dom, de brukar jag inte få på någon annan benz, hade iofs tagit tramadol också, så kan vart den gav eufori. Första gången jag prövade Xanax i Thailand däremot, fyfan...
Citera
2017-10-12, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Endast testat lora i små doser och endast prövat 2-3 ggr i Thailand, men minns att jag fick eufori av dom, de brukar jag inte få på någon annan benz, hade iofs tagit tramadol också, så kan vart den gav eufori. Första gången jag prövade Xanax i Thailand däremot, fyfan...
Tror att Lorazepamen bidrog starkt till att du fick eufori. Jag har ätit benso dagligen i flera år (+ Z-analog). Lorazepam i små doser (även små doser ekvivalent med det jag har utskrivet) ger mig eufori. För att bli euforisk av Alprazolam, Klonazepam eller Diazepam krävs mycket höga doser - sisådär dubbla dosen jag har utskrivet.

Z-analoger ger mig dock eufori redan vid låga doser. Jag tror det är den hypnotiska effekten av Lorazepam som gör en euforisk.
Citera
2017-10-13, 00:20
Medlem
Är Lorazemap en Z-Analog? Visste jag ej, jag får iallafall ganska härlig euforikänsla av tram när den kickar, men kändes som att de var extra eufori den gången, om de hade med loran, med tramadolen eller de faktum att jag skulle vara i solen 6 månader framöver utan att lyfta ett finger och bara slöa pengar vet jag inte: mest troligt en kombination av båda?

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tror att Lorazepamen bidrog starkt till att du fick eufori. Jag har ätit benso dagligen i flera år (+ Z-analog). Lorazepam i små doser (även små doser ekvivalent med det jag har utskrivet) ger mig eufori. För att bli euforisk av Alprazolam, Klonazepam eller Diazepam krävs mycket höga doser - sisådär dubbla dosen jag har utskrivet.

Z-analoger ger mig dock eufori redan vid låga doser. Jag tror det är den hypnotiska effekten av Lorazepam som gör en euforisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in