2017-05-10, 21:28
Medlem
Vad finns det att ogilla med Ryan Harrison?

Jag har inte lagt märke till något speciellt med honom, och det är väl lite det som är min poäng.

(Ed Harris, Woody Harrelson kan jag se att man kan ha åsikter om. =))
Senast redigerad av suppose 2017-05-10 kl. 21:35.
Citera
2017-05-10, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vad finns det att ogilla med Ryan Harrison?

Jag har inte lagt märke till något speciellt med honom, och det är väl lite det som är min poäng.

Finns nog egentligen ingenting och ogilla, i princip. Är mest en personlig grej. Precis som att jag gillar Nadal, men ogillar -- eller inte håller på -- Federer. Trots att jag vet att Federer vunnit mer, och har en mer klassisk teknik.

Han är dock lite av en "punk", Harrison. Kolla youtube när han får spö av Rublev -- mycket klagomål där på domslut. Sen har vi ju när han nästan hamnade i slagsmål med Kokkinakis, efter att denna spöat honom. Han kan verka lite kaxig ibland, lite som Roddick. (Dock gillade jag normalt Roddick, men så hade han också lite mer att visa upp än Harrison).

Annars är Harrison ett rätt intressant fall. Gällde ju som Amerikas stora hopp, kom på ATP touren med typ 15 år eller nått. Sen blev det inte så mycket på ett tag. Lottades mot Nadal, Djok och Fed i diverse grand slams och åkte ut direkt. Förra året (eller förförra?) tror jag han var i kvalet till typ alla GS, men kom inte in. Dock fick han ju lite av ett break förra året med US Open, då han spöade Raonic, bla (dock hjälpt av fuktigt klimat). Sen nu van han ju tom en 250 turnering. Men normalt så ryker han i första omgången, och jag tror nog han kommer behöva börja kvala snart igen.

Sen röstade han på Trump också. Vilket egentligen är fine by me, men han verkar lite som nån dryg Texas-typ.

(Ok, sorry för rant)

Ed Harris och Woody -- grymma båda två. True Detective, first season. Sen är Woody jävligt positiv till marijuana, vilket ger honom ytterligare extra-poäng..
Citera
2017-05-10, 23:10
Medlem
Harrison och Sock är väl rätt stereotypa amerikaner. Gillar man inte det lär man inte gilla dom. Fast Harrison har sett mycket lugnare ut på sistone när jag tittat. Kanske också är därför han är uppe runt karriärsbästa igen, har mognat lite.
Senast redigerad av frankkk 2017-05-10 kl. 23:20.
Citera
2017-05-10, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Harrison och Sock är väl rätt stereotypa amerikaner. Gillar man inte det lär man inte gilla dom. Fast Harrison har sett mycket lugnare ut på sistone när jag tittat. Kanske också är därför han är uppe runt karriärsbästa igen, har mognat lite.

Ah, men Sock är råskön!! Han gillar jag skarpt. Sen har han en grym forehand också. (Tror han har racket grymt löst strängat).

Sant, Harrison verkar lite lugnare nu. Slog dock sönder ett par racket när han förlorade i Indian Wells.

Men som sagt, det här är en smaksak. Finns ett par spelare jag ogillar, av helt irrationella skäl. Kyrgios också -- men där finns det ju lite skäl. Av de yngre gillar jag Coric, men honom verkar det inte gå så hemskt bra för på senare tid.

Konstigt förresten att USA har gått ner sig så i tennisen sen Sampras och Agassis dagar.
Citera
2017-05-11, 00:53
Medlem
barnets avatar
Några rätt intressanta matcher i morgon.

Kyrgios-Nadal, Raonic-Goffin, Berdych-Zverev, Murray-Coric, Dimitrov-Thiem. Alla dessa matcher blir ganska intressanta. Noterbart att Wawrinka åkte direkt nu mot Paire. Men han vaknar väl förhoppningsvis till liv igen lagom till Franska...
Citera
2017-05-11, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Några rätt intressanta matcher i morgon.

Kyrgios-Nadal, Raonic-Goffin, Berdych-Zverev, Murray-Coric, Dimitrov-Thiem. Alla dessa matcher blir ganska intressanta. Noterbart att Wawrinka åkte direkt nu mot Paire. Men han vaknar väl förhoppningsvis till liv igen lagom till Franska...

Paire spöade Wawrinka? Wow.

Paire har lite Monfils/Fognini över honom. Kommer ihåg när han spelade mot Berdych i Franska. Berdych vann, men tappade andra settet. Såg ett gem där Paire slog typ 4-5 stoppbollar på raken, ett par av dem direkt på Berdychs serve. Berdych såg ut som om han var nära att gå över på andra sidan nätet för att klappa till Paire på käften. Berdych tillhör väl inte de snabbaste, och att bli förödmjukad 3-4 poäng i rad av dropshots måste vara rätt irriterande.

Mina tipps: Kyrgios, Raonic, Zverev, Murray och Thiem vinner. (rätt öppna matcher dock)
Citera
2017-05-11, 18:01
Medlem
Lika mycket som Murray förtjänade att bli etta efter slutet av förra säsongen, lika lite spelar han som en just nu.
Citera
2017-05-11, 18:03
Medlem
barnets avatar
Jahapp Coric slår Murray i två raka. Någon som såg matchen? Herregud vad han är kass nu Murray.
Vad hände förresten med Nadal-Kyrgios?
Citera
2017-05-11, 18:08
Medlem
Citat:
Jahapp Coric slår Murray i två raka. Någon som såg matchen? Herregud vad han är kass nu Murray.

Har väl inte hänt nåt? Den är schemalagd till kl 20.
Citera
2017-05-11, 18:13
Avslutad
Citat:

Såg sista poängen... Tydligen många unforced errors av Murray.

Opelka tog just första set mot E Ymer. Opelka hade bara slagit 2 ess innan tiebreaket. Sen drog han in 2 på raken i tiebreaket. Såg inte så imponerande ut. Ymer verkar dock ha brutit i andra. Nu får han fan ta och spöa honom.

Nadal kommer 20:00. Dimitrov tog första set mot Thiem. Mina tipps går åt helvete.
Citera
2017-05-11, 18:31
Medlem
barnets avatar
TB i andra för Ymer mot Opelka. Synd, han hade break-möjlighet tidigare.
Citera
2017-05-11, 18:51
Medlem
barnets avatar
Det gick åt pipsvängen för båda Ymers alltså, inte helt förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in