2017-05-12, 12:58
Medlem
enfindams avatar
Det fanns ett nyckelvittne, Tony, som såg barnen jaga Kevin in mot skogen. Hans vittnesmål måste ju väga tungt.
Citera
2017-05-12, 13:05
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det fanns ett nyckelvittne, Tony, som såg barnen jaga Kevin in mot skogen. Hans vittnesmål måste ju väga tungt.

Det är första gången jag hör detta. Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2017-05-12, 13:08
Medlem
thedarkmatterss avatar
Ja, de är alkade, men inga olagliga droger mig veterligen. (På mödernet, inte fädernet.)
'
När människor inte förmår ta hand om sina barn så finns socialtjänstlagen till som skydd för dessa barn. Ansvariga vid barnmyndigheter i Arvika bär det yttersta ansvaret enligt lag.
Även alla grannar som vetat om situationen men undlåtit sig att anmäla.
Hoppas alla delskyldiga sover dåligt. De som har förmågan att begripa rätt och fel, vill säga - många aktörer och deltagare Kevins liv kan ju tyvärr inte räknas dit, vet vi ju.
... och så Gode Rolf på det som ett körsbär på toppen.
Citera
2017-05-12, 13:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Aftonbladet.
Citera
2017-05-12, 13:12
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Ja, de är alkade, men inga olagliga droger mig veterligen. (På mödernet, inte fädernet.)
'
När människor inte förmår ta hand om sina barn så finns socialtjänstlagen till som skydd för dessa barn. Ansvariga vid barnmyndigheter i Arvika bär det yttersta ansvaret enligt lag.
Även alla grannar som vetat om situationen men undlåtit sig att anmäla.
Hoppas alla delskyldiga sover dåligt. De som har förmågan att begripa rätt och fel, vill säga - många aktörer och deltagare Kevins liv kan ju tyvärr inte räknas dit, vet vi ju.
... och så Gode Rolf på det som ett körsbär på toppen.

Vet du något om hur brödernas familj levde på den tiden? Den bilden som kom fram i media, och senare i rapporten som skrevs om utredningen, var att även de var en familj med sociala problem.
När man ser dem nu framstår de som stabil och hederlig arbetarklass och jag får inte alls ihop bilden med hur de målades ut med vad jag ser på tv. Nu kan i och för sig mycket hända på 20 år, men i alla fall.

Har du någon information om det?
Senast redigerad av JumpingJack 2017-05-12 kl. 13:21.
Citera
2017-05-12, 13:13
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Aftonbladet.

Kan du kanske åtminstone länka?
Citera
2017-05-12, 13:17
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2323
Människor verkar glömma av att den äldste pojken kom hem med våta kläder upp till knäna och ärmarna. Han ville berätta för sin pappa att Kevin låg i vattnet vilket pappan struntade i.
Väldigt omoget av en pappa att ignorera att hans sons bästa kompis ligger i vattnet, sånt kollar man upp! När barn berättar sådant MÅSTE man följa upp det som förälder och vuxen. Trots allt är han ju målsman över pojkarna.

Detta kan inte bekräftas. Pappan säger själv i dokumentären att han inte fick denna information på morddagen.
Det som är bekräftat är att polisen åkte till psykakuten och fick styvmamman (Eva) att "gå med på att Christian kanske berättat".
Att Nina Hjelmgren ens skriver i sin rapport att barnen berättat tyder på att RS vill att detta ska vara sanningen. Det är denna story som ska förmedlas.

Citat:
Pojken ritade en teckning när han inte fick något gehör från pappan, hur Kevin låg i vattnet som pappan kastade.
Detta har ju inte polisen hittat på utan det är ju Pojkarnas pappa som kommit med dessa uppgifter till polisen. Det var fult gjort av pojkarnas pappa att inte berätta det i TV.

Uppgiften om teckningen verkar vara en hörsägen. Finns inget stöd för detta.

Citat:
En av bröderna har som vuxen erkänt flertal gånger under fyllan att han har dödat Kevin. När folk frågat om det dagen efter så har han inte kommit ihåg någonting.

Är detta något du hört själv eller är det bara rykten?

Citat:
Deras alibi är ju släkt och vänner som under 20 års tid inte sagt ett knyst.

Dom har sagt det till polis i flertalet förhör. Polisen valde dock att ignorera det.
Citera
2017-05-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Hade mamman missbruksproblem? Jag har hört eller läst en intervju med Kevins mormor där hon sa något i stil med att de var tvungna att prata med media för att dementera att de var knarkare.

Har faktiskt ingen aning och vill inte sprida rykten. Har bara läst det nånstans och minns inte ens var.
Men jag minns att jag tänkte att i så fall är väl det mest troligt att det var nån äldre missbrukande mansperson i det gänget som givit sig på pojken. Någon som tröttnat på att han gnällde, osv. Men som sagt bara spekulationer.
Citera
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Vet du något om hur brödernas familj levde på den tiden? Den bilden som kom fram i media, och senare i rapporten som skrevs om utredningen, var att även de var en familj med sociala problem.
När man ser dem nu framstår de som stabil och hederlig arbetarklass och jag får inte alls ihop bilden med hur de måladess ut med vad jag ser på tv. Nu kan i och för sig mycket hända på 20 år, men i alla fall.

Har du någon information om det?
Det där håller jag med om. Pappan verkar dock ha gjort ett nedbyte när det gäller den äkta hälften. Brödernas riktiga mamma verkar vara en fullt normal "hästtjej" med intelligent blick och ordning på svaren. Den nya känns inte helt hundra däremot. Men några sociala problem framskymtar inte. Men pappan kanske drack på den tiden vilket skulle kunna förklara hans påstått dubiösa agerande kvällen då Kevin dödades.
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Ingen av er som såg Nyhetsmorgons intervju med SÅC imorse?
Där kräver han att alla förhör med grabbarna och deras föräldrar offentliggörs så att alla får den rätta bilden. Med SÅC:s bakgrund i rättsväsendet så har jag väldigt svårt att tro något han säger numera.
Notera att han först säger att teckningen som grabbarna ritade revs sönder av fadern, nästa sekund har han sett den i undersökningen, och i nästa visar det sig att det är fadern som ritat teckningen för att visa hur den såg ut. Enligt SÅC är det alltså fadern som ritat en kopia av den teckningen som han själv rev sönder. Intervjun kommer här:

https://www.youtube.com/watch?v=p2fgssvqRlE
Senast redigerad av Skrik & Panik 2017-05-12 kl. 13:24.
Citera
2017-05-12, 13:20
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Hade mamman missbruksproblem? Jag har hört eller läst en intervju med Kevins mormor där hon sa något i stil med att de var tvungna att prata med media för att dementera att de var knarkare.

Inte ens Kevins unga syster fick vara ifred från media när hon skulle hem från skolan.

Sjukt var det. Nu rivs allt upp igen.
Citera
2017-05-12, 13:22
Medlem
supremanics avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo

Inte detta fallet antagligen. Gäller med största säkerhet 4-åringen i Ljungby som sågs jagas av barn utav en man vid namn Tony.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in