2017-05-12, 11:50
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Är Lambertz ute och klampar i det här fallet också?
VÄNSKAPSKORRUPTION!
Han "granskar granskningen" i sin blogg och om man järför den med SÅC:s debattinlägg i DN och vetskapen om hur Lambertz arbetat tidigare, så har han all information från SÅC. Han ingick ju också i det berömda "Quick-laget"
Citera
2017-05-12, 12:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Han "granskar granskningen" i sin blogg och om man järför den med SÅC:s debattinlägg i DN och vetskapen om hur Lambertz arbetat tidigare, så har han all information från SÅC. Han ingick ju också i det berömda "Quick-laget"

Men han ju ingen som helst koppling till detta fallet. Varför ska han in och kladda med sina idiotiska slutsatser här också? Han vet ju uppenbarligen ingenting. (ja, jag vet, han är kompis med SÅC).

GL:
Citat:
Det står helt klart att pojkarna inte har något alibi i egentlig mening

Jaha. Vad är då ett alibi egentligen enligt vår kära HD-idiot? Varför är detta inte ett alibi?

Citat:
Oavsett om pojkarna berättade det redan samma kväll eller inte, tycks det helt klart att båda sa i ett tidigt skede att de sett det som hände

Stämmer ju inte överhuvudtaget med det som visas i dokuentären. Efter en månad har de inte lämnat någon vettig uppgift alls om vad som skedde. Men SÅC har väl sagt att det är så till GL. F-an vad deprimerande att ha en domare i HD som är en nationell pajas.
Citera
2017-05-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det kanske kommer i nästa avsnitt. Det vet vi inte än. Vad vi VET är att Sandberg utlämnat information om att det fanns alibi i sin redovisning till åklagaren

Nej, det VET vi inte. ...åklagaren säger att han inte minns. Han hade FUP och förhören fanns i FUP.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-12 kl. 12:18.
Citera
2017-05-12, 12:23
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men han ju ingen som helst koppling till detta fallet. Varför ska han in och kladda med sina idiotiska slutsatser här också? Han vet ju uppenbarligen ingenting. (ja, jag vet, han är kompis med SÅC).

GL:

Jaha. Vad är då ett alibi egentligen enligt vår kära HD-idiot? Varför är detta inte ett alibi?

Stämmer ju inte överhuvudtaget med det som visas i dokuentären. Efter en månad har de inte lämnat någon vettig uppgift alls om vad som skedde. Men SÅC har väl sagt att det är så till GL. F-an vad deprimerande att ha en domare i HD som är en nationell pajas.

Kopplingen är SÅC.
Men sitter Lambertz verkligen kvar i HD? Jag har ingen riktig koll på vad som hände de olika inblandade efter Quicksoppan.

SÅC försvarar de där förhören. Och här tycker jag att det börjar närma sig Ondska.
Tror också att det har mycket med klass att göra, som en del skrivit här. Inte lika lätt att använda medelklassen som försökskaniner för tokiga teorier.
Citera
2017-05-12, 12:25
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag undrar om Kevins mamma och pappa hade alibi för tiden när Kevin dog? Blev de någonsin misstänkta? Har sökt i tråden men inte hittat något.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Nej, det VET vi inte. ...åklagaren säger att han inte minns. Han hade FUP och förhören fanns i FUP.

Ja, men det verkar på åklagaren nu som att han aldrig läste fup.

EDIT: Om han läste fup så borde han ju i alla fall kommit ihåg att det förekommit en berättelse om alibi.

Citat:
Så Rolf Sandberg drog huvudragen för dig, men då fanns inte den här historien med vittnesmålet med?

– Inte vad jag kan komma ihåg. Absolut inte. Mitt insats var lyssna av och vad jag fick mig till livs var genom föredragning om vad som hänt då och då. Men den operativa chefen det var ju inte jag. Han (Sandberg) var undersökningsledare, och jag tyckte, och tycker fortfarande, att han gjorde ett bra jobb. Jag har inte haft nån anledning att ändra på det. Än. När beslutet (att avsluta utredningen) så småningom fattades och undertecknades, det var jag som gjorde gissar jag, så var jag säker, riktigt säker. Då. Hur jag är nu vill jag inte svara på.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/aklagaren-i-kevin-fallet-om-nyckelvittnet-jag-kommer-inte-ihag-nagot-alibi
Senast redigerad av bpjan 2017-05-12 kl. 12:28.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Kopplingen är SÅC.
Men sitter Lambertz verkligen kvar i HD? Jag har ingen riktig koll på vad som hände de olika inblandade efter Quicksoppan.

