2017-05-10, 21:50
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Ni som tvivlar på deras skuld: Finns det något liknande fall där en unge har påstått sig sitta på information och vilselett polisen på detta sättet då?
Tycker det själv är uppenbart att han hittar på berättelser för att han inte vill säga vad som egentligen hänt.
Finns ingen parallell i kriminalhistorian att så unga barn misstänks för ett så grovt brott och utsatts för denna typ av långa förhör.
Närmast kommer ett fall i Norge 1992 med två 6-åriga mördare, men de erkände efter 15 min.
Detta är något som trolleriprofessorn hittat på, utan någon som helst verklighetsförankring, eftersom det inte finns någon verklighet att förankra det i
Citera
2017-05-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller fullständigt med dig.
Jag sitter som en fågelholk i ren vantro. Någon måste bära hundhuvudet - och det är Rolf Sandberg. Hur kunde detta tillåtas? Hur kunde Rolf Sandberg få lov att styra hela denna utredning som om det var hans egen? Jag har fan ta mej aldrig sett något liknade. Hoppas han sitter framför tvn just nu och skäms. Gör nu som du själv sa nyss i dokumntären: TA KONSEKVENSERNA!

Jag också - jag måste nypa mig för att förstå att jag inte drömmer...

Jag konstaterar efter detta avsnitt att Kevins GM fortfarande är på fri fot

Jag hoppas och jag tror att dessa två bröder med sin familj nu kan gå vidare i livet - och med en ordentlig summa pengar i skadestånd

En svag, karriärsugen polischef som inte vågade berätta för media att polisen hade absolut ingenting att komma med

Det är bra att sanningen kommer fram
Citera
2017-05-10, 21:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/det-ar-valdigt-konstigt--och-valdigt-obehagligt/

Du missuppfatttade. den som frågade ville veta vad GW sade då, inte nu.
Citera
2017-05-10, 21:52
Medlem
PimPimOriginals avatar
Citat:
De kom till polisen själva från början för att Robin sett något. Man ser även på styvmamman i det inledande vittnesförhöret att detta då fan inte bara är lite fria fantasier som en 5-åring kan komma med utan att det är allvar.

Det är precis vad en femåring kan. Han bearbetar mordet på sin kompis, det är inte lätt för ett sådant litet barn. Det gör att han säger sådant som att han sett någon stoppa en kniv i magen på Kevin, vilket är uppenbart nonsens.

Jag har själv en femåring. Det som kommer ur munnen på en sådan är ibland totalt nonsens. De ljuger också ibland när de gjort något dumt, men att lista ut vad som egentligen hänt är som att läsa en öppen bok. Efter att ha sett videoförhören med Robin är det för min del 100% fastställt att han hittar på allt och försöker vara de vuxna till lags. De där bröderna har ingenting med mordet att göra, de har inte sett något, inte varit på plats, ingenting. Att de som håller i förhören inte fattar detta är fullständigt obegripligt.
Citera
2017-05-10, 21:53
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Finns ingen parallell i kriminalhistorian att så unga barn misstänks för ett så grovt brott och utsatts för denna typ av långa förhör.
Närmast kommer ett fall i Norge 1992 med två 6-åriga mördare, men de erkände efter 15 min.
Detta är något som trolleriprofessorn hittat på, utan någon som helst verklighetsförankring, eftersom det inte finns någon verklighet att förankra det i

Det jag frågade efter var snarare om det fanns fall där barn, men som inte mördat, som vilseleder polisen på viset som R gjorde.
Citera
2017-05-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Så du tycker alltså att media aldrig ska gräva och ge en rättvis bild av vad som hänt, för att folk ändå kommer stämpla dom "offrena" som mördare?
WOW säger jag.
Klart som fan journalister ska gräva för att få fram sanningen och att kanske får dessa bröder upprättelse efter alla år. Detta gäller ju för alla dom blivit dömda utan riktiga bevis.

Lugn broder,inse att dessa killar kommer vara stämplade som skyldiga under reste av deras liv.

Inte deras fel. Inte vårat fel.

Men hur fan ska denna utredning leda fram till rätt gm??
Hur kommer denna vinklade dokumentär hjälpa Kevins familj?!
Citera
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomRipley
Ser ni inte hur femåringen med tydligt kroppsspråk illustrerar mordet när han sitter i mammans knä? Kastar huvudet bakåt, "tuppar av" och himlar med ögonen. Lite senare slår han sig själv i ansiktet. Smärtsamt att se men mycket tydligt.
En bra sammanfattning. Han har ju onekligen sett någonting.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ser ni inte hur femåringen med tydligt kroppsspråk illustrerar mordet när han sitter i mammans knä? Kastar huvudet bakåt, "tuppar av" och himlar med ögonen. Lite senare slår han sig själv i ansiktet. Smärtsamt att se men mycket tydligt.

Hur ska vi tolka att han ville ner på golvet? Ville han med det säga att han sköt Palme kanske?
Citera
2017-05-10, 21:55
Medlem
Citat:
Vad ni undviker att se är att det var 5-åringen som kom till polisen med påstådd information och inte polisen som började fråga. Ni ser alltså inget konstigt med det?

Fel. Det var 7-åringen som tog upp att han sett äldre barn prata med Kevin. Föräldrarna åker till polisen med barnen. I bilen, på väg till polisen, säger 5-åringen att han sett allt.

När väl 5-åringen berättar vad han sett så stämmer inget. Fel plats, kniv och knuffad från brygga.

5-åringen hade anledning att säga att han också sett något då han inte ville vara sämre än sin storebror.
Citera
2017-05-10, 21:56
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Det jag frågade efter var snarare om det fanns fall där barn, men som inte mördat, som vilseleder polisen på viset som R gjorde.

Det är inte Robin som vilseleder polisen, utan polisen som vilseleder Robin.
Citera
2017-05-10, 21:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
En bra sammanfattning. Han har ju onekligen sett någonting.

Du påstår dig kunna tala med döda människor så du kan väl fråga Kevin vem som mördade honom?
Citera
2017-05-10, 21:57
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
På gamla VHS-filmer från min barndom i samma ålder gestikulerar jag på liknande vis när jag satt med mormor och berättade vad jag gjort under dagen. Jag tror inte det har någon relevans. Jag kan såklart ha fel.

Denna Rolf Sandberg verkar dessutom mer begeistrad i vad media skriver om honom och fallet, än fallet i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in