Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Nej precis som när det gällde TQ tror jag TO gör detta pro bono, alltså gratis eler på chans om du vill
Jag hyllar dina tankar om mänsklighetens välvilja. Måhända att jag nu kommer att desillusionera dig?? Advokat Olsson, tillsammans med andra, som finns med på detta tåg, vars lokförare heter Dan Josefsson, åker med i trygg vetskap om att vid ändstationen, om de tar sig dit, väntar ett fett skadestånd åt bröderna vid ett avförande från utredningen. "Dansen kring guldkalven".
Det är väldigt sällsynt att barn blir tagen av daga, och när det sker är någon, eller båda, föräldrarna oftast de skyldiga. I detta fall är andra barn gärningspersoner, och utredningen blir därefter.
Många går vilse när det kommer till att förstå denna utredning, den är inte gjord i akt och mening att få någon fälld, utan snarare för att utesluta andra gärningspersoner. Det är mao ingen juridisk utredning, och saknar därmed relevans att bedömas som en sådan också.
Jag har aldrig tvivlat på RS kompetens att leda "riktiga" brottsutredningar, och har inga tvivelsmål i detta heller. Förhörsledarna, RS hade enbart nåt kort förhör, byggde kojor, spelade fotboll med bröderna osv, de pressade ju inte barnen på något sätt.