2017-05-12, 12:39
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vad gjorde mamman på kvällen när Kevin var ute ensam? Idag brukar ju alltid föräldrarna vara de första som misstänks när det händer barn något, men jag har inget minne av att Kevins föräldrar blev det. Det var först en olycka, sedan pedofilspår och till sist barnspåret som jag kommer ihåg det. Hade föräldrarna alibi?

Jag har aldrig hört någon kommentera något om detta över huvud taget. Det är något jag finner märkligt. Jag vill inte på något sätt hävda att Kevins föräldrar har mördat sin son men har polisen inte kollat upp detta spår ordentligt då har det begåtts ännu ett allvarligt fel.

Jag kan inte heller låta bli att tänka hur jag själv hade resonerat om min son blev mördad och polisen hävdade efter många om och men att det var barn som hade utfört mordet. Jag hade nog fasen krävt någon form av bevis.

Det är också märkligt att inte de, efter denna uppståndelse, står upp och ställer lite krav. För visst borde väl de, efter denna granskning, vilja få klarhet i vem som mördade deras son?
Citera
2017-05-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
På den tiden var det inte reglerat i lag med juridiskt biträde, såsom det är idag. Socialtjänsten och barnpsykologer var med vid förhören.

Ja, men att föräldrarna knappt var med vid förhören gör ju att man undrar om barnen kom från dåliga familjeförhållanden.
Senast redigerad av Varglig 2017-05-12 kl. 12:46.
Citera
2017-05-12, 12:41
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Är ganska säker på att mamman intervjuades en del i tidningarna efter kevins död.

Vad heter mamman? Är det "Te*ese"? *=r.

Jag har nämligen försökt spåra upp föräldrarna på Facebook för att få någon form av känsla om vilka sorts människor de är idag. Pappan och pappans bror har jag funnit. Och jag har också funnit någon som jag tror är Kevins mamma men inte alls säker.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2323
Människor verkar glömma av att den äldste pojken kom hem med våta kläder upp till knäna och ärmarna. Han ville berätta för sin pappa att Kevin låg i vattnet vilket pappan struntade i.
Väldigt omoget av en pappa att ignorera att hans sons bästa kompis ligger i vattnet, sånt kollar man upp! När barn berättar sådant MÅSTE man följa upp det som förälder och vuxen. Trots allt är han ju målsman över pojkarna.
Pojken ritade en teckning när han inte fick något gehör från pappan, hur Kevin låg i vattnet som pappan kastade.
Detta har ju inte polisen hittat på utan det är ju Pojkarnas pappa som kommit med dessa uppgifter till polisen. Det var fult gjort av pojkarnas pappa att inte berätta det i TV.
Om pappan till pojkarna tagit sitt ansvar och följt med barnen till sjön, hade detta varit löst och kanske med ett lyckligt slut.
Jag tycker han kommer undan väldigt billigt.
Den dagen allt detta hände var äldsta pojken väldigt arg på sin mamma att han stack därifrån hem till sin pappa.
En av bröderna har som vuxen erkänt flertal gånger under fyllan att han har dödat Kevin. När folk frågat om det dagen efter så har han inte kommit ihåg någonting.
Ni måste ju förstå att människor blir arga då, sånt skojar man inte om, inte ens på fyllan.
På TV är det ju redan bestämt att det inte är dom. TV vinklar allt till pojkarnas fördel. Deras alibi är ju släkt och vänner som under 20 års tid inte sagt ett knyst.
Även om det inte finns bevis och de går fria, kommer många människor tro att det var dom ändå. En gång dömd alltid dömd. Dom kommer bara må ännu sämre i slutänden.

Inget av det du skriver kan verifieras utan är antingen hörsägen eller hämtat från Hjelmgrens tendentiösa rapport.
Citera
Medlem
hyfies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Kevins föräldrar var separerade och när Kevin mördades var han hos sin mamma. Pappan är väl den enda som har trätt fram och pratade om sin son. Läste även något om hans mormor. Har däremot aldrig hört något om hans mamma.

Tycker det är märkligt att man inte forskat mer i Kevins bakgrund. När ett barn mördas är det oftast föräldrarna som begår mordet men även om så inte är fallet så torde det ligga någon form av garantansvar.

