2017-05-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Den bilden får jag inte alls av honom, absolut inte. Han verkar snarare obehagligt känslokall, irriterad och nonchalant. Ingen av dem har visat några känslor som tex sorg vilket borde va normalt om man förlorat ett barn.

Sen vet han ju precis vad som hänt. Bara de två har haft hand om barnet. Hon har då plågats, skadats och slutligen dött till följd av detta. En av dem eller båda har ju skadat och dödat henne.

Ingen av dom har på något vis knytit an till Hailey... över huvud taget har dom inte sett HENNE.
Inte som individ, inte som människa.
Det förklarar delvis kylan. Hon var liksom bara ett skrik och bajspaket som störde föräldrarnas rutiner.
En normal mamma hade haft flickan vid bröstet eller i famnen 24-07 och en normal pappa hade sett till barnets behov före sina egna.
Jag skäms över att säga det, men det var nästan tur att hon fick gå bort innan dessa inkompetenta och känslomässigt störda människor, hann försöra hennes själ fullständigt.

Vila i frid lilla hjärtat, vi är många som aldrig kommer att glömma dig! 😥❤️
Citera
2017-05-21, 16:39
Medlem
[quote=Skuggan1978|60797116]Ingen av dom har på något vis knytit an till Hailey... över huvud taget har dom inte sett HENNE.
Det förklarar delvis kylan. Hon var liksom bara ett skrik och bajspaket som störde föräldrarnas rutiner.
En normal mamma hade haft flickan vid bröstet eller i famnen 24-07 och en normal pappa hade sett till barnets behov före sina egna.
Jag skäms över att säga det, men det var nästan tur att hon fick gå bort innan dessa inkompetenta och känslomässigt störda människor, hann försöra hennes själ fullständigt.

Vila i frid lilla hjärtat, vi är många som aldrig kommer att glömma dig! 😥❤️[/QUOTE

Min bebis som nu är 13 dagar har inte lämnat mitt bröst eller min famn några längre stunder sen födseln. Min sambo sköter marktjänsten och ser till oss och är lyhörd. Precis som det ska vara. Vi har pratat en del om detta fallet då det berör mig/ oss djupt. Som dom flesta. Kan bara inte förstå denna ondska och att man kan stå bredvid tyst och se på. Mitt hjärta blöder för lilla Hailey som blev utsatt för detta vidriga. Sov gott lilla flicka❤
Citera
2017-05-21, 17:38
Medlem
[quote=Silvra|60797637]
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Ingen av dom har på något vis knytit an till Hailey... över huvud taget har dom inte sett HENNE.

Vila i frid lilla hjärtat, vi är många som aldrig kommer att glömma dig! 😥❤️[/QUOTE

Min bebis som nu är 13 dagar har inte lämnat mitt bröst eller min famn några längre stunder sen födseln. Min sambo sköter marktjänsten och ser till oss och är lyhörd. Precis som det ska vara. Vi har pratat en del om detta fallet då det berör mig/ oss djupt. Som dom flesta. Kan bara inte förstå denna ondska och att man kan stå bredvid tyst och se på. Mitt hjärta blöder för lilla Hailey som blev utsatt för detta vidriga. Sov gott lilla flicka❤

Håller med❤️. Kommer aldrig glömma detta lilla fina barn som aldrig fick en chans. Det är så hemskt att det inte finns ord. Man hoppas hon får upprättelse och rättvisa genom att de får sina straff, att alla vet vad de gjort, att medfångar visar vad de tycker om personer som mördar barn och att de någon gång inser vad de gjort och lider varje dag av det.

Jag väljer att tro att hon är på ett bättre ställe nu, att hon inte lider mer utan är trygg och lycklig. Annars orkar jag inte tänka på detta. Vill följa fallet för att se till att hon får upprättelse. Vill se att de inte får vistas bland oss andra i samhället.
Citera
2017-05-21, 18:46
Medlem
CharlieRs avatar
Herregud, jag hoppas att alla som uttrycker saker om att det är onaturligt om en mamma inte har sitt barn vid bröstet/i famnen 24/7 förstår att det inte är någonting unikt med dem för att de är mammor. Pappa duger precis lika bra som primär anknytningsperson som mamman gör. Nu är det visserligen rätt offtopic men det är läskigt att så många kvinnor ser föräldraskapet under den första tiden som någon form av rättighet de har (pappan ska vara glad om han får någon föräldraledighet alls liksom).
Citera
2017-05-21, 20:45
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Pappan är ju lite ... speciell.

Ett par snabba klipp ur Kristianstadsbladets direktrapportering:

En annan vinkel på flickan. Hon har en klänning på sig.
Åklagaren och pappan pratar om ett mörkare parti på flickans huvud.
– Polisonger som växer kanske. Det är inget blåmärke, säger pappan.

Hade det inte varit så tragiskt så hade det nästan varit lite skrattretande. Polisonger som växer. Jodåsåatt...

– Det var precis som att hon var för lat för att äta.
Var det likadant hela tiden, var hon lat hela tiden när hon skulle äta?
– Ja, det tycker jag. Hon var lat hela tiden.

Lat? Lat???

Samma här. Han beskriver sin nyfödda som lat och arg. Helt groteskt av en människa att säga så.
Enda sättet att få så många frakturer på revbenen utan blåmärken är väl att ramla ofta.
Han tappade och kastade barnet varje gång det sket sig i spelen.