Inte längre, han gick i pension nyligen.
Citera
2017-05-12, 12:31
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag undrar om Kevins mamma och pappa hade alibi för tiden när Kevin dog? Blev de någonsin misstänkta? Har sökt i tråden men inte hittat något.

Kevins föräldrar var separerade och när Kevin mördades var han hos sin mamma. Pappan är väl den enda som har trätt fram och pratade om sin son. Läste även något om hans mormor. Har däremot aldrig hört något om hans mamma.

Tycker det är märkligt att man inte forskat mer i Kevins bakgrund. När ett barn mördas är det oftast föräldrarna som begår mordet men även om så inte är fallet så torde det ligga någon form av garantansvar.
Citera
2017-05-12, 12:33
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Kevins föräldrar var separerade och när Kevin mördades var han hos sin mamma. Pappan är väl den enda som har trätt fram och pratade om sin son. Läste även något om hans mormor. Har däremot aldrig hört något om hans mamma.

Tycker det är märkligt att man inte forskat mer i Kevins bakgrund. När ett barn mördas är det oftast föräldrarna som begår mordet men även om så inte är fallet så torde det ligga någon form av garantansvar.

Vad gjorde mamman på kvällen när Kevin var ute ensam? Idag brukar ju alltid föräldrarna vara de första som misstänks när det händer barn något, men jag har inget minne av att Kevins föräldrar blev det. Det var först en olycka, sedan pedofilspår och till sist barnspåret som jag kommer ihåg det. Hade föräldrarna alibi?
Citera
2017-05-12, 12:35
Medlem
Människor verkar glömma av att den äldste pojken kom hem med våta kläder upp till knäna och ärmarna. Han ville berätta för sin pappa att Kevin låg i vattnet vilket pappan struntade i.
Väldigt omoget av en pappa att ignorera att hans sons bästa kompis ligger i vattnet, sånt kollar man upp! När barn berättar sådant MÅSTE man följa upp det som förälder och vuxen. Trots allt är han ju målsman över pojkarna.
Pojken ritade en teckning när han inte fick något gehör från pappan, hur Kevin låg i vattnet som pappan kastade.
Detta har ju inte polisen hittat på utan det är ju Pojkarnas pappa som kommit med dessa uppgifter till polisen. Det var fult gjort av pojkarnas pappa att inte berätta det i TV.
Om pappan till pojkarna tagit sitt ansvar och följt med barnen till sjön, hade detta varit löst och kanske med ett lyckligt slut.
Jag tycker han kommer undan väldigt billigt.
Den dagen allt detta hände var äldsta pojken väldigt arg på sin mamma att han stack därifrån hem till sin pappa.
En av bröderna har som vuxen erkänt flertal gånger under fyllan att han har dödat Kevin. När folk frågat om det dagen efter så har han inte kommit ihåg någonting.
Ni måste ju förstå att människor blir arga då, sånt skojar man inte om, inte ens på fyllan.
På TV är det ju redan bestämt att det inte är dom. TV vinklar allt till pojkarnas fördel. Deras alibi är ju släkt och vänner som under 20 års tid inte sagt ett knyst.
Även om det inte finns bevis och de går fria, kommer många människor tro att det var dom ändå. En gång dömd alltid dömd. Dom kommer bara må ännu sämre i slutänden.
Citera
2017-05-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo

Är ganska säker på att mamman intervjuades en del i tidningarna efter kevins död.
Citera
2017-05-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vad gjorde mamman på kvällen när Kevin var ute ensam? Idag brukar ju alltid föräldrarna vara de första som misstänks när det händer barn något, men jag har inget minne av att Kevins föräldrar blev det. Det var först en olycka, sedan pedofilspår och till sist barnspåret som jag kommer ihåg det. Hade föräldrarna alibi?

Har för mig att jag sett nånstans att alla var aspackade, men minns inte var. Det var väl lite missbrukarkretsar som mamman levde mitt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in