2017-05-10, 22:02
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jävla barnplågare! Och i nästa avsnitt lär det bli ännu värre!

Någon som vet varför RS inte ville fortsätta på pedofilspåret? Är hans kompisar pedofiler? Har han själv intressen åt pedofilhållet? Eller kan han rent av själv varit inblandad i mordet?
det började jag oxå misstänka
jävla fucking mediekåt idiot
första han visar reportern stolt är är medieklipp på honom

han sätter sig i sin polisuniform bredvid en förvirrad 5årig , strängt pressar stackars pojken som har redan plågats otåliga ggr i 2 månader nästan varannan dag... säg si säg så
är det a eller är det b? om du säger b varför inte a om a varför inte b
ställer ledande frågor "så han dig att hålla tyst"? "ja, han sa tyst" svarar pojken
det är SÅ TYDLIGT att pojken bara försöka säga vad som helst att jävla rolf ska vara snäll och nöjd
men rolf bara "titta mig i ögonen", nästan skriker åt honom, låter inte honom gestikulera...

av alla "rekonstruktioner" framgår att killarna har ingen aning vad som hänt och var eller när.
bara kastar olika påhitt och när polisen nappar kör de på samma spår bara för att fa det elende att sluta, "säg bara detta så är vi klara"

bev så arg, förbannade rs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
En intressant sak jag inte har tänkt på förrän nu är att Ingrid Harrysson hade just pedofiler/barn/incest som sitt expertområde och hade arbetat med det sen 80-talet. Vad hände inom det området på 80-talet? Jo då fick man för sig att incest och barnvåldtäkter var något mycket vanligt och hela ritual abuse grejen drog igång. Detta fenomen kan kopplas direkt till Margit Norell och Hanna Olsson och alla dom där. Så det är väldigt troligt att när Ingrid Harrysson utbildades inom detta så var hennes litteratur och lärare från exakt samma människor som SÅC.

Och därför kunde de inte känna igen ett klassiskt pedofilmord när det ramlade ner över dom.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Nu var många av de barn som togs in för förhör från högstadiet både infödingar och invandrare så vad grundar detta på att det var förbestämt att det inte skulle handla om pedofil eller invandrare?
Hans egna uttalanden i den rapporten han och NH skrev efteråt ...
Citera
2017-05-10, 22:03
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Det märkte jag med.

Om ni läser tråden R och C,erkänn killar,ingen kommer döma er,ni var barn,det var en lek som fick ett tragiskt slut.

Enligt kommissarie Sandberg så har de ju redan erkänt. Vad gör det om man skärskådar bakgrunden till "erkännandet"? Om ni nu är så säkra på deras skuld, så borde ju utredningen (som prisats av ingen mindre än Hasse Aro!) bara ytterligare visa att ni har rätt? Finns väl bara all anledning för er att luta sig tillbaka och belåtet konstatera att polisen har gjort rätt, och allt är som det ska. Eller?
Citera
2017-05-10, 22:04
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Försöker förstå varför killarna ljuger ihop en berättelse om huruvida de sett mordet. För det är ju väldigt uppenbart, för mig i varje fall, att de inte alls har varit på platsen öht. Min förklaring är att de från början egentligen bara ville hjälpa polisen. Men sedan blir det nog lite för mycket för dem och de försöker istället tillfredsställa polisen för tillfället (Rolf Sandberg).

Tror ni det är någon i bygden som mördade Kevin? Skulle ju mycket väl kunna vara någon genomresande pedofil eller något. Måste ju vara svårt att bedöma om en pojke har utsatts för sexuella övergrepp om det inte innefattade penetration.

Håller med. Mina tanker faller på Anders Eklund (Englas mördare) Skulle vara intressant om han kunde ha varit i krokarna på genomresa. Han ströp väl Engla till döds efter kidnappningen? samt att han ströp en kvinna i falun till döds också om jag inte minns fel?
Citera
2017-05-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så SVT skulle ha sänt samtliga förhör oklippta? Vet du överhuvudtaget vad en dokumentär är för något?

Det menar jag inte.

