Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Sociala problem är väl ingen klassfråga heller. Det har väl heller aldrig påståtts att familjen hade allvarliga sociala problem. Däremot påstås att det förekom sociala problem. Oklart i vilken form dock.
Kommer bara mata detta skogskreatur EN enda gång:
Du har många poäng har du i socialt arbete förstår jag (för tydlighets skull: som är det s.k. akademiska ämne som behandlar "sociala problem").
Sociala problem kallas det INTE om en överklasskärring har en depression. Om brödernas mamma hade det så heter det "trasiga förhållanden" - Social utsatthet - avsaknad av socialt kapital - klassfrågor. Cirkulera.
Det finns inget känt om sociala problem hos bröderna, som sagt - MINDRE sociala problem kan möjligtvis döljas i en håla som Arvika, men sällan har det hänt att folk har allvarliga problem och inte 99% av staden känner till det. Därför uttalar jag mig bara om det jag vet, och jag svarar på en direkt fråga från Jumping Jack. Så gå och trolla nån annanstans, tack.
Bröderna bodde hos pappa, trots att mammor via outtalad regel fick barnen på den tiden om inget särskilt förelåg, det brukar finnas anledningar till sånt, men eftersom de bodde hos pappan så är det inte i deras omedelbara miljö, och det är INTE känt om det var pga problem med mamman - det KAN ha varit ett progressivt val, även om jag inte satsar mina pengar på det. Men vi vet inget.
Styvmamman är säkert lite "skör" som det så fint skrivits (omskrivning för minimalt socialt kapital och hade inte kallats för "socialt problem" om det inte gällde lägre arbetarklass. Förmodligen gastar Rolf om detta pga psykakut-episoden - men bara hennes försynta uttryck kan väl räcka), men det är Som Sagt inte känt att pappan och styvmamman brast i föräldraskap öht, eller att styvmamman är känd för några "sociala problem" på stan. Mer går inte att utveckla, i fråga om vad Arvika i gemen känner till.
Punkt slut.