2017-05-12, 20:49
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
http://imgur.com/DoaAFSL

Det här är den enda domen som finns att tillgå på Christian Kjell Sune Karlsson i Grums enligt Lexbase. Ser inte särskilt spännande ut.. Var ska den påstådda "våldtäktsdomen" finnas?
Snyggt. Kan inte alla trollande jävlar bara lämna tråden?
Är det så kul att förstöra människors liv?

Fortkörning, 1500 i böter hade han fått. Jag toppar det lätt.
Citera
2017-05-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Ifall det varit en 14 åring som gått med på sex så är det väl sexuellt utnyttjade av barn? Våldtäkt är ju under tvång. Det visar ingenting kring mordet men detta är väl ett diskussionsforum och såg denna domen idag så delade med mig av den.

Fram med länkar och dom så dina påståenden blir bekräftade. Ingen annan hittar det du påstår dig ha hittat.
Citera
2017-05-12, 20:51
Medlem
Citat:
Kolla upp de själv om du inte tror mig.. trodde inte heller de om han. Verkade vettig i tvn!

Jaså, när ändrade du dig?

Citat:
Någon som vet nåt om pojkarna och om de gjort nåt brott på senare tid? Fick lite dåliga vibbar av dom.
Citera
2017-05-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2323
varför skulle dom ut fiska så sent.när det skola dan efter.vet dom var klocka är när dom åker och fiskar.när dom aldrig kommer ihåg någon.

Lär dig göra skillnad på var och vad innan du kommenterar nästa gång.

Nog fan vet dom var de har sina klockor, antagligen på väggen och kanske på armen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Vilket tekniker i första avsnittet förnekar. Det fanns fingeravtryck, men det passade inte på nån man kontrollerade. Bara protokollet kan visa vad som är rätt när ord står mot ord

Man tog inte avtryck från Kevin (antar att man hann begrava honom), så det gick inte att matcha mot hans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Fram med länkar och dom så dina påståenden blir bekräftade. Ingen annan hittar det du påstår dig ha hittat.

Hur ska jag kunna länka när jag fått beskedet på telefon via värmlandstingsrätt och hon jag pratade med sa att jag INTE kunde få ut domen. Någon kan väl ringa dit av er sen kan ni bekräfta.
Citera
Bannlyst
Det några andra i Arvika som sitter med sanningen hade jag varit pojkarnas pappa så skulle jag inte hållt käft i 18- -20år
Han började det hela. Sen polisen i klippet han är en pajas han verkar sova i polisjackan
han har på sig den under hela förundersökningen?

Nu är det som det är och ge killarna en slant Polismannen ville nog väl och jag hade nog gjort det samma 1998 ungen vägrade lyssna ADHD
och sitta still.

Det är så lätt att sitta och dömma i efterskott det är därför jag är noga med att jag var 34år då och hade småbarn.
Det här känns som invandringen det är inte värt att lägga å mycket energi på dom är bra när dom behövs??
I det här fallet så har polisen gjort fel.
I min värld så vore det en mardröm om detta skulle kosta oss 30 miljoner i olika arvoden jag kan sitta här i dag och säga ge dom 250 000 var så skiter vi i det här?

Detta är ett mord vi inte löser utan att dom gör som i övriga smarta världen DNA testa hela området från den tiden.
Citera
2017-05-12, 20:53
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ifall det varit en 14 åring som gått med på sex så är det väl sexuellt utnyttjade av barn? Våldtäkt är ju under tvång. Det visar ingenting kring mordet men detta är väl ett diskussionsforum och såg denna domen idag så delade med mig av den.

Våldtäkt behöver inte alls innehålla våld längre enligt den lagstiftning Marianne Ny var med och tog fram
Citera
2017-05-12, 20:53
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Än mer märkligt att du har skygglappar på. Hur kommer det sig att du är så ovillig att se hur dokumentären vill styra allt åt ett håll?

Finns det någon vettig anledning att visa så mycket från 5-åringens intervjuer men knappt något från 7-åringens? Speciellt om man nu vill visa vad som hände. Fanns det verkligen inget mer intressant ur 7-åringens intervjuer? Var är intervjuen med den som 5-åringen pekade ut som mördare? Robert. Vi kan också konstatera att lillbrorsan inte beter sog helt normalt.

Hörru, Caligula. Varför bryr du dig så mycket öht om vad som sagts av barnen i förhör? Barn är inga tillförlitliga vittnen och kommer att vara vuxna till lags. Detta har visats gång på gång på gång; hjärnan är inte fullvuxen förrän en bit in i 20-årsåldern. Vad tänker du angående alla tillförlitliga vittnesmålen från barnen i det här fallet? https://en.wikipedia.org/wiki/McMartin_preschool_trial

Varför vill du att barnen ska vara skyldiga?
Citera
2017-05-12, 20:54
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Okej då är den förmodligen inte med då den är sekretessbelagd. Ring värmlands tingsrätt och hör så ska den finnas där. (Grums ligger i värlmand).
Såhär jobbar Lexbase. Domen visas men:

Citat:
Etiska regler

Eftersom vi hanterar känslig information, om än helt offentlig, är det viktigt att vi skyddar utsatta parter, såsom vittnen och offer. Vi garanterar att dessa inte är sökbara liksom att domstolsbeslut i sekretessfrågor efterföljs. Domarna visas i sin helhet för att inte ge en vinklad bild och vi ansvarar för att ingen manipulering av data görs. På grund av dessa etiska ställningstaganden tillämpar vi följande regler:

Vittnen samt brottsoffer är EJ sökbara
Vittnen och offer visas EJ, om domstol beslutat om sekretess
Personer under 18 år är EJ sökbara
Vi ansvarar för att ingen manipulering av data görs
Finns det inget på Lexbase så finns det ingen dom. Överbevisa mig gärna så är det lugnt.
Citera
2017-05-12, 20:56
Medlem
Här är hela rapporten om någon är intresserad. Om jag nu lyckas länka korrekt annars får någon gärna be om en sida man enkelt kan ladda upp dokument på och länka.

https://delafil.se/a1a7efacecd341c1/B4792-16_(1).PDF
Citera
2017-05-12, 20:56
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna länka när jag fått beskedet på telefon via värmlandstingsrätt och hon jag pratade med sa att jag INTE kunde få ut domen. Någon kan väl ringa dit av er sen kan ni bekräfta.

Fattar du inte att dessa bröder fått leva som paria i hela sina liv pga vad RS & Co. gjort mot dem. Han kan faktiskt ha blivit lurad och ditsatt för att han är ju en "barnamördare" som ska ha skit. Så länge ingen läst domen och vet vad som hände så kan man inte dra några som helst slutsatser av det du påstår dig ha hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in