2017-05-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag fick höra talas om detta av advokater i min omgivning när vi diskuterade faller Kevin när första avsnittet sändes. Alla kunniga var rörande överens om att Bevistalan borde genomförts.
Därefter kom en del intervjuer med Wersell och LGWP som uttalade sig på samma sätt.

Rent allmänt är det ju märkligt om polisen utreder, värderar sin utredning och avkunnar "dom" om vem som är skyldig alldeles utan att någon kan komma med motargument, inga inblandade rättskunniga jurister alls. Och därtill hemlighetsstämplar polisen hela rasket och allt är klappat och klart!
Låter som något som inte borde kunna ske i civiliserade västvärlden.

Du sammanfattar det hela briljant! Instämmer till fullo!
Citera
2017-05-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Fast nu sitter du med facit.

Eva bröt ihop när hon hörde om kniven vad jag förstått. När hon "insåg" att yngsta styvbarnet kunde ha fallit offer för en mördare som gick lös.
Att hon inte hade klarat att skydda barnen nog.
Ingen visste hur Kevin bragts om livet då förutom de som utredde fallet.

Jag tror inte vi kan föreställa oss den enorma stress dessa människor levde med under denna tid.
Han visste väl att Evas minne brukade vara bäst kanske.

Håller med om att det förhöret var osmakligt också.
Det som genomsyrar Weine och Eva i programmet är väl att de inte hade något att dölja.

Jag känner inte att jag sitter med facit I handen direkt.. men jag undrar så klart över vissa saker..

Dels att en vuxen människa inte skulle “komma ihåg” om ens barn (eller styvbarn) har råkat nämna att han såg/var närvarande när ett annat barn blev mördat. För det är ju det Eva “pressades om” och hon till slut gick med på den beskrivningen.

Ok. Eva låg och psyket och det var helt fel att överhuvudtaget förhöra henne. Hon tycks ha varit totalförvirrad.

Men pappan förnekade ju att detta hade hänt. Sen sa pappan ändå att IFALL Eva kommer ihåg annorlunda, då är det så som hon säger. För han litar på sin fru… :-o

Ursäkta mig. Det där förstår jag inte hur jag än försöker. Litar han inte på sig själv då i en sådan viktig fråga? Skulle han inte komma ihåg ifall hans son hade sagt något så otroligt?

Nä. Det där fattar jag inte.

Skulden ligger hos polisen/domstolen, men jag måste ändå säga att jag hade önskat dessa pojkar ha lite mer uppbackning hemifrån..
Citera
2017-05-14, 00:43
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag fick höra talas om detta av advokater i min omgivning när vi diskuterade faller Kevin när första avsnittet sändes. Alla kunniga var rörande överens om att Bevistalan borde genomförts.
Därefter kom en del intervjuer med Wersell och LGWP som uttalade sig på samma sätt.
Frågan är; var höll dessa kritiker hus när fallet var aktuellt? De borde ha krävt bevistalan då!
Citera
2017-05-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Frågan är; var höll dessa kritiker hus när fallet var aktuellt? De borde ha krävt bevistalan då!
RS styrde utredningen med järnhand sägs det. Kan förklara varför ingen sa något.
Men igen: all heder åt de som jobbar i polishuset och vågar läcka FUP till DJ! Den läckta FUPen är isig ett bevis på att någon som var med nu lättar sitt dåliga samvete och låter allmänheten ta del av maktmissbruket.
Senast redigerad av Mr.Later 2017-05-14 kl. 01:02.
Citera
2017-05-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag känner inte att jag sitter med facit I handen direkt.. men jag undrar så klart över vissa saker..

Dels att en vuxen människa inte skulle “komma ihåg” om ens barn (eller styvbarn) har råkat nämna att han såg/var närvarande när ett annat barn blev mördat. För det är ju det Eva “pressades om” och hon till slut gick med på den beskrivningen.

Ok. Eva låg och psyket och det var helt fel att överhuvudtaget förhöra henne. Hon tycks ha varit totalförvirrad.

Men pappan förnekade ju att detta hade hänt. Sen sa pappan ändå att IFALL Eva kommer ihåg annorlunda, då är det så som hon säger. För han litar på sin fru… :-o

Ursäkta mig. Det där förstår jag inte hur jag än försöker. Litar han inte på sig själv då i en sådan viktig fråga? Skulle han inte komma ihåg ifall hans son hade sagt något så otroligt?

Nä. Det där fattar jag inte.

Skulden ligger hos polisen/domstolen, men jag måste ändå säga att jag hade önskat dessa pojkar ha lite mer uppbackning hemifrån..

