2017-05-08, 15:03
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Säger knarkaren. Och Stig-Helmer, uppenbarligen.

På vilket sätt är det projicering? Utveckla om du kan. Du har aldrig uppvisat den förmågan tidigare, men man kan bli förvånad någon gång på forumet.

Du kom på det efter 125 sidor?

125 sidor där ditt enda bidrag i princip har varit dravel och förolämpningar.

Men jag gillar dig. Till skillnad från alla andra lika pinsamt bedrövliga debattörer som du, så har du självinsikt. Något unikt på forumet, faktiskt.

"Utveckla om du kan".... Jag tycker inte det behövs men jag gör det ändå, sitter du på FB och "vädrar" åsikter så som du gör så har jag svårt att se hur du skulle kunna leva ett liv du är nöjd och tillfreds med. Tur nog så är du säkert långt från ensam, vi är nog många här nere i kloaken som inte mår riktigt bra, på båda sidor.

Kul att du "gillar mig" Vad får dig till att dra slutsatsen om att jag har god själv insikt?

Vadå "Du Kom på det efter 125 sidor"? Kom på vadå? Att allt som redan har skrivits i tråden skulle ha betat igenom ämnet och att det därför inte ÖHT finns någon anledning att fortsätta att läsa och skriva??
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-05-08 kl. 15:07.
2017-05-08, 15:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
"Utveckla om du kan".... Jag tycker inte det behövs men jag gör det ändå, sitter du på FB och "vädrar" åsikter så som du gör så har jag svårt att se hur du skulle kunna leva ett liv du är nöjd och tillfreds med. Tur nog så är du säkert långt från ensam, vi är nog många här nere i kloaken som inte mår riktigt bra, på båda sidor.
Det förklarar inte hur det är projicering att påpeka att en MAN som är trött på MÄN och skyller samhällets problem på ALLA MÄN trots att han själv är MAN har problem.
Citat:
Kul att du "gillar mig" Vad får dig till att dra slutsatsen om att jag har god själv insikt?
Exempel:
Citat:
Och ytterligare ett ja, jag är medveten om att inte heller jag har vart saklig i flera inlägg.
2017-05-08, 15:54
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Det förklarar inte hur det är projicering att påpeka att en MAN som är trött på MÄN och skyller samhällets problem på ALLA MÄN trots att han själv är MAN har problem.

Citat:

Citat:
Du verkar ha någon form av problem, jag rekommenderar att du tar hand om det först innan du bekymrar dig över samhället.

Det där är ett glasklart exempel på hur du projicerar med din text. Mer behöver liksom inte sägas om du inte själv kan komma till den insikten när man praktiskt taget kastar den rätt i fejjan på dig.

Börjar bli redigt tröttsamt att ser hur du håller på och daltar omkring i trådarna, Topic ses för det mesta som sekundärt, utan det är tugget om "feministerna" och att märka ord är väldigt viktigt för dig, flytta fokus gör du ju konstant också.

Saknar ignorefunktionen...
2017-05-08, 16:14
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det där är ett glasklart exempel på hur du projicerar med din text. Mer behöver liksom inte sägas om du inte själv kan komma till den insikten när man praktiskt taget kastar den rätt i fejjan på dig.
Ursäkta, men att ens motdebattörer borde ha "insikt" är inte ett argument.

Du verkar inte förstå att det är totalt irrelevant vilken "insikt" någon har när du påstår något. Antingen argumenterar du för något eller så gör du det inte.

Du väljer att inte göra det.
Citat:
Börjar bli redigt tröttsamt att ser hur du håller på och daltar omkring i trådarna, Topic ses för det mesta som sekundärt, utan det är tugget om "feministerna" och att märka ord är väldigt viktigt för dig, flytta fokus gör du ju konstant också.
Rent trams. Jag är ingen grammarnazi överhuvudtaget, hade jag lagt tid på att märka ord på detta forum hade man inte haft tid över till något annat.

