Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-11, 07:45
Medlem
monogams avatar
Låter som en väldigt märklig historia och tvivlar på att det hänt.
Iallafall hans kommentar låter högst tvivelaktig tycker jag, dock att någon kärring fäller syrliga kommentarer är väl inte helt otroligt. Östermalmskärringar i minkpäls som går med näsan i vädret finns det gott om och för min del får dom gärna ta emot mothugg, finns inget värre än dessa människor som anser sig vara finare än andra.

Sen får man prata vilket språk man vill i offentliga miljöer utan att någon ska lägga sig i öht. Herregud, vad mer tycker folk är jobbigt? Att menyerna på restauranger är skrivna på engelska ibland eller?
"Vi är i Sverige,här pratar vi enbart Svenska" Jäkla bakåtsträvare!
Senast redigerad av monogam 2017-05-11 kl. 07:51.
Citera
2017-05-11, 07:52
Medlem
de.Montforts avatar
Tobias Hübinette erkänner själv att han hotat ett barn med våld och fortsätter ges uppdrag av etablissemanget. Kinapuffen Patrik Lundberg går ut med att han trakasserat tjejer sexuellt i skolan och den förra nynazisten Kim Fredriksson sitter efter att ha misshandlat och mordhotat sitt ex i tv-sofforna som expert på högerextremism. Özz kan lungt fortsätta. Säkert en ljushyad rasist. Özz är i gott sällskap.
Citera
2017-05-11, 07:53
Medlem
Ett sidospår: Det är alldeles för många som babblar högljutt i mobil i kollektivtrafiken. Det har tyvärr blivit en standard. Detta med integritet och empati existerar inte längre
Citera
2017-05-11, 08:22
Bannlyst
Hahaha, Özz sätter rasisterna på plats som vanligt!
Citera
2017-05-11, 08:30
Det är det här med kultur och gener som Özz inte förstår : de västerländska språken är i regel betydligt mer mjuka och behagliga i uttal.

Det nomadspråk som Özz vräker ur sig på bussen står i skarp kontrast mot det sätt europeer språk utvecklats under 1000 tals år. Dessutom tenderar de arabiska stamspråken att mer eller mindre skrikas ut med en volym minst 3-4 ggr högre än den mer milda, lågmälda svenskan. Här verkar även Özz störas på att "ansiktsmusklerna" och gestikuleringen (eller vad det stod i krönikan) inte rör sig lika mycket på svensken som hos hans artfränder, vilket snarare är ännu ett bevis på att de nordeuropeiska folken befinner sig längre ifrån djurriket än exempelvis Özz artfränder kurderna,

Du måste förstå att det handlar om kultur och biologi. Varför ska Svensken störa sig på exempelvis en Amerikan som inte lärt sig svenska? Deras kultur / civilisation och gentlemannamanér liknar vår egen kultur betydligt mer än ditt arabklansamhälle, varav folk från "närmare" kulturer oftare får "frikort". Om Özz tycker att Svenskan är ett så oviktigt och litet språk borde han kanske lärt sig franska? Jag vet inte vad han menar riktigt..

Tyvärr så är du skäggig och svartmuskig Özz. Inget fel i det , men du kommer aldrig ses som en del av vår kultur. Och inget onormalt i det, precis som att jag som är blond och grönögd aldrig skulle ses som en kurd i Irak.

Du kan flytta till usa, där har man varit väldigt duktig på att integrera folk från världens alla delar. Kravet är bara att du anammar amerikansk kultur, sjunger nationalsången den 4e juli varje år samt gör allt för ditt nya värdland . Soc existerar inte där , och kan du inte kommunicera får du inget jobb och dör på gatan. Fair?
Citera
2017-05-11, 08:38
Medlem
de.Montforts avatar
Han har kallat in #jagärhär som försvarar Özz rätt till att hota en kvinna med misshandel. Skrev han någonstans att hon störde sig över språket. Som jag tolkade det triggades bergsturken. Antagligen vrålade han högt i telefon, hon sa till och modig som han är hotade han henne med stryk.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154781827115345&id=37134975 344
Citera
2017-05-11, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av petesk
Ett sidospår: Det är alldeles för många som babblar högljutt i mobil i kollektivtrafiken. Det har tyvärr blivit en standard. Detta med integritet och empati existerar inte längre

Ja, och det spelar ingen roll om det är hysteriska tonårstjejer, högdragna östermalmskärringar, självaste knugen eller en högdragen självgod kurd.

