2017-05-10, 22:20
Medlem
Smakkers avatar
Varför intresserar sig folk för ett 20 år gammal mordfall bara för att mainstream-media börjat nysta i det här igen?
Citera
2017-05-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Efter det man såg idag så får man uppfattningen att Arvikapolisen råkat ut för
två smågrabbars fantasier och gjort dom till trovärdiga barnvittnen.

Det va så det gick till under häxprocesserna och det finns flera moderna exempel oxå.
Bla ett uppmärksammat fall å 80-talet när en hel by i Norge som trodde på fantasier med ursprung från barn... Södertäljeflickan är ett annat.

Då var det en man som råkade bli utpekad som ped. om jag minns rätt.

Synd om grabbarna som fått leva med detta om det är småbarns vilda fantasier som ställt till detta.

Frågan kvarstår dock... vem mördade eller "dråpade" Kevin..

Kolla in filmen Reggression av Alejandro Amenábar. 2015, det Ethan Hawke i filmen upplever är just något sådant, han bygger upp en historia ihop med brottsoffret och det landar i rena fantasi tokerierna.

Precis som i detta fall.
Citera
2017-05-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomRipley
Ser ni inte hur femåringen med tydligt kroppsspråk illustrerar mordet när han sitter i mammans knä? Kastar huvudet bakåt, "tuppar av" och himlar med ögonen. Lite senare slår han sig själv i ansiktet. Smärtsamt att se men mycket tydligt.

Nej det beteendet betyder inte att man har sett något mord. Jobbar med barn så jag kan säga att just beteendet saknar någon som helst substans angående mordet.
Citera
2017-05-10, 22:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Framförallt så har jag ställt en massa frågor i tråden till människor som driver linjen att bröderna är skyldiga. Till skillnad från dig så är jag nämligen inte helt säker på brödernas skuld.

Jaha, du berättar för mig att jag är säker på deras skuld. Det var ju trevligt att få veta det. För din information är min linje att jag inte utesluter att undersökningen på fel sätt kommit fram till rätt slutsats. Jag tror dock, i så fall, inte att det är mord.

Jag är alltså ingalunda säker på någons skuld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Varför intresserar sig folk för ett 20 år gammal mordfall bara för att mainstream-media börjat nysta i det här igen?

Antagligen för att ett justitiemord har ägt rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet med andra ord ingenting om förhörsteknik .. fetade 1

Exakt ... fetade 2

Ska göra det extremt simpelt för dig och ge dig ett övertydligt exempel på en ledande fråga, så kanske du har en mikroskopisk chans att förstå:

"Bror, din, då, var han med till vattnet? Såg han vad som hände?"

Där har du en ledande fråga. Och nej, det var inte i första vittnesförhöret... Men ge mig gärna liknande exempel därifrån!
Senast redigerad av Eloger 2017-05-10 kl. 22:24.
Citera
Medlem
Citat:

För att detta är ett otroligt illa skött rättsfall som eventuellt "dömt" oskyldiga barn. Behövs ingen mer förklaring än så.
Citera
Bannlyst
Citat:

För att det är totalt förjävligt att thomasquickminnessnubben förstör ännu fler liv?
Citera
Medlem
joppepis avatar
Slås av två av Sandbergs kommentarer:

1. " Hela samhället ljög, både vuxna och barn"

2. I förhören med de 2 tonåringarna, " Ibland måste man ta i och ifrågasätta, annars ljuger de hela livet "

Två mycket märkliga uttalanden enligt mig.
Citera
2017-05-10, 22:23
Medlem
Varför diskuterar ni om barnen fick informationen via ledande frågor eller inte?

Det är ju inte relevant när barnen inte kommer med några korrekta uppgifter. Det som dom får rätt är vart Kevin hittades ungefär. (inte ens det är speciellt rätt) 6 dagar efter mordet när hela staden vet det.

Jag försöker att bortse från skuldfrågan helt. Det går i nuläget inte att utesluta 100% att pojkarna inte sett eller gjort något. Vad som dock kan sägas är att det finns inga bevis för det. Inte ens deras egna ord.
Citera
2017-05-10, 22:24
Medlem
Citat:

Kanske för att få en ny möjlighet att fånga den rätte mördaren ja jag vet inte, du kanske tycker att det är frid och fröjd att en mördare går lös efter 20 år?

Tänk om man rotat i de mord Anders Eklund begått innan Engla?

Vem vet kanske har någon annan hunnits mördas under dessa 20 år, det vet vi inte.
Citera
2017-05-10, 22:24
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Sarkastiskt uppfattat eller ej - jag vill minnas att bägge har uttryckt tvivel åt bägge hållen. "Det kanske var jag" eller något liknande sa de i del 1. De har ju inte på något sätt slagit fast att de är oskyldiga ännu, så jag förstår inte alls ditt resonemang.

Dom minns inte att dom har gjort detta, och eftersom dom inte minns så kan dom inte vara säkra. Ingenting kan förändra detta. Antingen minns man eller också minns man inte. Det verkar vara en rättsskandal som vi ser komma till ytan. Det är bekvämt att avskriva ett olöst mord med en lek som spårade ur. Mer bekvämt än att leta pedofiler eller lustmördare. Bygden blir trygg igen. Alla kan andas ut. Anhöriga kan sörja i fred. Säkert har det funnits politiska påtryckningar att reda ut det här till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in