Ni här som förfasas över deras nattliv vid datorn osv, ni är för mycket vid skärmen själva.
Säkert på fler forum. Merwinna förkastar den här handikappade tjejens sätt att söka svar på frågor på nätet, och i några inlägg senare bedyrar att barnet skulle ha varit i liv om bara den onda mamman skrivit inlägg på forumet familjeliv(?)som just Merwinna hänger på och då skulle hon larmat osv.
Hör på er själva, en del av er. Den efterblivna pappan och ni har en hel del gemensamt.
Citera
2017-05-21, 21:11
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Varför tror du att E*ika är oskyldig till misshandel? Jag ser INGET i fupen som bevisar detta?

Nu vet jag inte om "det med tungan" kan ha uppkommit efter en kraftig skakning/våld, men om man tänker att det är rimligt, och att det skulle gå relativt snabbt för den blödningen under tungan att uppkomma, så var det väl snarast E som var ensam med flickan den dagen, när A höll på med tvätten - E upptäcker ju det röda när hon är själv med henne, och A är i tvättstugan.
Men det verkar som att inte ens läkarna kan uttala sig om blödningen under tungan?? Frustrerande!
Det stämmer väl i tid också, om första våldet = de gamla frakturerna, var från 14/8 samtida med tungan.

Och den andra omgången, med färskare frakturer och andra hjärnblödningen - det måste väl gå att datera någorlunda eller? Om det var minuter, timmar eller dagar innan hon slutade andas.

Det sannolika är trots allt att EN (och samma) av dem gjort det. Att båda skulle gjort det är ju att springa över ån efter vatten minst sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Herregud, jag hoppas att alla som uttrycker saker om att det är onaturligt om en mamma inte har sitt barn vid bröstet/i famnen 24/7 förstår att det inte är någonting unikt med dem för att de är mammor. Pappa duger precis lika bra som primär anknytningsperson som mamman gör. Nu är det visserligen rätt offtopic men det är läskigt att så många kvinnor ser föräldraskapet under den första tiden som någon form av rättighet de har (pappan ska vara glad om han får någon föräldraledighet alls liksom).

Håller med! Dessutom är det ok att lägga ifrån sig barnet då och då. Faktiskt.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Så är det nog, men samtidigt har han ju sagt att hon lätt får blåmärken, då måste han ju sett några. Han säger emot sig själv hela tiden.

Det är väl just det som är en del av hans ev funktionsnedsättning. En oklar blid av verkligheten, behov av omedelbar behovtillfredställelse, dålig impulskontroll och bara agera ut.
Alternativa fakta och ni vet vem.
Alexander är tursamt nog inte politiker här, tror jag.
Darwins teori vann den här gången. Men sen då?
Citera
2017-05-21, 21:26
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Man blir ju heligt förbannad på dem när de nekar inte ser blåmärken och skyller på varandra. Flickan har ju inte orsakat revbens brott och blåmärken själv.

Hoppas tingsrätten ger dem ett lagom straff för vad de gjort.
Överklagar de så blir det nog hårdare straff i hovrätten.

Psykvård, länge.
Medan barnet kördes till Lund stack de hem och "städade". De är båda nördar och kommer aldrig att ändra sin plan. Om ingen riktigt bra går in och får ur dem sanningen.
Pappans anhöriga borde också åka dit.
Mammans fosterföräldrar kan betala tillbaka arvodet.
Hon behandlades sämre än ett djur där. Märks på hennes "omsorg" och intresse för dottern, men på stort avstånd. Bakom kameran. Udda, sjukt som gemene man skulle kalla det.
Hon gjorde vad hon kunde, utifrån sina förutsättningar och Alexanders regler, orsakade av arv, miljö tidsmoment el psykos. Så tror jag.
Citera
2017-05-21, 22:28
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Tack för helt korrekt analys!

Du har tillfört mycket i tråden utifrån dina egna erfarenheter.
Jag hoppas du fortsätter med det då jag ser fram emot att läsa mer av dina tankar.
Citera
2017-05-21, 23:58
Medlem
Citat:

Jag håller så med dig, hade inte allt hemskt hänt i denna lilla familj hade ju upplägget att låta mamman sova när pappa ändå är vaken varit fantastiskt, tänk så mycket lättare allt hade varit om man fick sova när barnen var spädisar.
finns ju dessutom några få barn som sover hela natten väldigt tidigt, är dessa mammor sämre då för att dom inte har sitt barn vid bröstet 24/7? Väldigt märkliga åsikter här.
Citera
2017-05-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Samma här. Han beskriver sin nyfödda som lat och arg. Helt groteskt av en människa att säga så.
"Lat"?

När hon var slö för att hon blivit sönderskakad?

Det här noterar rätten med all säkerhet.
Den här killen är ett omoget kontrollfreak med låg frustrationströskel, som olyckligtvis fått barn tillsammans med en tjej som är så osäker att hon uppskattar hans kommando. En oerhört tragisk kombination.

Fö känns det som blåmärkena vid tinningar och munskadan (både blåmärke och det där med tungan, när hon bara var några dagar gammal ) är för att han nypt fast hennes skalle och hårt tvingat in något för att tvångsmata henne. Tryckt till med nappflaska. Kört in en sked? Klart tjejen fick jobbigt att hålla sig lugn vid matdags, klart hon tappade intresset för att äta. Förutom att hon hade för mycket skallskador för att orka.

Må han åka in på så lång tid att andra fattar hur fel det är att inte vara kärleksfull och tålmodig med sin avkomma. Hon åker väl in på kortare tid, men tyvärr är hon också medskyldig, eftersom hon bevisligen (av hennes sökningar att döma) faktiskt kände på sig hur fel det var, men hon valde att inte lita på sina instinkter (som var så mycket bättre än hans, även om de också brast).

Stackars lilla flicka, vilken vidrig visit här på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in