Citat:
Ursprungligen postat av
kentolle
Jag KAN ha fel men ganska säker på att datorn gick sönder innan Hailey föddes. Har tyvärr inte tillgång till FUP nu för att dubbelkolla men är 99 säker på det...
MEN det har egentligen ingen större betydelse om han spelar LOL på en stationär speldator eller Runescape o porrsurfar på en laptop. Det viktiga är att hans nyfödda dotter låg döende i en barnvagn i hallen under tiden
OM han haft regelbunden kontakt med andra via datorn, så hade de vetat om han ändrade sitt beteende efter att Hailey kom. Oavsett om han gjorde det eller ej, så säger ju det något om hur han hanterade, eller inte hanterade, dottern under nätterna.
Har väl hakat upp mig på detta då jag själv har barn som spelar/spelat mycket. De skaffar sig ett kompisgäng som de snackar ofta (dagligen) med, oavsett om de spelar eller ej. De träffas och ringer varandra ibland också.
Alex har ju uppenbarligen ett starkt spelberoende. Har svårt att tro att inte även han har skapat sig ett liknande kontaktnät.
Vi är nog många på FB som skulle märka om allas vår Micro113 plötsligt "försvann" härifrån. Eller om hon berättat att hon fått ytterligare ett barn, men ändå satt här och skrev varenda dag. Sorry Micro, för att jag tog dig som exempel. Men du är ju lite av en kändis här och det var inget illa ment så. Jag gillar dig, även om vi har olika åsikter ibland. Vi FBare är rätt bra på att ha "koll" på varandra och vet relativt snabbt om någon "fallit ifrån", blivit sjuk osv. Borde väl vara på liknande vis i spelvärlden, där man dessutom är mer beroende av varandra?
Men jag får väl släppa det.
Man hakar upp sig på alla möjliga och omöjliga detaljer i det här fallet.