2017-05-10, 22:25
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför detta ständiga tjat om pedofiler? Kevin blev inte sexuellt utnyttjad i anslutning till mordet. Var det en vuxen/ungdom som tog livet av honom kan det vara av vilken anledning som helst. Kevin kan ha kört på någon med cykeln som snedtänt, han kan ha stulit något tidigare av någon som äntligen fick fast honom., etc. etc.

Hur vet du vad som skedde vid mordet? Var du där? Kevin hade skador på underlivet vilket talar för att han blivit utsatt av en pedofil. Förstår du?
Citera
2017-05-10, 22:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Varför intresserar sig folk för ett 20 år gammal mordfall bara för att mainstream-media börjat nysta i det här igen?

Folk i vardagen är inte lika aktivt intresserade som den här tråden ger sken av. Å andra sidan är det ju inte så många som finns i tråden heller.
Citera
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Varför intresserar sig folk för ett 20 år gammal mordfall bara för att mainstream-media börjat nysta i det här igen?

För att det verkar som om myndigheterna har begått ett väldigt stort misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Barnet var antagligen uttråkat och understimulerat. Det var kanske just den sekvensen som vi fick se? Där borde de antagligen avbrutit istället för att stängt försöka få honom att tala. Samtidigt hade han troligtvis viss intressant information och det finns en anledning till att de fortsätter.

De borde inte ha haft just det där förhöret med Rolf Sandberg överhuvudtaget, ett ensamt barn som är totalt rastlös och förvirrad gällande situationen att han hittar på allt möjligt till det att en vuxen individ med hård ton sätter ord i hans mun.

Fruktansvärt att Kevin fick fick sätta livet till och att förövaren aldrig blev dömd för det, även fruktansvärt att dessa män har fått leva med detta på deras samveten sedan barnsben.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Det är klart!
Hans lilla KOMPIS har blivit mördad, klart att killen har fantasier/mardrömmar, om händelsen.

Vad har en 5 åring för begrepp om vad mord och död innebär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Slås av två av Sandbergs kommentarer:

1. " Hela samhället ljög, både vuxna och barn"

2. I förhören med de 2 tonåringarna, " Ibland måste man ta i och ifrågasätta, annars ljuger de hela livet "

Två mycket märkliga uttalanden enligt mig.

Håller med! Mycket märkliga uttalanden. Det är fel på RS på något sätt och han borde låsas in på Säter tillsammans med sin kompis SÅC.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Det är ju inte relevant när barnen inte kommer med några korrekta uppgifter. Det som dom får rätt är vart Kevin hittades ungefär. (inte ens det är speciellt rätt) 6 dagar efter mordet när hela staden vet det.

Precis som du skriver stämmer knappt platsen. Femåringen går till en annan brygga vid första vallningen, inte ens till lastpallen.
Citera
2017-05-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novali
Så gör min brorson ständigt, vad jag vet har inte han sett nått mord.

Haha! Härligt att du sätter alla hobbypsykologer på plats. Det är ett jävla självbedrägeri att tro sig kunna skilja lögn från sanning utifrån kroppsspråk. Trådens lekmän kan hälsa hem.
Citera
2017-05-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Dom minns inte att dom har gjort detta, och eftersom dom inte minns så kan dom inte vara säkra. Ingenting kan förändra detta. Antingen minns man eller också minns man inte. Det verkar vara en rättsskandal som vi ser komma till ytan. Det är bekvämt att avskriva ett olöst mord med en lek som spårade ur. Mer bekvämt än att leta pedofiler eller lustmördare. Bygden blir trygg igen. Alla kan andas ut. Anhöriga kan sörja i fred. Säkert har det funnits politiska påtryckningar att reda ut det här till varje pris.

Ja och samidigt finns aspekten att i Dottevik bor det ändå bara patrask och varför bry sig om en dampunge mördas.

Det här är en klassfråga helt klart, jag har själv anmält brott men fått dom avskrivna för att jag bor på den adress jag bor på.
Citera
2017-05-10, 22:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jaha, du berättar för mig att jag är säker på deras skuld. Det var ju trevligt att få veta det. För din information är min linje att jag inte utesluter att undersökningen på fel sätt kommit fram till rätt slutsats. Jag tror dock, i så fall, inte att det är mord.

Jag är alltså ingalunda säker på någons skuld.

Har du i något inlägg förklarat varför slutsatsen att bröderna tog livet av Kevin inte kan uteslutas? Min bild, utifrån den information som finns tillgänglig, är att det inte finns någonting överhuvudtaget som tyder på att bröderna var inblandade i Kevins död.
Citera
Medlem
jag börjar tro att lille robin är den skyldige,han blev helt enkelt ovän med sin bästa kompis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Varför diskuterar ni om barnen fick informationen via ledande frågor eller inte?

Det är ju inte relevant när barnen inte kommer med några korrekta uppgifter. Det som dom får rätt är vart Kevin hittades ungefär. (inte ens det är speciellt rätt) 6 dagar efter mordet när hela staden vet det.

Jag försöker att bortse från skuldfrågan helt. Det går i nuläget inte att utesluta 100% att pojkarna inte sett eller gjort något. Vad som dock kan sägas är att det finns inga bevis för det. Inte ens deras egna ord.

Fast hade inte Robin fel gällande platsen där Kevin hittades? Slumrade till lite framför tv:n så kan ha missat det, fast fick för mig att de pekade ut fel plats.

Svårt att bortse från skuldfrågan när ingen teknisk bevisning ens existerar och det faktum att erkännandet närmast skedde via tvång från RS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in