2017-05-10, 10:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Bra jobbat. Mkt överskådligt.
Johanna hotade även att bränna ner Granviken med föräldrarna i. Kanske borde vara med? Dels för att det ökar på motviljan att frivilligt åka ut dit. Kanske också för att det ökar på hans rädsla för henne och hans motvilliga? giftermål ( tror hotet om att bränna ner Granliden föregick giftemålet men kan ha fel här)

Tack!
Vet du när det var (eller var det står)? FUPen är ju lite stor att leta i även om jag börjar "kunna" den lite...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 10:12.
Citera
2017-05-10, 10:13
Medlem
Behöver lite hjälp. I huvudprotoll Aki, faktisk sida 146.
När jag läser detta dokument (e brev från ...) så förstår jag det som att det trots allt gjordes en utvidgad obduktion av Akis kropp. Att han blev obducerad 2 ggr innan första gravsättningen.

Uppfattar ni övriga också det på detta vis?
Citera
2017-05-10, 10:16
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Känns helt klart som Julia David och jafar är inblandade i Akis död, märkligt vad vissa får dåligt minne runt detaljer där det bränns. Även om dom är förbannade så har man inte slutat skydda JM vilket inte är så konstigt då dom oxå lär dras med i fallet.
Det tror jag också. Dom blev antagligen lovade pengar som skulle komma efter att hon fått ut på försäkringen. Jafar och Julia var nog lite besvikna på henne efteråt. När JM vid ett senare tillfälle ber Julia om att hon ska säga att det är hon som har sex med afghanerna på filmen så svarar Julia rakt av nej, hon ska "fucka upp" JM:s liv om hon försöker med något i den stilen. Antagligen hade hon tröttnat på att göra grejer för JM mot ersättning.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-10 kl. 10:18.
Citera
2017-05-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack!
Vet du när det var (eller var det står)? FUPen är ju lite stor att leta i även om jag börjar "kunna" den lite...

Tyvärr inte, just detta minns jag från vittnesmålen igår. Men kan kolla upp
Citera
2017-05-10, 10:19
Medlem
Var i fupen hittar man bilden på Anki kan man få en länk är också nyfiken på hur hon ser ut
Citera
2017-05-10, 10:22
Medlem
Citat:
Behöver lite hjälp. I huvudprotoll Aki, faktisk sida 146.
När jag läser detta dokument (e brev från ...) så förstår jag det som att det trots allt gjordes en utvidgad obduktion av Akis kropp. Att han blev obducerad 2 ggr innan första gravsättningen.

Uppfattar ni övriga också det på detta vis?

Om det är på detta vis så borde väl den rapporten finnas kvar? Nu får vi ju inte tillgång till dessa i den offentliga fuppen, men åklagaren och försvaret borde ju ha den. Om jag fattat saken rätt vill säga
Citera
2017-05-10, 10:24
Bannlyst
Fin bild på JM och pojkarna

https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2016/06/hanna.jpg
Citera
2017-05-10, 10:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Om det är på detta vis så borde väl den rapporten finnas kvar? Nu får vi ju inte tillgång till dessa i den offentliga fuppen, men åklagaren och försvaret borde ju ha den. Om jag fattat saken rätt vill säga

Så har jag inte uppfattat det. Det gjordes en "vanlig" obduktion efter dödsfallet. Vid misstänkt mord görs alltid en utvidgad obduktion. En av Akis syster har vittnat om att hon begärde att få en utvidgad obduktion utförd, men hon fick inte gehör för sin begäran. Märkligt kan man tycka om man sammaställer polisvittnesmål och vittnesmål från anhöriga. Flera, poliser, läkare och anhöriga framförde misstankar och misstänkta observationer, men det såg mer ut som lockpåläggning än att någon ville vända på alla stenar. Bl.a. förbjöds poliserna som var först på plats att prata med IFs utredare.

Det var detta som orsakade begäran om att Aki skulle grävas upp för en utvidgad obduktion i höstas. I samband med detta gjorde bl.a. analys om varifrån vattnet i Akis lungor kom.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 10:30.
Citera
2017-05-10, 10:34
Medlem
Redan 2015-09-11 var Akis systrar hos Nacka Polisen och fick ta del av resultaten av den utökade obduktionen. Nu vet jag ju inte vad de tittade efter i den utökningen.

Det märkliga är väl varför det hela tiden sägs att det bara gjorts en enkel obduktion innan första gravsättningen? Beviserligen falskt.
Citera
2017-05-10, 10:39
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Redan 2015-09-11 var Akis systrar hos Nacka Polisen och fick ta del av resultaten av den utökade obduktionen. Nu vet jag ju inte vad de tittade efter i den utökningen.

Det märkliga är väl varför det hela tiden sägs att det bara gjorts en enkel obduktion innan första gravsättningen? Beviserligen falskt.

Vem - säger vad ? Här i tråden får rykten eget liv har jag märkt - dock inte ovanligt.
Citera
2017-05-10, 10:39
Medlem
Citat:
Så har jag inte uppfattat det. Det gjordes en "vanlig" obduktion efter dödsfallet. Vid misstänkt mord görs alltid en utvidgad obduktion. En av Akis syster har vittnat om att hon begärde att få en utvidgad obduktion utförd, men hon fick inte gehör för sin begäran. Märkligt kan man tycka om man sammaställer polisvittnesmål och vittnesmål från anhöriga. Flera, poliser, läkare och anhöriga framförde misstankar och misstänkta observationer, men det såg mer ut som lockpåläggning än att någon ville vända på alla stenar. Bl.a. förbjöds poliserna som var först på plats att prata med IFs utredare.

Det var detta som orsakade begäran om att Aki skulle grävas upp för en utvidgad obduktion i höstas. I samband med detta gjorde bl.a. analys om varifrån vattnet i Akis lungor kom.

Ok. Läste igenom det hela igen. Skulle kunna vara så att han genomgick en enkel obduktion 2 ggr. Akis kropp har iallafall obducerats 2 ggr innan första gravsättningen det tycker jag mig säkert kunna läsa mig till av e brevet
Citera
2017-05-10, 10:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Tack!

Borde vara i förhören med Akis anhöriga. Det står nog i alla deras vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in