Citat:
Ursprungligen postat av
severus
Väldigt mycket åsikter. Men ärligt talat kan vi leva oss in i den stress och press dessa föräldrar måste ha upplevt. Vilken erfarenhet av psykisk kollaps har du. Är det rimligt att beskriva en psykisk kollaps under extrem press som "inte helt frisk i huvudet". Sedan en enkel fråga om logik. Givetvis är det så att om något uppseendeväckande har hänt så minns man det. Men lika självklart så minns man det inte om det inte har hänt.
Att en förälder som kollapsat under extrem press och sedan förhörs om ännu mer upprörande saker tänker så här. "Herregud sa han något jag inte förstod eller lyssnade på " är givetvis inte det minsta konstigt. Det vi ser här är faktiskt människor som har samarbetat med polisen och litat på dem.
Så på den logiska biten är vi överens: har ens barn berättat om att han har blivit vittne till ett mord då troligtvis kommer man ihåg det.
Inte så att man måste försöka komma ihåg IFALL detta KAN ha hänt – eller ej..
Som bioförälder skulle jag ha blivit EXTREMT förvånad ifall min make/make INTE hade berättat detta för mig OM det nu var så att barnet berättade endast för sin styvförälder.
Föräldrarnas storyn låter helt enkelt häpnadsväckande – för mig.
Jag förstår om pojkarna ha behövt åratals terapi för att överhuvudtaget försöka få någon uppfattning om det som de har varit med om.