"Fördelen" med att de snackar svenska är att man åtminstone kan tjuvlyssna lite på deras nonsenssnack.

Men irriterande är det. Alltid. Oavsett språk.

Tipsar Özz om denna:
http://www.bamse.se/blogg/skalmans-mat-och-sovklocka/
Så blir kanske mamsen lugn.
Citera
2017-05-11, 09:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Diskussionen om hot är ju trams, men herregud vad illa människan skriver. Texten börjar med någon slags klagosång över bigotta tanter och mynnar ut i en förvirrad analys över "strukturell" rasism och etnocentrism. Som skriven av en obegåvad högstadieelev.
Otroligt nog bör han hålla sig till hans egentligen svaga gren komik.

Hela krönikan är antagligen påhittad eller kraftigt överdriven bara för att få igenom sin poäng att svensken är rasist.

Jag tycker fanskapet kan dra till sitt jävla land, för inte hör han hemma i Sverige.
Citera
2017-05-11, 09:23
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Han har kallat in #jagärhär som försvarar Özz rätt till att hota en kvinna med misshandel. Skrev han någonstans att hon störde sig över språket. Som jag tolkade det triggades bergsturken. Antagligen vrålade han högt i telefon, hon sa till och modig som han är hotade han henne med stryk.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154781827115345&id=37134975 344

Tråden är full av nötter och min besvikelse över deras brist på tankeförmåga är stor.
Kan inte hitta en enda kommentar om att det inte är ok med hot.
Man kan tycka vad man vill om damen som sa ifrån. Men även Özz hade kunnat sköta det betydligt snyggare. (om det nu hänt på riktigt och inte bara i fantasin).
Citera
2017-05-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hela krönikan är antagligen påhittad eller kraftigt överdriven bara för att få igenom sin poäng att svensken är rasist.

Jag tycker fanskapet kan dra till sitt jävla land, för inte hör han hemma i Sverige.

Han har inget land.
Citera
2017-05-11, 10:16
Medlem
Bengrots avatar
Är man rasist om man inte tycker att Özz Nujen inte är speciellt rolig?

I så fall så är jag rasist och skäms inte för det.
Citera
2017-05-11, 10:25
Medlem
https://unvis.it/expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sila-tugget-hall-brodsaxen-vaste-jag-till-damen-pa-bussen

Jag har funderat på det, på var brytpunkten ligger.
Var ligger brytpunkten i befolkningsutbytet för komikernas final, den slutgiltiga orgasmen, förnedrings-"skämtens" krona:

Kvinnan i sjal som hånfullt skrattar åt den döende gamla svenska kvinnan som artigt undrar varifrån den främmande kommer
--Fatta, jag är svensk, sa jag till den dumma horan.

Vi hade inte fördomar.
Det kan vara så att hela den här grejen med borttagning av obs-klasserna, det som var bäst för alla, gjordes för deras skull, för att dom inte skulle känna sig utpekade.
Nu har vi efterdomar.

Igår såg jag en film, Hateship loveship, byggd på en novell av Alice Munro.
I den figurerar en bihistoria, äldre kvinna och man som finner varandra.
Efter sin första måltid tillsammans säger nån av dom, och det spelar ingen roll vem
--Don’t be a stranger.

Och det är det som är skillnaden, hur mycket man än lär känna, så kan mena aldrig bli något annat än strangers to us.
Senast redigerad av eva88 2017-05-11 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in