2017-05-11, 18:53
Medlem
Han är bedrövlig Elias för tillfället, helt bedrövlig.
Man får skämmas som svensk så kass vi blivit i tennis , åsså kommer Ruud och typ går genom challenge nivån hur lätt som helst , ja .....
Citera
2017-05-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lika mycket som Murray förtjänade att bli etta efter slutet av förra säsongen, lika lite spelar han som en just nu.

Ofattbart. Han har haft tur att Djokovic inte varit bättre för då hade han inte varit #1 särskilt länge. Tror dock att Nadal eller Federer kommer att vara etta när året är slut.

Det verkar gå lite bättre för Djokovic den här veckan, men vi får vänta och se hur det går när motståndet blir svårare.
Citera
2017-05-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ofattbart. Han har haft tur att Djokovic inte varit bättre för då hade han inte varit #1 särskilt länge. Tror dock att Nadal eller Federer kommer att vara etta när året är slut.

Det verkar gå lite bättre för Djokovic den här veckan, men vi får vänta och se hur det går när motståndet blir svårare.

Krampaktiga segrar för Djokovic men jag ser verkligen att han vill vinna iaf.

Racet: http://live-tennis.eu/en/atp-race

Nadal går med ett par segrar till i Madrid upp på förstaplatsen. Goffin trea.. Men Murray och Djokovic har alltså i slorleksordningen ~3000p upp till Federer och Nadal, när man om man kollar på rankingen just nu tror att dom är helt överlägsna. Murray kan i princip bara tappa poäng från Wimbledon och framåt, gapet nedåt kommer försvinna väldigt fort snart.
Citera
2017-05-11, 20:04
Medlem
Fantastisk match mellan Dimitrov och Thiem. Vill säga att Dimitrov chokade(hade fem matchbollar), men ändå inte. Det var så hög nivå på spelet. Thiems mentala är jävligt bra.
Citera
2017-05-11, 20:05
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Lika mycket som Murray förtjänade att bli etta efter slutet av förra säsongen, lika lite spelar han som en just nu.

Kan det inte vara så att Murray helt enkelt har svårt att tända till och känner sig mätt efter sitt 2016.

Ett inlägg från förra året då jag ställde ut just den frågan.

Citat:
Man får hoppas att Murray inte känner sig mätt och får svårt att motivera sig nu när har han nått ännu en milstolpe i karriären. Hur han hanterar pressen när det nya året startar som ny världsetta vet vi inte heller.
Citera
2017-05-11, 20:06
Medlem
Citat:
Krampaktiga segrar för Djokovic men jag ser verkligen att han vill vinna iaf.

Racet: http://live-tennis.eu/en/atp-race

Nadal går med ett par segrar till i Madrid upp på förstaplatsen. Goffin trea.. Men Murray och Djokovic har alltså i slorleksordningen ~3000p upp till Federer och Nadal, när man om man kollar på rankingen just nu tror att dom är helt överlägsna. Murray kan i princip bara tappa poäng från Wimbledon och framåt, gapet nedåt kommer försvinna väldigt fort snart.

Ja, gapet är för stort. För Murray eller Djokovic att sluta som etta så måste de i princip bli oövervinneliga resten av säsongen och det ser jag inte hända.

Jag håller Federer som liten favorit med tanke på att han är bättre än Nadal på andra halvan av säsongen, plus att han faktiskt varit bättre än honom hittills.
Citera
2017-05-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Kan det inte vara så att Murray helt enkelt har svårt att tända till och känner sig mätt efter sitt 2016.

Ett inlägg från förra året då jag ställde ut just den frågan.

Jag kan faktiskt inte hitta någon annan förklaring. Dock så ska man veta att han varit skadad och det har säkert ställt till det också. Så det är nog en kombination av att han känner sig pressad att vara etta samt att han haft lite skadeproblem.
Citera
2017-05-11, 20:13
Medlem
Citat:
Fantastisk match mellan Dimitrov och Thiem. Vill säga att Dimitrov chokade(hade fem matchbollar), men ändå inte. Det var så hög nivå på spelet. Thiems mentala är jävligt bra.

Dimitrov är intressant, han har haft en liten dipp men jag tror faktiskt att han kommer att hitta tillbaka till spelet han hade i början av säsongen igen. Kanske till Wimbledon. Jag ser det som ett relativt troligt scenario att vi får se en final med honom och Federer i Wimbledon. Det vore helt magiskt om det hände.
Citera
2017-05-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han är bedrövlig Elias för tillfället, helt bedrövlig.
Man får skämmas som svensk så kass vi blivit i tennis , åsså kommer Ruud och typ går genom challenge nivån hur lätt som helst , ja .....

Streamen hackade så orkade inte titta minutiöst men Elias kändes som den bättre spelaren. Förlusten får läggas på det mentala. Tunga förhållanden och Opelka var inte alls särskilt dominant bakom serven, det var för många risiga returer. I första set hade Elias etta antal deuce-lägen, i tiebreaket vek han ned sig något efter att Opelka slagit ett ess på en andraserve(mitt på linjen) och sen en nätrullare.

I andra hade Elias break upp som han slängde iväg med att bli bruten blankt lite senare. Var visserligen lite illa ute sen före tiebreaket, men väl där hade han 6-4 och på ena setbollen en enkel volley för att vinna setet som var bland det okänsligaste jag sett. Helt enkelt ingen killer instinct just nu.
Citera
2017-05-11, 20:23
Medlem
Citat:
Streamen hackade så orkade inte titta minutiöst men Elias kändes som den bättre spelaren. Förlusten får läggas på det mentala. Tunga förhållanden och Opelka var inte alls särskilt dominant bakom serven, det var för många risiga returer. I första set hade Elias etta antal deuce-lägen, i tiebreaket vek han ned sig något efter att Opelka slagit ett ess på en andraserve(mitt på linjen) och sen en nätrullare.

I andra hade Elias break upp som han slängde iväg med att bli bruten blankt lite senare. Var visserligen lite illa ute sen före tiebreaket, men väl där hade han 6-4 och på ena setbollen en enkel volley för att vinna setet som var bland det okänsligaste jag sett. Helt enkelt ingen killer instinct just nu.

Elias är bedrövlig framme vid nät, både i volleyslagen och på bollar som studsar. Det är något han måste jobba på.
Citera
2017-05-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Elias är bedrövlig framme vid nät, både i volleyslagen och på bollar som studsar. Det är något han måste jobba på.

Han har väldigt mycket jobba på , fasen rankad 230 nu
Citera
2017-05-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han har väldigt mycket jobba på , fasen rankad 230 nu

Jao men när det gäller just spelet framme vid nät så är han talanglös och måste jobba extra. Det är inget som kommer naturligt för honom. Till skillnad från sin bror, som har klart bättre känsla i finliret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in