2017-03-15, 23:37
Medlem
Har precis fått hem mina första skoblock

Dessvärre så är de vitt mögel på samtliga block och det luktar fruktansvärt av unken mögeldoft.
Skickade en felanmälan till leverantören som svarar:
Citat:
Det bildas en vit beläggning på cederträ mest pga klimatskillnaderna och för att cederträ suger åt sig fukt samtidigt som det eliminerar eventuell odör.

Cederträ luktar väldigt mycket och det är syftet med dem för att hålla skorna fräscha. Lukten avtar med tiden och då kan man sandpappra dem för att få tillbaka lukten.
Så visst att trä suger åt sig fukt... men fuktigt trä kan som bekant också mögla... många mögelsorter orsakar olika hälsoproblem...

Så min fråga, har någon här råkat ut för mögligt cederträ?
Själv har jag t.ex. galgar och annat i ceder och det doftar bara fräscht av trä.

Länk till bilder på eländet:
http://forumbilder.se/G7OB3/block1
http://forumbilder.se/G7OB3/block2

Köpte dem från Letsdeal som hade bra priser på dessa nyligen, och blocken ser exakt ut som de som Skolyx säljer. T.o.m. en del av textbeskrivningen var samma som på Skolyx sajt.
Men mögelstanken kan jag inte med så vill de inte byta ut dem så får det bli retur oavsett.

Tacksam för er input!
Citera
2017-03-16, 10:20
Medlem
Vorwaertss avatar
Mina hade också sån beläggning men jag putsade bort det och använde dem efter någon dag. Inte haft några problem med dem sen dess.
Citera
2017-03-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
Mina hade också sån beläggning men jag putsade bort det och använde dem efter någon dag. Inte haft några problem med dem sen dess.

Okej, det låter ju lite hoppfullt!
Använde du något medel/slipade du träet?
Försvann mögelstanken?
Citera
2017-03-16, 23:24
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-FRA
Okej, det låter ju lite hoppfullt!
Använde du något medel/slipade du träet?
Försvann mögelstanken?
Alltså de luktade väldigt mycket men inte mögel. Luktade som en jävla timmerfabrik typ. Tog bara en fuktig trasa och sen lät blocken torka. Köpte 25st totalt (vi var 6 personer totalt som beställde från skolyx för rabattens skull). Ingen har klagat på blocken och jag tror att alla fick nåt par med beläggning på. Lycka till!

Mod kan ju flytta denna konversation till tråden för skoblock.
Citera
2017-03-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
Alltså de luktade väldigt mycket men inte mögel. Luktade som en jävla timmerfabrik typ. Tog bara en fuktig trasa och sen lät blocken torka. Köpte 25st totalt (vi var 6 personer totalt som beställde från skolyx för rabattens skull). Ingen har klagat på blocken och jag tror att alla fick nåt par med beläggning på. Lycka till!

Mod kan ju flytta denna konversation till tråden för skoblock.

Tack för dina svar.
Mina block stinker som sagt, ska försöka få till en omleverans.

Och sorry för offtopic, missade att det fanns en tråd för skoblock.
Citera
2017-03-18, 12:27
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Vart får man tag på skoblock i cederträ som är bra

Ströms. Kungsgatan 38.
Citera
2017-03-20, 09:39
Medlem
DrRockzos avatar
Är det overkill att använda skoblock för lite finare sneakers?
Tänkte på t.ex. http://eu.suitsupply.com/sv/shoes/br...tml?cgid=Shoes
Citera
2017-03-20, 10:17
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Är det overkill att använda skoblock för lite finare sneakers?
Tänkte på t.ex. http://eu.suitsupply.com/sv/shoes/br...tml?cgid=Shoes
Nej, jag har block i samtliga skor. Även mina sneakers från New Balance
Citera
2017-04-02, 23:58
Medlem
Bartender1s avatar
Skocare.se har utförsäljning pga nedläggning.

Skoblock i cederträ från 199kr styck. Vid köp utav 6 eller fler är det från 159.

Alltid fri frakt.
Citera
2017-04-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Skocare.se har utförsäljning pga nedläggning.

Skoblock i cederträ från 199kr styck. Vid köp utav 6 eller fler är det från 159.

Alltid fri frakt.

Har du handlat där tidigare? Är det du som driver sidan? Jag läste på sidan att det drivs av en student i Linköping, vilket jag inte har problem med så länge produkterna håller hög kvalité och genomförandet är seriöst.
Citera
2017-05-13, 23:23
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexone90
Har du handlat där tidigare? Är det du som driver sidan? Jag läste på sidan att det drivs av en student i Linköping, vilket jag inte har problem med så länge produkterna håller hög kvalité och genomförandet är seriöst.

Jag köpte ett par skoblock på rean. Jag är nöjd sett till priset och de levererades på ett par dagar.
Citera
2017-06-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Jag köpte ett par skoblock på rean. Jag är nöjd sett till priset och de levererades på ett par dagar.

Tack för din kommentar. Om än försent. Köpte från skolyx. Gick väl på ca 200:- / paret. Var ca 50-lappen dyrare, men kändes bättre och seriösare. Snabb leverans, bra kvalité, snygga. Väldigt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in