2017-05-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Något straff fick de inte om du nu menade själva utfallet.

De har burit med sig händelsen genom alla år, vilket påverkat dem.
Citera
2017-05-10, 21:05
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Något straff fick de inte om du nu menade själva utfallet.
Det där var nog årtiondets understatement.
Citera
2017-05-10, 21:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Svårt att inte bli upprörd när man ser förhören med Robin. Avsaknad av teknisk bevisning i kombination med dessa Kalle Anka-förhör betyder att det var rena slumpen att Robin och Christian fick bära skulden. Mördaren kan ha varit precis vem som helst. Skrämmande!

Man tror inte att det är sant när man ser videoklippen. Det är som hämtat ur nån dålig film.

Jag håller fullständigt med dig.
Jag sitter som en fågelholk i ren vantro. Någon måste bära hundhuvudet - och det är Rolf Sandberg. Hur kunde detta tillåtas? Hur kunde Rolf Sandberg få lov att styra hela denna utredning som om det var hans egen? Jag har fan ta mej aldrig sett något liknade. Hoppas han sitter framför tvn just nu och skäms. Gör nu som du själv sa nyss i dokumntären: TA KONSEKVENSERNA!
Citera
2017-05-10, 21:06
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomRipley
Ser just nu videoförhöret med femårig R som sitter i styvmammans knä. Det ser ut som om pojken illustrerar med kroppsspråk vad som hände Kevin. R kastar huvudet bakåt upprepade gånger och himlar med ögonen. Detta sker samtidigt som han får frågan om hur man dödar någon. Lite senare slår pojken sig själv i ansiktet.

Precis. Jäkligt uppenbart att han vet men att han drar till med historier för att han inte vill berätta sanningen.
Tycker RS utfrågning av Robin var bra gjord. Inte ledande eller fel överhuvudtaget, enbart rakt.
Citera
2017-05-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jävla barnplågare! Och i nästa avsnitt lär det bli ännu värre!

Någon som vet varför RS inte ville fortsätta på pedofilspåret? Är hans kompisar pedofiler? Har han själv intressen åt pedofilhållet? Eller kan han rent av själv varit inblandad i mordet?

Jag håller med om illa förhörsteknik - men samtidigt är en 4-årig pojke mördad. Om barnen har berättat för sina föräldrar så måste det utredas. Vi vet inte kontexten av detta förhör eller frågor.
Citera
2017-05-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Så alibin är inte godkända enligt dig om de är vänner till anklagade?
Jo absolut men inte om de påstår att de har haft koll på barnen "hela tiden" och andra säger då och då. Och den andra orsaken är att de accepterade pojkanas "dom" fast de var till 100 % säkra på att de haft koll hela tiden. Deras pojke svarar på en av frågorna om barnen var tillsammans hela tiden - mamma hade sagt åt mig att passa alla eftersom jag var störst. (Det kan man tolka att han inte hade gjort det mamma bad om)
Citera
2017-05-10, 21:08
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Varför förhörde man dom inte om Palmemordet med, då hade man ju löst det med...

Helvete vilka stolpskott!

Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
De här videoförhören med barnen är ju som att se ett klipp ur en Scary Movie-komedi. Man tror ju knappt det är sant det man ser. En 5-åring som ger 10000 olika svar skall sedan vara det trovärdiga vittnet som ger lösningen på gåtan om mordet. Där 9999 svar är fel och det svar som leder förhörsledaren dit han vill blir lösningen på gåtan. Sanslöst, man tror knappt det är sant.
Herregud, nog för att jag trodde att Dan Josefsson hade på fötterna, det brukar han ha så det var ingen nyhet. Men att det var så här djävla illa ställt med utredningen kunde jag verkligen inte föreställa mig!

Det här är fullständig skandal och en barnmördare (och kanske pedofil) gick fri!
Citera
2017-05-10, 21:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Svårt att inte bli upprörd när man ser förhören med Robin. Avsaknad av teknisk bevisning i kombination med dessa Kalle Anka-förhör betyder att det var rena slumpen att Robin och Christian fick bära skulden. Mördaren kan ha varit precis vem som helst. Skrämmande!

Man tror inte att det är sant när man ser videoklippen. Det är som hämtat ur nån dålig film.
Nej, det är inte någon "slump" det är en polis rädsla för att inte kunna lösa brottet och hans påverkan av att vara den första i Sverige som kan visa att barn dödar barn -- så ingen skugga skall på pedofiler eller invandrare ...

Något mer osmakligt än detta får man väl leta efter .. jag har dock som sexåring varit utsatt för förhör - då av en numer rätt ökänd kvinnlig polis ...och min räddning var en manlig polis som till slut gick in i förhöret (efter två/tre timmar) .... och övertygade mig om att inte låta mig ledas bort i de ord och krav man vill lägga på mig - utan bara berätta sanningen...

Jag ser något värre i det här fallet...
Citera
2017-05-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, och den är i sammanhanget inte bara ledande - utan ett krav på pojken

Du kanske borde inse att det är "ett krav", men inte en "ledande fråga"?

"Berätta nu vad du sa i bilen" för som sagt inte fram någon information kring mordet... Mordet nämns inte ens.
Citera
2017-05-10, 21:10
Medlem
Oerhört skrämmande hur man pressar fram de svar man vill ha! Går det alls att sätta någon tilltro till barns vittnesmål om det är så här man jobbar? Och så kliver "minnesforskaren" in på arenan dessutom... Gud hjälp!
Citera
2017-05-10, 21:11
Medlem
bpjans avatar
Bisarr uppvisning i ledande frågor mot skyddslösa barn. Jag är helt stum.
Citera
2017-05-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skölj huvudet med kallt vatten - du verkar behöva det.

Men vad i "Berätta nu vad du sa i bilen" är ledande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in