2017-02-06, 00:54
Medlem
Bjurras avatar
Enqvist är definitivt bättre än Edberg.

Elias Ymer må vara i en formsvacka men han är klart bättre än Enqvist.
Citera
2017-02-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Enqvist är definitivt bättre än Edberg.

Elias Ymer må vara i en formsvacka men han är klart bättre än Enqvist.

Men jag tror båda skulle vara sårbara för Edbergs chip'n'charge och serve-volley.
Citera
2017-02-06, 02:38
Medlem
17-årige Shapovalov blev defaultad i femte avgörande matchen mot Storbritannien och Kyle Edmund. Detta efter att ha svingat iväg en boll i fejjan på huvuddomaren.

Finns video här: https://www.youtube.com/watch?v=N_Cvfx9Jl0E
Citera
2017-02-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
17-årige Shapovalov blev defaultad i femte avgörande matchen mot Storbritannien och Kyle Edmund. Detta efter att ha svingat iväg en boll i fejjan på huvuddomaren.

Finns video här: https://www.youtube.com/watch?v=N_Cvfx9Jl0E

Hoppsan!

Det var helt klart ett ärligt misstag. Och han reagerar på ett klanderfritt sätt, tycker jag. Men han bör nog sluta med att avreagera sig på detta sätt i framtiden. Om det inte är domaren han träffar blir det någon i publiken.
Citera
2017-02-06, 14:13
Medlem
Bjurras avatar
Sällsynt korkat beteende. Otroligt att han lyckades träffa domaren i ansiktet, det är inte så lätt ens om man siktar...

Han lär bli avstängd en kortare period.
Citera
2017-02-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Sällsynt korkat beteende. Otroligt att han lyckades träffa domaren i ansiktet, det är inte så lätt ens om man siktar...

Han lär bli avstängd en kortare period.

Fast frågan är om det inte blir en ITF-bestraffning, som inte påverkar hans ATP-spel. Avstängning nästa DC-datum, kanske.
Citera
2017-02-06, 14:33
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
För några år sedan spelades en uppvisningsmatch Edberg - Tsonga. Edberg spelade sin vanliga tennis, oerhört offensiv. Tsonga såg närmast chockad ut, och Edberg dominerade. Men efter några gem var Edberg helt slut.

Edberg har själv svarat på frågan om han är Sveriges bästa spelare. Han sa att det inte stämde alls. Men att han möjligtvis kan utmana de bästa spelarna om det handlar om just några gem.

Angående utrustning verkar Edberg hängt med. Han bytte upp sig till Rogers Wilsson RF97 när de tränade tillsammans.

Efter vad jag hört spelade han till och med jämt i en del gem mot Roger Federer när de tränade ihop
men men.. RF kanske inte ville vara "dum" mot sin tränare
Men klart det den artige,belevade,försiktige Stefan inte vill framhäva sig, det ligger inte riktigt i hans personlighet.
Det är 20 år sedan han la av, 4-5 år för tidigt enligt min åsikt.
Det är givet SE idag skulle få svårt med Ymer´s om de är helt friska, men standarden idag är så dålig i svensk tennis så när Ymer´s tackade nej till dc matchen mot Tunisien tycker jag seriöst att Edberg vart ett bra alternativ (om han inte lagt på sig massa kilo etc) det gick nu vägen ändå.
Citera
2017-02-06, 20:00
Medlem
Citat:
För några år sedan spelades en uppvisningsmatch Edberg - Tsonga. Edberg spelade sin vanliga tennis, oerhört offensiv. Tsonga såg närmast chockad ut, och Edberg dominerade. Men efter några gem var Edberg helt slut.

Edberg har själv svarat på frågan om han är Sveriges bästa spelare. Han sa att det inte stämde alls. Men att han möjligtvis kan utmana de bästa spelarna om det handlar om just några gem.

Angående utrustning verkar Edberg hängt med. Han bytte upp sig till Rogers Wilsson RF97 när de tränade tillsammans.

Haha den såg jag. Tsonga gick ju inte för fullt. Hade matchen varit i en grand slam så hade inte Edberg vunnit många games alls. Tsonga var topp-8 på den tiden. Han hade givetvis blåst Edberg av banan totalt om han hade velat det.
Citera
2017-02-06, 20:04
Medlem
Vilken dum jävla ryssunge alltså. Borde rendera i en mycket lång avstängning. Domaren hade kunnat bli blind. Jag hoppas verkligen att man inte daltar med honom efter detta.
Citera
2017-02-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Efter vad jag hört spelade han till och med jämt i en del gem mot Roger Federer när de tränade ihop
men men.. RF kanske inte ville vara "dum" mot sin tränare
Men klart det den artige,belevade,försiktige Stefan inte vill framhäva sig, det ligger inte riktigt i hans personlighet.
Det är 20 år sedan han la av, 4-5 år för tidigt enligt min åsikt.
Det är givet SE idag skulle få svårt med Ymer´s om de är helt friska, men standarden idag är så dålig i svensk tennis så när Ymer´s tackade nej till dc matchen mot Tunisien tycker jag seriöst att Edberg vart ett bra alternativ (om han inte lagt på sig massa kilo etc) det gick nu vägen ändå.

Fast det är mycket svårare nå topp 100 u för tiden också, krävs rätt mycket slit för att ta sig in där.
Det är därför det plötsligt kan komma någon 23-24 åring man knappt hört talas om åsså tar dom sig in topp 100 ,men man tänker nja nå mycket bättre blir dom nog inte, åsså sen när dom är typ 27 kan dom va rankad 50 eller bättre.
Det är ju olika hur man utecklas fysiskt och muskelmässigt också, skulle inte va förvånad om Elias har tagit ett par kliv när han är 23-24 ,men vi får ju se.
Citera
2017-02-06, 22:57
Medlem
Citat:
Men jag tror båda skulle vara sårbara för Edbergs chip'n'charge och serve-volley.

Enqvist har ju mött Edberg på veterantouren , tex i kings of tennis finalen 2014 där Enqvist vann 6-2 6-3
Citera
2017-02-07, 01:05
Medlem
Bjurras avatar
ITF har redan gått ut med att de inte vill stänga av honom. Bisarrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in