Däremot förväntar jag mig att folk menar vad de skriver. Det är inte särskilt mycket begärt.

Jag förväntar mig också att de kan försvara sina åsikter och argument. Vi är på ett debattforum, inte ett konvent.

Men det sker nästan aldrig. Det är en massa tyckande, och en massa bölande över att alla inte omedelbart accepterar ert tyckande utan ifrågasättande.

Flytta fokus? Jomenvisst.

Och vad du finner tröttsamt rör mig inte särskilt mycket.
Citat:
Saknar ignorefunktionen...
Finns den inte menar du? Jag vet inte, jag ignorerar aldrig eftersom jag inte är här för att sitta och kramas med likasinnade.
2017-05-08, 20:20
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursäkta, men att ens motdebattörer borde ha "insikt" är inte ett argument.

Du verkar inte förstå att det är totalt irrelevant vilken "insikt" någon har när du påstår något. Antingen argumenterar du för något eller så gör du det inte.

Du väljer att inte göra det.

Rent trams. Jag är ingen grammarnazi överhuvudtaget, hade jag lagt tid på att märka ord på detta forum hade man inte haft tid över till något annat.

Däremot förväntar jag mig att folk menar vad de skriver. Det är inte särskilt mycket begärt.

Jag förväntar mig också att de kan försvara sina åsikter och argument. Vi är på ett debattforum, inte ett konvent.

Men det sker nästan aldrig. Det är en massa tyckande, och en massa bölande över att alla inte omedelbart accepterar ert tyckande utan ifrågasättande.

Flytta fokus? Jomenvisst.

Och vad du finner tröttsamt rör mig inte särskilt mycket.

Finns den inte menar du? Jag vet inte, jag ignorerar aldrig eftersom jag inte är här för att sitta och kramas med likasinnade.
Din inställning till debatt är väl ett gott argument till att inte argumentera.
2017-05-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

Därför att de flesta feminister vill bara debattera när de vet att de får medhåll. Dvs typiskt kvinnlig psykologi. På Flashback vet de att få kommer hålla med dem, och därför vågar de sig inte hit.
2017-05-08, 21:46
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Din inställning till debatt är väl ett gott argument till att inte argumentera.

Utgår du ifrån att du är slagen på förhand ?
2017-05-08, 22:17
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Som sagt, ditt påstående att rätten till abort kom först med Sovjet, var ju inkorrekt.
Du kan ju själva ex. läsaigenom denna:
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_abortion
Och du kan se att abort har en extrem lång historia, och har förekommit mer eller mindre "fritt"
( dvs utan bestraffning) lite överallt, kolla rom ex:

"Soranus acknowledges two parties among physicians: those who would not perform abortions, citing the Hippocratic Oath, and the other party, his own. Soranus recommended abortion in cases involving health complications as well as emotional immaturity, and provided detailed suggestions in his work Gynecology.[45][46] Although abortion was accepted in Rome, ...."

accepted alltså...och mer att det gällde hitta någon som var villig göra det.

Med andra ord är banan sopad....med dig.

Nu var det ju fri abort och rätten till den såsom förbehållen kvinnan saken gällde. Och det kan jag försäkra dig inte var tillåtet i Rom. Så du har fel. Som vanligt. Men det kommer ju förstås inte att hindra dig från att kvida fram fler banaliteter och dumheter framöver.
2017-05-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Nu var det ju fri abort och rätten till den såsom förbehållen kvinnan saken gällde. Och det kan jag försäkra dig inte var tillåtet i Rom. Så du har fel. Som vanligt. Men det kommer ju förstås inte att hindra dig från att kvida fram fler banaliteter och dumheter framöver.

Och som sagt...att Sovjet nu ev. var först med att införa detta betyder ju igen att inte andra kom strax efter, och/ eller att du inte haft massor med folk innan som "kom på idén/ aktivt propagerade/ arbetade med det , har alltså inget speciellt med "marxister" att göra så som du vill ha det till, utan kan lika väl ha varit liberaler/ feminister etc. som kom på idén först.