Jag menar att jag tror att vissa delar av förhören är sammanfattningar av vad barnet har sagt, men med motsägelsefulla uppgifter, som polisen försöker reda ut.
Citera
2017-05-10, 22:05
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
dom påstår att dom va rädda för polisen ,det tycker inte jag att 5åringen verkar va,han far runt ,skojjar om jultomte ,drar upp byxor mmm...
De har ännu inte förhörts som misstänkta mördare, utan bara som vittnen. Du kan inte dra någon sådan slutsats av det du nu sett
Citera
2017-05-10, 22:06
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Nu var många av de barn som togs in för förhör från högstadiet både infödingar och invandrare så vad grundar detta på att det var förbestämt att det inte skulle handla om pedofil eller invandrare?

Nej, polisen bestämde sig inte för att sätta dit två svenska barn för att skydda flyktingar och pedofiler.
Jag tror inte att det finns några belägg för sådana insinuationer och tycker att de är obehagliga. Det finns tillräckligt med tokigheter i den här historien, behövs inga extra konspirationsteorier.
Citera
2017-05-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jo, när kravet handlar om vilka svar du skall ge så är det det.

Du verkar syfta på när krav ställs på att svara på en ledande fråga... Men då är det den ledande frågan som är en ledande fråga och inte kravet...

Citat:
Han säger inte att Kevin blivit knivhuggen
.. han skall berätta hur man dödar -- sen är det ledande frågor hela vägen.

Förhörsledaren efterfrågar hur Kevin mördats... Förhörsledaren frågar därefter för att försöka bekräfta att det gäller Kevin.
Nästa fråga är "Vad gjorde de mer med honom, då", inte heller där förmedlas någon information. Efter det kommer "Berätta vad du sa i bilen", inte heller då ger man honom någon information.

Citat:
Det är väl tvärtom -- när de åker in så drar han knivhistorien i bilen (före första förhöret) och styvmamman vill att han berättar vad han sa i bilen på vägen in ...

"Knivhuggningen" har han redan berättat om när hon kommer med den frågan.

Ingenstans har man manipulerat honom till att återge en enda relevant detalj. Tvärtom berättar han en "historia" som inte stämmer överens med Kevin-mordet på en enda punkt.
Senast redigerad av Eloger 2017-05-10 kl. 22:11.
Citera
2017-05-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Ni som tvivlar på deras skuld: Finns det något liknande fall där en unge har påstått sig sitta på information och vilselett polisen på detta sättet då?
Tycker det själv är uppenbart att han hittar på berättelser för att han inte vill säga vad som egentligen hänt.

Du kan inte mycket om barn du! Kevin var 5-åringens bästa kompis och Kevins död är förstås ett trauma för honom och därför fantiserar han kring vad som hänt med Kevin.

Edit: Dessutom försöker han ge aggressiva poliser vad han tror att de vill ha.
Citera
2017-05-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Det måste varit otroligt tungt för pojkarna att leva som paria under så lång tid. De har ju vittnat om hot och hat ett flertal gånger under årens lopp, men frågan är om inte den egna smärtan över att ha tvingats till ett felaktigt erkännande givet dem den största smärtan ändå? Att ingen började ifrågasätta lite tidigare? Att föräldrarna tycks ha köpt polisens slutsats så rakt av? Och media som hyllade utredaren så unisont... man mår illa ikväll! Hoppas de orkar ta till sig upprättelsen nu även om den kommer sent. Och du som tog livet av Kevin och säkert som Amen i kyrkan läser den här tråden extremt noggrant, träd fram nu! Det är dags!

Min instinkt när jag ser föräldrarna Weine och styvmodern är att de är snälla och vill vara till lags, när han säger att styvmodern sagt det hon sagt i förhöret på psyket så ifrågasätter inte han det eftersom han tror på vad hon säger.
Jag tror att de har lite svårt för att tänka brett, de tänker mer linjärt och just därför ställde de inte frågan om alibit som de hade, de hade koll på ungarna och de var på gården hela tiden.
DE accepterade bara faktum utan att ifrågasätta.

Detta är ett typiskt beteende hos människor med auktoritetstro, det polisen säger, det SÅC säger måste ju stämma eftersom de har den position.
Citera
2017-05-10, 22:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Och därför kunde de inte känna igen ett klassiskt pedofilmord när det ramlade ner över dom.
Varför detta ständiga tjat om pedofiler? Kevin blev inte sexuellt utnyttjad i anslutning till mordet. Var det en vuxen/ungdom som tog livet av honom kan det vara av vilken anledning som helst. Kevin kan ha kört på någon med cykeln som snedtänt, han kan ha stulit något tidigare av någon som äntligen fick fast honom., etc. etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in