2017-05-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Det är ju bara fakta uppgifter. Jag ser inte att det är något "försvar". I dokumentären lyfts fakta kring föräldrarna och alibi. De uppgifter RS pekar på är ju bara fakta från utredningen.

Varför skulle man ha berättat om detta tidigare? Det har väl inte funnits någon anledning, men nu när dokumentären sprider uppgifter så är det väl bra att förstå att det finns mer fakta än det vi har fått ta del av.

Precis.
Det RS berättar är nog avsevärt mycket mer faktabaserat än det som tas upp i dokumentären.

Å när allt hände -98 var det väldigt tyst kring alla detaljer egentligen, få som visste vilka pojkar det rörde sig om. Det var absolut inte tal på att hänga ut någon utan snarare tvärtom, att tysta ner det och att pojkarna skulle få den hjälp de behövde.
Citera
2017-05-15, 11:45
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ditt så kallade "citat" från dokumentären stämmer inte överhuvudtaget. Titta en gång till!

Vad skulle killarna vinna på att vara med i en falsk dokumentär som inte visar sanningen? De skulle förstås bara förlora på det och skulle därför aldrig delta i något sådant. Killarna vet att juristerna kommer granska fallet och har därför skaffat advokat innan dokumentären sändes. De vet att de kommer bli kända i hela landet. Om dokumentären var osann skulle de alltså inte delta.

Icke läskunnig? jag skrev "något i stil med".. Jag kollade igen och runt ca obs ca 8 min in så säger han "det är något som gnagt mig..." alltså har han redan en färgad inställning. Något är med andra ord skumt. Han går in i fallet med den inställningen . Inte bra inte proffsigt.

Deras identiteter hade rdan läckt ut på internet så det där är ren lögn. Dom har allt att vinna på den här dokumentären eftersom dom blev "dömda" för det.
Citera
2017-05-15, 11:46
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Det kan inte vara så enkelt som att media, som har tillgång till förundersökningen, överlämnat ett exemplar i samband med att han intervjuades? För att friska upp hans minne eller ställa honom mot väggen? Det har man ju sett tidigare i medieinslag.
Expressen har inte haft den tidigare, så jag tror inte så är fallet
I övrigt ligger dokument från förundersökningen som gjordes 1998 utspridda i bostaden. På vardagsrummets långbord ligger förhören med Christian, den äldre av pojkarna som enligt utredningen dödade Kevin.
Citera
2017-05-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Nej det har jag ju inte.

Har fått det förklarat för mig och har för mig att hudens blekhet hjälper till så att de blir synliga.

Att blodet som är kvar i blodsystemet rinner till den lägsta punkten med där kroppen utsats för yttre våld innan döden så syns blödnimgar under huden innan de skulle ha synts på en levande person.

Skickar med ett paket salt så får du lägga detta i kanske-minnet 😉

Ahhh, NU fattar jag det där med saltet
Citera
2017-05-15, 11:50
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Precis.
Det RS berättar är nog avsevärt mycket mer faktabaserat än det som tas upp i dokumentären.

Å när allt hände -98 var det väldigt tyst kring alla detaljer egentligen, få som visste vilka pojkar det rörde sig om. Det var absolut inte tal på att hänga ut någon utan snarare tvärtom, att tysta ner det och att pojkarna skulle få den hjälp de behövde.

Ni har helt missat att RS har tuppat runt med denna historia (läs: olika historier om fallet) i åtskilliga mediasammanhang från -98 fram till idag? Okej.
Känns som ni kanske ska ta och lyssna och läsa på va Rolf sagt under årens lopp i så fall, innan dess känns det totalt ointressant att höra era idéer.
Citera
2017-05-15, 11:53
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIH
Han ville inte uttala sig pga sekretessen. Men nu när så mycket redan framkommit så finns det väl ingen anledning att hålla tillbaka dessa detaljer. Att han har "kommit på" ett försvar är ju bara löjligt att påstå när allt finns i förundersökningen.
På vilka punkter menar du att han har ändrat sig?
Rolf Sandberg har aldrig brytt sig om sekretessen om det vittnar alla hans mediakåta uttalanden och medverkan genom åren. Han har älskat att sola sig i glansen, utan någon som helst tanke på grabbarna, skyldiga eller inte.
Han skulle till att börja med aldrig ha pekat ut några skyldiga, men hans mediakåthet gjorde att han måste vara i centrum med dagliga presskonferenser. När barnspåret blev aktuelklt på allvar, skulle han ha lagt locket på och fortsatt med det. Bara meddelat att man anser fallet uppklarat och att förundersökningen lagt ner, punkt slut.
Citera
2017-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Expressen har inte haft den tidigare, så jag tror inte så är fallet
I övrigt ligger dokument från förundersökningen som gjordes 1998 utspridda i bostaden. På vardagsrummets långbord ligger förhören med Christian, den äldre av pojkarna som enligt utredningen dödade Kevin.

Med tanke på att man genom dokumentären redan spridit uppgifter om de nu berörda, så finns inte anledning att skydda uppgifterna.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-15 kl. 12:18.
Citera
2017-05-15, 11:54
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
De vill alltså se vad DJ lägger fram. Syna hela motståndarhanden innan de plockar fram bevis från sina privata gömmor.

Jag har en känsla av att så kommer att ske. Då kommer inte Dan Josefsson framstå som speciellt professionell i sin yrkesutövning, om det nu finns några proffsiga journalister.
Citera
2017-05-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Ni har helt missat att RS har tuppat runt med denna historia (läs: olika historier om fallet) i åtskilliga mediasammanhang från -98 fram till idag? Okej.
Känns som ni kanske ska ta och lyssna och läsa på va Rolf sagt under årens lopp i så fall, innan dess känns det totalt ointressant att höra era idéer.

Jag har följt fallet så det är därför jag frågar dig vad exakt du menar med olika historier?
Citera
2017-05-15, 11:59
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
De vill alltså se vad DJ lägger fram. Syna hela motståndarhanden innan de plockar fram bevis från sina privata gömmor.

De bevis de kan tänkas sitta på bör ju rimligen vara tillgängliga för DJ också?
Citera
2017-05-15, 12:04
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Källa tack!

Du har ju använt detta påstående flera gånger för att beskriva att felaktigt information funnits tidigare.
Så om det är sant så visa oss det då.

Om du varigt med från början så vet du det. Det finns i tråden. Leta. Din jävla latmask.
Citera
2017-05-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters

Jag är bara intresserad av fakta, omständigheter och utredningen.

Du verkar vara lite tunnelseende utifrån att du inte gillar RS. Jag struntar fullständigt i att fokusera på hur olika personer är eller framställs, men fortsätt du om du nu tycker att det ger dig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in