Lite faktacheck här och Ja, Sovjet verkar ha varit först 1920 men gjorde det strax olagligt igen under 30-talet. (Stalin, också "marxist" om jag nu inte missminner mig ) Så så var det med den "abort marxismen".

Som sagt jag anser nog det är betydligt mer korrekt associera aborträtt och fri aborträtt till sexualliberaler och feminism än det är att dra in marxism i det hela.

men nu verkar ju marxism vara detta ständiga focal point och röda skynke i vissa individers trånga hjärnor...lite synd om er faktiskt, måste bli lite tjatigt i längden.
2017-05-08, 23:26
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination

https://www.svd.se/redan-romarna-var-kluvna-till-abort

"Abort var tillåten under antiken men argumenten för och emot slipades under sekler. När romarna på 200-talet förbjöd abort var det för att säkra imperiets fortlevnad."

Jodå, visst var abort tillåten under antiken. På 200-talet förbjöds den av romarna. Så Merapi hade rätt och du fel. Som vanligt. Nu kan du börja kvida fram ytterligare dumheter, nu när banan ännu en gång är sopad med dig.
2017-05-08, 23:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad är värst?
Enstaka dåd som drabbar enstaka, eller något som pågår år efter år och drabbar flera?

Om vi börjar med definitionen Hatbrott så säger den enligt wiki.

Med andra ord är det många brott som kvalificerar till hatbrott.

Kvinnor är en grupp, och svenska kvinnor är en klart definierad grupp.
Dubbelvåldtäkten i Strängnäs och Ikeamordet hade uttalat klart mål mot just svenskar. Det framkommer vid förhör. Men ingen vågar kalla det vid dess rätta namn.
Detsamma gäller ju sexuellt ofredande som uttalat riktas mot västerländska kvinnor.

Det som sker i skolorna är det ju bara lärare och barnen själva som talar om. Ingen annan vågar.
Jag hade en artikel från en lärare som hakade på Peter Springare och tog bladet från munnen, men hittar inte den. I det här läget är det ingen som mäter eller ens tar det här på allvar. Barn och föräldrar går till skolledningen som väljer att stoppa det under mattan. Få går vidare och polisanmäler men det förekommer. Dock publicerar inte BRÅ all sin statistik för de är rädda för reaktionern

Det här är bara från en kommun, föräldrar som bryr sig flyttar på sina ungar så de skall slippa bli kallade hora osv. Men de gäller ju inte bara där. Jag har pratat med barn som går i de här skolorna och hur de lär sig att inte titta vissa ungar i ögonen för att inte provocera dem. Mobbing förekommer överallt, men det förekommer mobbing av svenskar för att de är svenskar när de är i minoritet. Det är vardag i Malmö, och på en del andra platser.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5398569

BRÅ:s publikationer angående hatbrott:

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/hatbrott.html

https://www.bra.se/bra/forebygga-brott/forebygga-hatbrott.html

https://www.bra.se/download/18.3c6dfe1e15691e1603eb65e3/1474958157817/2016_15_Hatbrott_2015.pdf

Jovisst publicerar BRÅ all sin statistik. De flesta hatbrotten har främlingsfientliga/rasistiska motiv. På sidan 60 figur 6B kan man läsa att 83 % av anmälningarna med främlingsfientliga/rasistiska motiv gällde hatbrott mot minoritetsgrupper och endast 3 % mot majoritetsgruppen. Exempel på hatbrott mellan minoritetsgrupper är muslimer som trakasserar judar i Malmö. Hatbrott mot minoritetsgrupper kan vara när ett gäng berusade bonnläppar trakasserar somalier och tuttar eld på deras lägenhet.

Endast 5 % av hatbrotten skedde i skolmiljö (2015), medan det var fyra gånger så vanligt på allmän plats (se figur 5 C på sidan 51). Personrån utförda av invandrarkillar mot enbart svenskar kan också klassificeras som hatbrott.

