Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det finns, som jag skrev. olika åsikter om denna sammanfattning.
Den var debattera, ja, men det handlade om andra delar än de rent polisiära. Handlade om kritik mot bla justitiedepartementet. Har du konkreta exempel på fakta vi bör betvivla i Hjelmgrenrapporten så får du gärna lista dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Vilket motsägs av teknikern som hittade pinnen och va han säger i dokumentären.
Hjelmgrenrapporten är väldigt tillrättalagd att passa Rolf Sandberg, men saknar inte värde som jämförelsematerial,
Okej, det var nytt för mig. Jag vet att teknikern säger emot RS i dokumentären, men vad menar du att han säger emot i rapporten? Skulle Hjelmgrenrapporten vara tillrättalagd vill jag nog inte ens läsa FUP:en. Rapporten visar grova brister i utredningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
När dök pinne två upp? I första avsnittet säger teknikern att man hittade EN pinne. På denna fanns fingeravtryck, men dessa stämde inte på någon av de man kontrollerade
De hittades väl samtidigt vid "mordplatsen". Som förövrigt inte var avspärrad, utan blev det efter att barn hittat Kevins skor och strumpa på platsen.
Edit: OldWolf: Är du säker att du inte missuppfattat citatet? Pinnen har alltså inte gått att knyta till varken K eller någon annan.