2017-05-15, 09:50
Medlem
För övrigt har någon ringt tingsrätten och bekräftat våldtäkt-mot-barn domen mot Christian än?
Citera
2017-05-15, 09:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det fanns det uppenbarligen. Men sen kunde man ju välja att förbehållslöst tro på DJs version.

Nej, den information som nu framkommit har inte varit tillgänglig tidigare.
Citera
2017-05-15, 09:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, den information som nu framkommit har inte varit tillgänglig tidigare.
Jo, det har den. Men DJ valde att mörka den.
Citera
2017-05-15, 09:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jo, det har den. Men DJ valde att mörka den.

Suck... Den fanns inte tillgänglig för den här trådens deltagare. Försök åtminstone fatta vad jag menar. Det är för övrigt intressant att du anklagat mig för att ha trott förbehållslöst på Dan Josefsson samtidigt som du nu till 100 procent utgår från att varje ord som Rolf Sandberg sagt i Expressen är sant. Du är väl medveten om att Dan Josefsson inte har svarat ännu?
Citera
2017-05-15, 09:58
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Intrigen tätnar
Känns märkligt om detta är en dagbok som är skriven direkt. Varför skulle pappan själv återskapa teckningen, som han nyss har rivit, i sin egen dagbok!?
Kan det vara en efterhandskonstruktion?
Men om detta stämmer så talar det verkligen för RS historia.

Samtidigt är det, som alltid, lite konstigt.
I Expressen säger RS att pappan tidigt erkände att barnen var inblandade, ändå säger RS att de inte sågs som misstänkta förrän långt senare (när SÅC kom in). Hur f-an hänger det ihop?

Så Sandberg har varit inne på polishuset och plockat fram handlingar ur den sekretessbelagda FUP:n?
Citera
2017-05-15, 09:59
Medlem
Citat:
Det verkar finnas en skadeståndstalan också.

Jag har läst att bröderna har lämnat ett bemyndigande till sin advokat om skadeståndstalan. Tror inte den är formellt inlämnad ännu. En detalj men ändå.
Citera
2017-05-15, 09:59
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Suck... Den fanns inte tillgänglig för den här trådens deltagare. Försök åtminstone fatta vad jag menar. Det är för övrigt intressant att du anklagat mig för att ha trott förbehållslöst på Dan Josefsson samtidigt som du nu till 100 procent utgår från att varje ord som Rolf Sandberg sagt i Expressen är sant. Du är väl medveten om att Dan Josefsson inte har svarat ännu?
Var har du fått det ifrån?
Citera
2017-05-15, 10:03
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Jag har läst att bröderna har lämnat ett bemyndigande till sin advokat om skadeståndstalan. Tror inte den är formellt inlämnad ännu. En detalj men ändå.
Bröderna har lämnat en fullmakt till TO att företräda dem och den fullmakten inkludera att ansöka om skadestånd
Citera
2017-05-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Så Sandberg har varit inne på polishuset och plockat fram handlingar ur den sekretessbelagda FUP:n?

Med tanke på alla uppgifter som har spridits i media har väl sekretessen ingen betydelse längre. Ev förutom vissa delar kopplat till Kevin.
Citera
2017-05-15, 10:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Var har du fått det ifrån?

Du litar alltså inte på Rolf Sandberg?
Citera
2017-05-15, 10:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Du litar alltså inte på Rolf Sandberg?
Vad har du fått det ifrån?
Citera
2017-05-15, 10:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vad har du fått det ifrån?

Du har ju hela tiden trott att bröderna är skyldiga och detta har fått dig att upprepade gånger ifrågasätta och kritisera Dan Josefssons påståenden. Men nu när Rolf Sandberg uttalat sig så ifrågasätter du inte en enda av de stavelser han kastat ur sig. Min slutsats är att detta beror på att hans uppgifter, till skillnad från Josefssons uppgifter, bekräftar din tes om brödernas skuld. Du är helt enkelt inte intresserad av att granska Sandbergs uppgifter kritiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in