Citat:
Ursprungligen postat av
Cpticks
Han har inget land.
Han hör hemma på geografisk plätt på jordklotet som inte befinner sig inom svensk territorialgräns i alla fall. I bergen någonstans vid Turkiet/Irak ligger väl närmst till hands.
Tino å andra sidan, han är nog välkommen var helst han önskar slå ner bopålarna oavsett om det är i Sverige eller i USA. Skulle Tino börja babbla om svenskars rasism så kan ha dra åt helvete han med, men han förefaller inte vara den typen. Inte överhuvudtaget!
Citat:
Ursprungligen postat av
CapsLock99
Istället för att sitta i sandlådan och kasta sand..
Hur vore det för Özz att istället på ett positivt sätt puffa nyanlända att kämpa för att hitta ett första jobb. Nya undersökningar från vår nuvarande regering visar att hälften av våra nyanlända nu tar 9år på sig att få sitt första jobb. Detta gör att hälften aldrig får ett jobb. Dessa 9-år har gått från 8år och verkar även ha mer tendens att gå till 10år än tillbaka till 8år. Dvs riktigt trist utveckling, tyvärr.
Insatserna i att få dessa människor i jobb, och kanske jobba för att S+MP skall acceptera enkla jobb skulle kunna generera glada nyanlända, gladare nuvarande medborgare (som noterar att fler försörjer sig själv) samt bättre intäkter till staten för en bättre välfärd.
Han skulle kunna kalla det Özz plan och bli hjälte i landet. Detta är Landets största utmaning oavsett hur mycket Özz hyllar intjäningsförmågan hos nya medborgare är att just dessa i hälften av fallen går från socialbidrag direkt in i pensionssystemet, alternativt tar 9år på sig att få ett första jobb. Ett bojsänke för alla.
Det är här Özz krönikor behövs.
Jag läste att ca 30% är i sysselsättning i gruppen MENA/somalier/afghaner och högre än så blir det aldrig. I sysselsättning som jag förstod det inräknas allt från SFI, hitte-på-jobb, söka jobb, minst 1 timme en vecka under november månad till riktiga arbeten. Det vore intressant att se hur mycket skatt dessa grupper bidrar med sammantaget i förhållande till hur stor den totala kostnaden är.
I somaliergruppen tror jag det var någon eller några enstaka procent som var i arbete/sysselsättning bland männen och mer eller mindre noll bland kvinnorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Finkelsten
Funderar aldrig en sån där människa på vilken bild av sig själv han ger? Jag menar: han tramsar runt i ett främmande land och gnäller på (ibland påhittade) smågrejer och drar kassa skämt, medan andra kurdlurkar, även kvinnor, slåss mot psykopataraber och försöker skapa ett utrymme för deras folk att leva på. Liksom, åk hem och hjälp ditt folk istället för att irritera svenskar.
Exakt. Flytta till ett land och sedan gnälla på värdbefolkningen och värdlandet. Maken till fräckhet. Özz är i TV och på Expressen enbart som inkvoterad invandrare och där tillåts han breda ut sitt hat mot svenskarna. Jävla nolla.