Citat:

Ursprungligen postat av 
Sapphirus

Här har du en liten jämförelse mellan Herrstils och Skolyx skoblock:
 (FB) Tråden om skoblock (utbruten tråd /Mod)
Hur ligger du till bland storlekarna? Om du är en stor 42,5 kanske block i 43 är utmärkt. Storlekar kan ju också variera lite mellan olika tillverkare och läster. Du får testa dig fram!

Tack för svar.
Skoblocken i 43 satt rätt tight på ett par kängor jag testade, så känns tveksamt att en smalare läst och mindre storlek kommer fungera. Får helt prova med 43, frågan är ju om 42 är för stort också.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Zarkov

Jag har både Skolyx och Herrstils skoblock i strl 42. Till mina Carmina Rain-oxfords strl 8,5 önskar jag att jag hade köpt block i strl 41 istället. Dessutom är Skolyx skoblock större än Herrstils, ffa i hälen, så jag skulle definitivt gått ner i storlek om jag var du.
Se mitt inlägg i skoblockstråden som Sapphirus länkar till.

Tack för svar.
Du tror alltså att skoblocket från Skolyx passar bättre i 41 än 42 till Rain-lästen i 8.5? Då kör jag nog på det istället.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
sucuk

Ett för stort skoblock bort vara ganska enkelt att åtgärda, leta upp ett snickeri och be dem slipa ner dem lite, sedan sätta sig med sandpapper och ordna sista finputsen. Billigare än att köpa nya åtminstone får man hoppas.

Ja, tack för tipset, om jag inte sätter blocket i kängorna ska jag nog försöka slipa ner dem. 

--
Synd att Yanko inte kör någon sko med gummipålägg, annars verkar det som en högintressant sko i den prisklassen.