2017-05-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Någon här som var på rättegången igår?
Vet en som var där. Konstigt att Erika satt o fnittrade och log en del.
Citera
2017-05-09, 08:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon verkar kraftigt influerad av en viss typ av "mammabloggar" som är rätt vanliga nu och där föräldraskapet framställs som så där rosenrött som Erika själv beskriver att hon trodde det skulle bli. I dessa bloggar kläs babyn oftast i Kapp Ahl Newbie-kläder som liknar den stil kungahuset klär sina barn i (japp, det gjorde Erika också) och babyn fotograferas med systemkamera ofta i miljöer inspirerade av Kungahusets babyfotograferingar, liggande/sittande utomhus inzoomade ibland t.ex höstlöv, pumpor eller dylikt (Erika valde äpplen). Hela grejen går ut på att man mår som en prinsessa om man är mamma och att tillvaron är perfekt (detta åstadkoms givetvis genom retuscheringar) och frekventa superlativ.

Tragisk är hela företeelsen.

Tragiskt, sorgligt... och som sagt är sådana här fall, där barnet faktiskt dör, bara toppen på ett isberg. Det börjar redan på BB, när det är viktigare att messa foton på sin nyfödda till höger och vänster, än att hålla i den och se den i ögonen...
Citera
2017-05-09, 08:45
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast han uppgav ju i förhör att han spelade ensam, eller han sa att han spelade spel som gick att pausa och då spelar man väl inte i lag? Han kan ju knappast spelat så avancerade spel på en dator för 3000 kr tycker jag dessutom.

Det är sant. Vad jag förstått spelade han bara spel han kunde pausa eller lämna lätt.
Erikas dator, den stationära gick ju att spela LOL o mer avancerade spel på men av nån anledning verkar han inte velat använda den. Han tyckte den var hennes, även om hon erbjudit sig att han kunde ha den som hans.
Har också uppgett att han inte spelade spel han inte kunde lämna just för att kunna lämna o ta hand om Hailey eller hjälpa Erika om hon behövde det...
Men det utesluter ju inte att han fastnat i spelande och porrsurfande iallafall på nätterna och ignorerat eller retat sig på Hailey om hon stört honom...
Många frågor och så få svar
Citera
2017-05-09, 08:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är ju en bild som är ganska långt ifrån verkligheten som nybliven förälder

Ja, och särskilt som man inte ÄR kunglig, och inte har tre barnsköterskor som går i skift dygnet runt... Har man det, så kan man ju lägga sin tid och ork på att välja och byta söta babyplagg, arrangera foton, driva bloggar o.s.v..
Citera
2017-05-09, 08:51
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tragiskt, sorgligt... och som sagt är sådana här fall, där barnet faktiskt dör, bara toppen på ett isberg. Det börjar redan på BB, när det är viktigare att messa foton på sin nyfödda till höger och vänster, än att hålla i den och se den i ögonen...

Ja det är ju det hemskaste i allting. Gjort allt för att visa en fin fasad o ett lyckligt liv utåt men ingen närhet alls i verkligheten. Det jag saknar mest från spädbarnsåren var ju just den närheten. Bara ligga och vara nära och titta på varandra vare sig de behövde tröst eller inte. Ett barn kan ALDRIG få för mycket närhet,kärlek, ömhet och värme. Det går inte att skämma bort med kärlek!!!
Citera
2017-05-09, 08:56
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209

SVårt att veta hur man skulle reagera själv. Hon har trots allt fått lite distans och att se foton och så kan naturligtvis väcka lyckliga minnen med. Helst OM det är Alex som ligger bakom den grova misshandeln. Men visst "önskar" man att de skulle vara helt förstörda med tanke på vad de utsatt den lilla för.
Vet du om A och E hade någon kontakt öht. Tittade på varandra och så. Att de inte tillåts tala eller ha ha direkt kontakt är ju självklart, men ibland kan bara en blick säga mycket
Citera
2017-05-09, 09:13
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och särskilt som man inte ÄR kunglig, och inte har tre barnsköterskor som går i skift dygnet runt... Har man det, så kan man ju lägga sin tid och ork på att välja och byta söta babyplagg, arrangera foton, driva bloggar o.s.v..

