Citat:
Ursprungligen postat av
Beatas
Fast nu sitter du med facit.
Eva bröt ihop när hon hörde om kniven vad jag förstått. När hon "insåg" att yngsta styvbarnet kunde ha fallit offer för en mördare som gick lös.
Att hon inte hade klarat att skydda barnen nog.
Ingen visste hur Kevin bragts om livet då förutom de som utredde fallet.
Jag tror inte vi kan föreställa oss den enorma stress dessa människor levde med under denna tid.
Han visste väl att Evas minne brukade vara bäst kanske.
Håller med om att det förhöret var osmakligt också.
Det som genomsyrar Weine och Eva i programmet är väl att de inte hade något att dölja.
Jag känner inte att jag sitter med facit I handen direkt.. men jag undrar så klart över vissa saker..
Dels att en vuxen människa inte skulle “komma ihåg” om ens barn (eller styvbarn) har råkat nämna att han såg/var närvarande när ett annat barn blev mördat. För det är ju det Eva “pressades om” och hon till slut gick med på den beskrivningen.
Ok. Eva låg och psyket och det var helt fel att överhuvudtaget förhöra henne. Hon tycks ha varit totalförvirrad.
Men pappan förnekade ju att detta hade hänt. Sen sa pappan ändå att IFALL Eva kommer ihåg annorlunda, då är det så som hon säger. För han litar på sin fru… :-o
Ursäkta mig. Det där förstår jag inte hur jag än försöker. Litar han inte på sig själv då i en sådan viktig fråga? Skulle han inte komma ihåg ifall hans son hade sagt något så otroligt?
Nä. Det där fattar jag inte.
Skulden ligger hos polisen/domstolen, men jag måste ändå säga att jag hade önskat dessa pojkar ha lite mer uppbackning hemifrån..