Citat:
Ursprungligen postat av
Konservburk
Det går ju inte att veta på förhand vilken förhörsstrategi som är den rätta. Om pojken faktiskt visste något hade Sandbergs konfrontativa stil kanske gett resultat. Nu var utfallet dåligt och då är det lätt att hacka. Möjligtvis borde Sandberg insett tidigare än efter 40 min att det inte funkade. Vissa (kvinnor mest) verkar anse att det förhöret är att jämställa med barnplågeri eller något sådant, vilket är totalt strunt.
Nej.
Jag tror som jag redan sagt inte att Sandberg är en ond människa som en del framställer det här. Och intervjuerna med honom kan vara ihoppklippta så att man ska tycka att han verkar vara en korkskalle som tror han ska vinna en bandymatch - fast å andra sidan så tror jag inte att det fanns intelligentare uttalanden från honom där han resonerar kring fallet på ett professionellt sätt.
Han är nog ingen barnaplågare innerst inne men en dumskalle som till varje pris vill lösa ett fall.
Förhören med femåringen är illa nog, men jag har på känn att det kommer att bli riktigt obehagligt när sjuåringen ska pressas.