2016-09-29, 18:08
Medlem
Hej!

Jag köpte ett par skoblock från herrstil som tidigare nämnts här, men det jag känt är att delen som spänner ut skon på bredden har en rätt så vass kant som känns som att den gör illa skon när jag tar ur skoblocken. Någon som vet en lösning alt. känner igen sig i detta?

Tacktack
Citera
2016-09-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alvik007
Hej!

Jag köpte ett par skoblock från herrstil som tidigare nämnts här, men det jag känt är att delen som spänner ut skon på bredden har en rätt så vass kant som känns som att den gör illa skon när jag tar ur skoblocken. Någon som vet en lösning alt. känner igen sig i detta?

Tacktack

Sandpapper?
Citera
2016-09-29, 20:07
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvik007
Hej!

Tacktack

Sandpapper?
Citera
2016-09-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Sandpapper?

Tack så mycket för tipset det fungerade jättebra.
Ni får ursäkta att jag så dum som jag är inte kunde tänka ut det själv.
Citera
2016-10-25, 20:20
Medlem
Är det någon som har koll på storlekarna på Herrstils premiumskoblock? Jag har 8,5 till 9 i brittiska storlekar, men är något osäker på vad det blir i svenska storlekar på deras hemsida.
Citera
2016-10-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Är det någon som har koll på storlekarna på Herrstils premiumskoblock? Jag har 8,5 till 9 i brittiska storlekar, men är något osäker på vad det blir i svenska storlekar på deras hemsida.
En idé är att maila just Herrstil eftersom de borde ha koll på storlekarna. De gånger jag mailat har jag fått svar inom en dag.

En andra idé är att köpa ett par i strl 42 och prova. Så svårt kan det väl inte vara att lista ut vilken storlek du har i europeiska systemet?
Citera
2016-10-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
En idé är att maila just Herrstil eftersom de borde ha koll på storlekarna. De gånger jag mailat har jag fått svar inom en dag.

En andra idé är att köpa ett par i strl 42 och prova. Så svårt kan det väl inte vara att lista ut vilken storlek du har i europeiska systemet?

Är kanske säkrast så. Det lär ju vara antingen 42 eller 43.
Citera
2016-11-25, 23:33
Medlem
Bartender1s avatar
Någon som har handlat på Skocare?

Verkar som ett bolag gjort utav någon student typ, säljer billiga skoblock. Har någon bekant som rekommenderade dom, men ville kolla här först innan man köper
Citera
2016-11-26, 04:28
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Någon som har handlat på Skocare?

Verkar som ett bolag gjort utav någon student typ, säljer billiga skoblock. Har någon bekant som rekommenderade dom, men ville kolla här först innan man köper

Om det inte är ditt projekt, fråga din vän som håller i det.
Citera
2016-12-09, 02:20
Medlem
Någon här som har provat Skolyx skålade block? Skulle ni rekommendera de över t.ex. Herrstils block?
Citera
2017-03-02, 21:09
Medlem
rich1s avatar
Vart får man tag på skoblock i cederträ som är bra
Citera
2017-03-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Vart får man tag på skoblock i cederträ som är bra
Bra fråga, det står nog inte på ett enda ställe i den här tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in