2017-05-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Din övertygelse är häpnadsväckande med tanke på att du inte läst förundersökningen. Hur kan det komma sig att du är så övertygad?

Hur vet du att jag inte läst den? Du drar slutsatser utan grund,precis som polisen på den tiden. Kasta inte glas när du sitter i glashus.
Eller hur var det nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Sarkastiskt uppfattat eller ej - jag vill minnas att bägge har uttryckt tvivel åt bägge hållen. "Det kanske var jag" eller något liknande sa de i del 1. De har ju inte på något sätt slagit fast att de är oskyldiga ännu, så jag förstår inte alls ditt resonemang.

"Det kanske var jag". Kan berätta att när jag var i den åldern skadade jag en kompis så illa så han fick åka ambulans till sjukhus. Jag blev livrädd,det var en lek som gick överstyr,glömmer det aldrig.

Kommer inte närheten av mord/dråp/död,men jag minns varje sekvens av det bråket.

Killarna minns,är jag säker på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
det började jag oxå misstänka
jävla fucking mediekåt idiot
första han visar reportern stolt är är medieklipp på honom

han sätter sig i sin polisuniform bredvid en förvirrad 5årig , strängt pressar stackars pojken som har redan plågats otåliga ggr i 2 månader nästan varannan dag... säg si säg så
är det a eller är det b? om du säger b varför inte a om a varför inte b
ställer ledande frågor "så han dig att hålla tyst"? "ja, han sa tyst" svarar pojken
det är SÅ TYDLIGT att pojken bara försöka säga vad som helst att jävla rolf ska vara snäll och nöjd
men rolf bara "titta mig i ögonen", nästan skriker åt honom, låter inte honom gestikulera...

av alla "rekonstruktioner" framgår att killarna har ingen aning vad som hänt och var eller när.
bara kastar olika påhitt och när polisen nappar kör de på samma spår bara för att fa det elende att sluta, "säg bara detta så är vi klara"

bev så arg, förbannade rs
Det här fallet är jag dåligt insatt i. Men håller med dig om förhöret...kan vara det värsta jag sett! Stackars stackars barn skyldig eller oskyldig får ett barn behandlas så???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
jag börjar tro att lille robin är den skyldige,han blev helt enkelt ovän med sin bästa kompis
Vad får dig att tro det?
Citera
2017-05-10, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Fast hade inte Robin fel gällande platsen där Kevin hittades? Slumrade till lite framför tv:n så kan ha missat det, fast fick för mig att de pekade ut fel plats.

Svårt att bortse från skuldfrågan när ingen teknisk bevisning ens existerar och det faktum att erkännandet närmast skedde via tvång från RS.

TVÅ gånger fel. Och än så länge ingen gång rätt, ingen av platserna är där man hittade Kevin, och än så länge har de inte kommit till att nån har pratar om strypning. Bara knivar och vatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
jag börjar tro att lille robin är den skyldige,han blev helt enkelt ovän med sin bästa kompis

Vad har du för bevis för det?
Jag börjar tro att du kan ligga bakom mordet i och med att du pekar ut en till synes oskyldig unge.

Ser du vad jag gjorde? Det är enkelt att peka ut någon som skyldig, däremot talar bevisningen och i princip allting emot det.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Hur vet du att jag inte läst den? Du drar slutsatser utan grund,precis som polisen på den tiden. Kasta inte glas när du sitter i glashus.
Eller hur var det nu?

Då har jag en mycket enkel fråga som det går att svara ja eller nej på: Har du läst förundersökningen?
Citera
2017-05-10, 22:31
Medlem
Kevin ska ha haft byxorna av/uppknäppt när han hittades. Någon som kan styrka det?
Citera
2017-05-10, 22:31
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Killarna minns,är jag säker på.

Om dom inte har gjort nåt finns det ingenting att minnas.
Citera
2017-05-10, 22:32
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Dom minns inte att dom har gjort detta, och eftersom dom inte minns så kan dom inte vara säkra. Ingenting kan förändra detta. Antingen minns man eller också minns man inte. Det verkar vara en rättsskandal som vi ser komma till ytan. Det är bekvämt att avskriva ett olöst mord med en lek som spårade ur. Mer bekvämt än att leta pedofiler eller lustmördare. Bygden blir trygg igen. Alla kan andas ut. Anhöriga kan sörja i fred. Säkert har det funnits politiska påtryckningar att reda ut det här till varje pris.

Ja det har det bevisligen gjort, Justitiedepartementet hörde av sig dagligen för att kolla läget stod det i AB tidigare. Men sen kom riksdagsvalet emellan och intresset svalnade. Laila Freivalds som var JM på den tiden vägrade uttala sig om frågan. Bara det är misstänkt, om det vore falskt skulle hon bara kunna säga det. Men med största säkerhet var det en het politisk potatis, och Sandberg kände en stark press att lösa mordet fort.

Det verkar vara en praktskandal som kommer upp till ytan! Att Riksåklagaren väljer att öppna ett res judicata fall för ny granskning säger inte lite...
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Nej det beteendet betyder inte att man har sett något mord. Jobbar med barn så jag kan säga att just beteendet saknar någon som helst substans angående mordet.
Instämmer - det du ser är ett pressat barn, ingen annat.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag också - jag måste nypa mig för att förstå att jag inte drömmer...

Jag konstaterar efter detta avsnitt att Kevins GM fortfarande är på fri fot

Jag hoppas och jag tror att dessa två bröder med sin familj nu kan gå vidare i livet - och med en ordentlig summa pengar i skadestånd

En svag, karriärsugen polischef som inte vågade berätta för media att polisen hade absolut ingenting att komma med

Det är bra att sanningen kommer fram

Jag vill sammanfatta Rolf Sandbergs bidrag till detta fall, eller snarare rättsövergrepp, till INKOMPETENS och MAKTMISSBRUK. Tillika anser jag att han begått flera grova TJÄNSTEFEL. Jag hoppas att hans agerande kommer att synas i sömmarna efter dokumentärens avslöjanden och när nu FU åter öppnats upp.
Citera
2017-05-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Fast hade inte Robin fel gällande platsen där Kevin hittades? Slumrade till lite framför tv:n så kan ha missat det, fast fick för mig att de pekade ut fel plats.

Svårt att bortse från skuldfrågan när ingen teknisk bevisning ens existerar och det faktum att erkännandet närmast skedde via tvång från RS.

Jo han gick "fel". Men rörde sig ändå ner mot sjön där Kevin hittades. För att polisen senare skulle få ihop det här så påstod man att barnen släpat Kevin 30 meter. Så om polisens teori stämmer skulle Kevin ha kunnat mördats på platsen 5-åringen ledde dom till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in