Morbrodern är ju aktiv i tråden, han kanske kan svara på dina frågor. Jag undrar t.ex hur det kommer sig att Kevin sprang hos en granne (?) och tiggde efter mackor? Hur det kommer sig att han setts med inte mindre än 3 tidigare dömda pedofiler, varav en han hållit i handen? Vad säger du morbrodern om detta? För mig rimmar det illa med en förälders huvuduppgifter; att tillgodose naturliga behov såsom mat samt skydda sitt barn ifrån faror. Rådde missförhållanden av denna grad, eller är det falska rykten?
Senast redigerad av hyfie 2017-05-12 kl. 12:46.
Citera
2017-05-12, 12:46
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag har aldrig hört någon kommentera något om detta över huvud taget. Det är något jag finner märkligt. Jag vill inte på något sätt hävda att Kevins föräldrar har mördat sin son men har polisen inte kollat upp detta spår ordentligt då har det begåtts ännu ett allvarligt fel.

Jag kan inte heller låta bli att tänka hur jag själv hade resonerat om min son blev mördad och polisen hävdade efter många om och men att det var barn som hade utfört mordet. Jag hade nog fasen krävt någon form av bevis.

Det är också märkligt att inte de, efter denna uppståndelse, står upp och ställer lite krav. För visst borde väl de, efter denna granskning, vilja få klarhet i vem som mördade deras son?
Inte så troligt att Kevins föräldrar är mördare. Däremot bär de det fulla ansvaret för Kevins död. De fullkomligt sket i Kevin och lämnade honom vind för våg hela dagarna. Pappan bodde visserligen inte i området men han lär ju ha vetat i vilket tillstånd mamman befann sig. Om det existerar någon ondska i den här saken så är det Kevins föräldrar som står för den saken. Jävla svin till människor.
Citera
2017-05-12, 12:46
Medlem
Citat:
Vad heter mamman? Är det "Te*ese"? *=r.

Jag har nämligen försökt spåra upp föräldrarna på Facebook för att få någon form av känsla om vilka sorts människor de är idag. Pappan och pappans bror har jag funnit. Och jag har också funnit någon som jag tror är Kevins mamma men inte alls säker.
Vet inget om det men är 99% säker på att jag läst en eller flera interjuver med mamman. Men det är många år sedan.
Citera
2017-05-12, 12:47
Medlem
thedarkmatterss avatar
Jo då, mamman heter T*r*s. Inget h, inget e på slutet.
Nej, jag kommer från Arvika, och mamman har aldrig velat va offentlig - vilket väl inte är så konstigt m t p att hela Arvika och kanske halva sverige vet hur Kevins liv såg ut...

Den som lät sig intervjuas var den lika alkoholiserade mormorn.
Senast redigerad av thedarkmatters 2017-05-12 kl. 12:49.
Citera
2017-05-12, 12:47
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Nej, det VET vi inte. ...åklagaren säger att han inte minns. Han hade FUP och förhören fanns i FUP.
Du begriper ingenting, så jag lämnar dig nu. Åklagaren har inte läst FUP, utan fått en redovisning av Sandberg. Men lev i din tro om du blir salig av det
Citera
2017-05-12, 12:49
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Kopplingen är SÅC.
Men sitter Lambertz verkligen kvar i HD? Jag har ingen riktig koll på vad som hände de olika inblandade efter Quicksoppan.

SÅC försvarar de där förhören. Och här tycker jag att det börjar närma sig Ondska.
Tror också att det har mycket med klass att göra, som en del skrivit här. Inte lika lätt att använda medelklassen som försökskaniner för tokiga teorier.
Lambertz är pensionär numera
Citera
2017-05-12, 12:50
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Inte så troligt att Kevins föräldrar är mördare. Däremot bär de det fulla ansvaret för Kevins död. De fullkomligt sket i Kevin och lämnade honom vind för våg hela dagarna. Pappan bodde visserligen inte i området men han lär ju ha vetat i vilket tillstånd mamman befann sig. Om det existerar någon ondska i den här saken så är det Kevins föräldrar som står för den saken. Jävla svin till människor.

Nej, nu sparkar du neråt.
Citera
2017-05-12, 12:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Har för mig att jag sett nånstans att alla var aspackade, men minns inte var. Det var väl lite missbrukarkretsar som mamman levde mitt i.

Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Jo då, mamman heter T*r*s. Inget h, inget e på slutet.
Nej, jag kommer från Arvika, och mamman har aldrig velat va offentlig - vilket väl inte är så konstigt m t p att hela Arvika och kanske halva sverige vet hur Kevins liv såg ut...

Den som lät sig intervjuas var den lika alkoholiserade mormorn.

Hade mamman missbruksproblem? Jag har hört eller läst en intervju med Kevins mormor där hon sa något i stil med att de var tvungna att prata med media för att dementera att de var knarkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in