Ja, föräldrarnas mycket märkliga beteende gör att i alla fall jag inte helt kan släppa teorin att iaf 7 åringen kan ha varit inblandad på ngt sätt. Kanske var gängstryk mot Kevin och han var med och gav en spark medans äldre barn gick för långt.

Känns som föräldrarna allt för enkelt köper deras skuld, som om de hade misstänkt ngt. Men kan ha varit så att samtliga ungar i detta eländiga område var bråkstakar och att föräldrarna därför redan var luttrade. Därför alla ljuger kanske, för alla vet att ingen i området är ngn ängel, vilken unge som helst kan ha spårat ur och tagit ihjäl Kevin.
Citera
2017-05-14, 00:58
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Det är därför man blir förbannad på sig själv.

Varför visste jag inte mer då?

Hade verkligen barnen ingen företrädare som borde bevakat deras intressen?

Hela historien stinker ruttet.
Vi kanske hade sett samma utgång med bevistalan men då hade hela förundersökningen och viktiga förhör setts över av barnens advokat.
Citera
2017-05-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Allt det du frågar får du reda på om du läser alla inlägg från 2 veckor tillbaka
Jag har inte läst eller hört att RS dock uttalat sig sedan del 1 sändes.
Han har nog svårt att sova nuförtiden.....igen

Egentligen borde han ha börjat få sömnproblem redan då Tomas Quickfallet fick den vändning det fick. För han måste väl ha känt igen honom. SÅCs gloria då och hans egen nu.
Citera
2017-05-14, 01:05
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja, föräldrarnas mycket märkliga beteende gör att i alla fall jag inte helt kan släppa teorin att iaf 7 åringen kan ha varit inblandad på ngt sätt. Kanske var gängstryk mot Kevin och han var med och gav en spark medans äldre barn gick för långt.

Känns som föräldrarna allt för enkelt köper deras skuld, som om de hade misstänkt ngt. Men kan ha varit så att samtliga ungar i detta eländiga område var bråkstakar och att föräldrarna därför redan var luttrade. Därför alla ljuger kanske, för alla vet att ingen i området är ngn ängel, vilken unge som helst kan ha spårat ur och tagit ihjäl Kevin.

Eller köpte föräldrarna bara lite lugn och ro efter att ha slagits mot väderkvarnar (myndigheter)?

Svårt att sia om kompisrelationerna i stort men bröderna fungerade bra med andra kompisar vid den tiden.
Citera
2017-05-14, 01:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Som jag förstått det är Bevistalan mycket, mycket ovanligt att det genomförs. Enligt sök på nätet måste det tydligen också begäras av vårdnadshavare alternativt socialtjänst.

Om det stämmer kan ju helt enkelt ingen informerat om att det kunde göras. Föräldrarna verkar ha hållits helt utanför tills plötsligt fakta om att bröderna är ansvariga prenteras av polisen. Och då är allt klappat och klart, sekretessen stänger boken och utredande poliser sitter i TV och berättar för hela Sverige vad bröderna gjort.

Det kanske inte spelade så stor roll vilket socioekonomiskt område BO och MGM kom ifrån för själva utredningen. Men förmåga att ifrågasätta myndighetspersoner, hävda sina juridiska rättigheter och faktiskt kunna försvara sina barn - är nog betydligt lättare om man har kunskap, kontakter, samhällsposition och pondus. Tror att detta gjorde att utredarna hos polisen fick härja fritt och körde över de inblandade.
Citera
2017-05-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
RS är inte någon 12-taggare längre.. Jag hade hellre sett att han kunnat försvara sig, för det kommer han att behöva, nu blir det mer som att slå på någon som redan ligger ner.

Skallskadan har lämnat sviter, det va knappt att han ens längre kunde peka ut var Kevin återfanns.

Fast till saken hör att området där lastpallen i vassen var är förändrat sedan dess. Det har byggts en cykelbana.
Citera
2017-05-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Egentligen borde han ha börjat få sömnproblem redan då Tomas Quickfallet fick den vändning det fick. För han måste väl ha känt igen honom. SÅCs gloria då och hans egen nu.
Det är önsketänk om RS fick sömnproblem redan då, men jag tror inte att han har så mycket empati/dåligt samvete i sig!
Citera
2017-05-14, 01:14
Medlem
Flashshits avatar
Jag har bara en enda liten fråga:

Hur i HELVETE kan GL
få sitta kvar i HD. Mannen är om någon en vandrande rättsskandal för hela Sverige, det borde stå klart för även den mest korkade PK-svensken. Speciellt efter TQ-fallet!
Varför är inte idioten avsatt för länge sedan?
Är det någon som är i behov av tvångsvård på sluten psykiatrisk avdelning så är det GL.
Det är ju helt sjukt att han bara får fortsätta!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in