Det finns orsaker till det hat mot svenskar som vissa invandrarungdomar utsätter. Unga invandrare känner sig så frustrerade över det sociala utanförskapet att de slår tillbaka mot samhället genom mobbning och kriminalitet.

Fakta angående sexuella ofredanden som män (asylsökanden, invandrare och etniska svenskar) utsätter unga flickor är offentliga uppgifter och ingenting som sopas under mattan.

https://polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/%C3%96vriga%20rapporter/Lagesbild%20over%20sexuella%20ofredanden.pdf

Bättre att ta del av sakliga fakta direkt från polisrapporter och BRÅ-publikationer än att läsa förvanskade versioner av dem på Fria Tider, Avpixlat och andra extremhögersajter.
2017-05-08, 23:46
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är för låg nivå för mig, jag föredrar hästens mun. Och gärna från båda sidorna. En av dem är
en analys på över 50 sidor skriva av Göran Therborn
Wiki

Om trovärdiga källor: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Trovärdiga_källor. De tre mest trovärdiga källorna är:

1) Vetenskapliga publikationer som refereegranskats, tillgängliga via Google Scholar och universitetsbibliotek.

2) Kursböcker tillgängliga via Google Books och bibliotek.

3) Uppslagsverk, ordböcker och liknande referensverk.

Håller uppslagsverken och universitetsbibliotekens vetenskapliga publikationer som jag rekommenderade för låg nivå för dig? Du föredrar att skaffa informationen direkt från hästen än från ägaren? Om inte de mest trovärdiga källorna duger i dina ögon, vilka källor förlitar du dig på istället?

Anser du att det Kungliga Bibliotekets böcker också är på för låg nivå för dig? Det har ju flera av Göran Therborns böcker till utlåning. Massor av studenter besöker detta nationalbibliotek för att låna böcker.

Citat:
Jag har en mycket bra sammanfattning av grundtankarna och de olika tänkarna publicerad på Ludvig von Mises institutet. De är Libertarianer.

Jag kan läsa på både Metapedia och på Fria tider men jag går till deras källor, för de redovisar sina källor till skillnad mot svt DN etc...

Är källorna seriösa så läser jag vidare på dem. Seriösa källor blir inte besudlade av att andra rekomenderar dem. Jag kan skilja på sak och person.

Metapedias källor seriösa? Engelska Wikipedia är en mycket mer pålitlig källa med tillförlitliga källhänvisningar. Även om en del av Metapedias källor i referenslistan är vetenskapliga och seriösa så är deras innehåll förvanskat och kraftigt vinklat av redigerarna.

https://mediabiasfactcheck.com/metapedia/

"Metapedia is an electronic encyclopedia which contains far-right, white nationalist, white supremacist, white separatist, antisemitic, Holocaust denial and neo-Nazi points of view. This source is not credible."

http://www.vof.se/wp-content/uploads/2012/03/Peter-Olausson-Källkritik-Folkvett-2017-1.pdf

"....wikin Metapedia. Likt Wikipedia är den ett användarredigerat uppslagsverk på nätet. Men där Wikipedia vinnlägger sig om neutralitet och belagda fakta drivs Metapedia av högerextremister som återger sin syn på saker och ting. I artikeln om Adolf Hitler på svenska Wikipedia hittar man balanserade, relevanta och källkontrollerade fakta. I artikeln om Adolf Hitler på svenska Metapedia kan man läsa saker som att Hitler nominerades till Nobels fredspris utan att det nämns att det var ett skämt, eller att han under sitt sista besök på fronten i mars 1945 imponerade på generalerna ”genom att intellektet och minnet fortfarande var lika skarpt”."

Det är bättre att läsa på Wikipedia än nazistlexikonet och gå direkt till deras källor där. Fria Tider redovisar visserligen sina källor, men de förvanskar deras innehåll så att de ska passa in i den högerextrema agendan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in