Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
För några år sedan spelades en uppvisningsmatch Edberg - Tsonga. Edberg spelade sin vanliga tennis, oerhört offensiv. Tsonga såg närmast chockad ut, och Edberg dominerade. Men efter några gem var Edberg helt slut.
Edberg har själv svarat på frågan om han är Sveriges bästa spelare. Han sa att det inte stämde alls. Men att han möjligtvis kan utmana de bästa spelarna om det handlar om just några gem.
Angående utrustning verkar Edberg hängt med. Han bytte upp sig till Rogers Wilsson RF97 när de tränade tillsammans.
Efter vad jag hört spelade han till och med jämt i en del gem mot Roger Federer när de tränade ihop
men men.. RF kanske inte ville vara "dum" mot sin tränare
Men klart det den artige,belevade,försiktige Stefan inte vill framhäva sig, det ligger inte riktigt i hans personlighet.
Det är 20 år sedan han la av, 4-5 år för tidigt enligt min åsikt.
Det är givet SE idag skulle få svårt med Ymer´s om de är helt friska, men standarden idag är så dålig i svensk tennis så när Ymer´s tackade nej till dc matchen mot Tunisien tycker jag seriöst att Edberg vart ett bra alternativ (om han inte lagt på sig massa kilo etc) det gick nu vägen ändå.