Varför man nu skulle vilja det. Skulle hellre låta nån annan välja och byta söta babyplagg, arrangera foton, driva bloggar o.s.v. medan jag ägnar min tid åt min nyfödda
Men lever man sitt liv på sociala medier kan det nog lätt ta överhanden och bli det viktigaste, tyvärr.
Förstår att det är plats/personalbrist på de flesta BB och så länge barnet o mamma är friska finns ingen anledning att "ligga på sjukhus" men fan vet om inte många förstagångsföräldrar, helst de lite yngre skulle behöva en vecka på BB innan de får åka hem...
Citera
2017-05-09, 09:13
Avslutad
Citat:
Det är sant. Vad jag förstått spelade han bara spel han kunde pausa eller lämna lätt.
Erikas dator, den stationära gick ju att spela LOL o mer avancerade spel på men av nån anledning verkar han inte velat använda den. Han tyckte den var hennes, även om hon erbjudit sig att han kunde ha den som hans.
Har också uppgett att han inte spelade spel han inte kunde lämna just för att kunna lämna o ta hand om Hailey eller hjälpa Erika om hon behövde det...
Men det utesluter ju inte att han fastnat i spelande och porrsurfande iallafall på nätterna och ignorerat eller retat sig på Hailey om hon stört honom...
Många frågor och så få svar

När gick hans dator sönder?
Uppfattade det som att han inte var utan dator många dagar, innan de köpte laptopen. Han blev ju "sjuk" och mådde jättedåligt när den gamla datorn pajade.

Så då borde han väl haft möjlighet att spela de spelen den/de första veckorna i alla fall?

Han ville inte ha Erikas dator för att det vankades en ny bättre dator om han väntade. Laptopen var tillfällig, de skulle köpa en ny till honom när de hade råd.
Citera
2017-05-09, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Förstår att din inställning är att Erika är den som är skyldig här.
Menar du då att Alex var/är så korkad att han inte begrep vad hon höll på med?
Citera
2017-05-09, 09:20
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Varför man nu skulle vilja det. Skulle hellre låta nån annan välja och byta söta babyplagg, arrangera foton, driva bloggar o.s.v. medan jag ägnar min tid åt min nyfödda
Men lever man sitt liv på sociala medier kan det nog lätt ta överhanden och bli det viktigaste, tyvärr.
Förstår att det är plats/personalbrist på de flesta BB och så länge barnet o mamma är friska finns ingen anledning att "ligga på sjukhus" men fan vet om inte många förstagångsföräldrar, helst de lite yngre skulle behöva en vecka på BB innan de får åka hem...

Och som i det här fallet med den historia de båda har med diagnoser, fosterhem o kontakter med soc. osv borde verkligen varningsklockan ringa. Täta hembesök borde vara obligatoriska tills man ser att allt funkar. Kan man inte ens ta hand om sina räkningar utan att en kontaktperson på soc. sköter det och delar ut "veckopeng" kan man tänkas ha svårt att sköta ett nyfött barn med.
Och då skiter jag fullständigt i allt vad personlig integritet heter. Barnens bästa måste ALLTID gå först.
Citera
2017-05-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Förstår att din inställning är att Erika är den som är skyldig här.
Menar du då att Alex var/är så korkad att han inte begrep vad hon höll på med?
Varför sitter erika o fnittrar och flinar. Sen bytte hon ansiktsutrtyck till den ledsna erika...sen flinar och fnittrar igen? Märkligt.....lika märkligt är att hon lagt hailys död och diverse bakom sig och att hon ville hem till styvföräldrarna för att gå långpromenader med hunden! Så sa hon!! Hm....
Citera
2017-05-09, 09:23
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej du är nog inte så insatt. Jag har läst hela FUPen 3701 sidor. Såklart att föräldrarna orsakat dotterns död. Men däremot så står det klart efter man läst att Erika är fullkomligt hjärntvättad av att vara värdelös och inte kunna någonting och helt förlita sig på allt som Alle säger. Hon har uppmärksammat alla blåmärken och konstigheter med babyn men inte valt att göra något åt det då han lugnat henne. Hon är helt mindfucked! Hon har garanterat inte lyft ett hårstrå på babyn då hon knappt vågade ta i henne för hon var rädd för att göra fel. Hon kommer sannolikt att dömas för att hon inte gjorde någonting.

Han ljuger extremt mycket om händelseförloppet. Det är speciellt bevisat om vad som hände natten då det tillkallades ambulans.
Min egen åsikt är att jag har svårt att tro att han skulle gjort något sexuellt med H. Han har säkert blivit aggressiv när hon inte legat och sovit hela tiden då han vill spela spela spela.

Jag har också läst hela FUP och för mig står det klart att Erika är otroligt manipulativ och känslostörd och jag är övertygad om att den tolkningen du gör är precis den hon vill att man ska göra. Hon ljuger och vinklar precis allt hon säger ifrån allra första förhöret där dottern precis har dött, på ett sätt som är chockerande iskallt beräknande. Finns inte en chans att hon hade kunnat hålla på så om hon verkligen varit förkrossad och chockad.

Tittar man på vilken av föräldrarna som är psykologiskt kapabel till det här och som jobbar stenhårt från dag ett på att komma undan så är det ju solklart mamman! Men hon verkar ju ha lyckats väl med att måla ut sig som ett offer så det lutar mot att pappan kommer att få skulden för vad hon har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in