Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Du får gärna berätta vilket land som var före Sovjet med att införa fri abort. Överhuvudtaget är det marxister som salufört den typen av idéer från början.
Olika abortmetoder har säkert funntis så länge som människan existerat, så frågan kanske mer borde ställas när kom lagar mot abort. Och låt mig då gissa att de kom i sving nånstans då patriarkala religioner gjorde sitt inträde och kvinnor och deras livmödrar hamnade i andras ägo än dem själva. Innan dess var det nog ingen jävel som brydde sig speciellt.
Om du nu har rätt att det var marxister som var först med att införa fri aborträtt (alltså rätt till gratis abort) så är det ju snarare till deras heder, det räddade säkerligen därmed livet på hundatalet kvinnor per år.
Dock är jag inte hundra på att du har rätt, du har en feminist; Stopes som kämpade som fan för aborträtt och hon vill jag minnas var i gasen redan vid 1910 eller dylikt...och då var ju det ju inte ens några kommunister vid spakarna i Ryssland.
Men jag orkar inte rota i detta, får du göra själv.
Citat:
Ni feminister förlorar i princip varenda debatt ni deltar i. Det gäller inte minst dig själv. Du saknar dessutom all form av självinsikt. Nej, ni besitter inte några reella kunskaper om något överhuvudtaget utan lutar er mot att ni "tycker rätt", mycket mer har ni inte att komma med. Man behöver bara läsa några av trådarna här på forumet för att få sig ett gott skratt åt den intellektuella lyteskomik som feminister bjuder på. Kanske hittar vi där orsaken till att såpass få feminister återfinns här.
Tsss.. är detta allt du kan komma med?