2017-05-07, 22:20
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Den här tråden utvecklar sig till ett typexempel på varför inte då många feminister orkar lägga sig i diskussionen.
Några få inlägg så är det ot, och behandlar ämnen som är helt ointressanta.
Den handlar om varför

Jag tycker Divinations replik till Merapi sammanfattar skälen ganska bra :

Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ni feminister förlorar i princip varenda debatt ni deltar i. Det gäller inte minst dig själv. Du saknar dessutom all form av självinsikt. Nej, ni besitter inte några reella kunskaper om något överhuvudtaget utan lutar er mot att ni "tycker rätt", mycket mer har ni inte att komma med. Man behöver bara läsa några av trådarna här på forumet för att få sig ett gott skratt åt den intellektuella lyteskomik som feminister bjuder på. Kanske hittar vi där orsaken till att såpass få feminister återfinns här.
2017-05-07, 23:45
Medlem
Citat:
Du får gärna berätta vilket land som var före Sovjet med att införa fri abort. Överhuvudtaget är det marxister som salufört den typen av idéer från början.

Olika abortmetoder har säkert funntis så länge som människan existerat, så frågan kanske mer borde ställas när kom lagar mot abort. Och låt mig då gissa att de kom i sving nånstans då patriarkala religioner gjorde sitt inträde och kvinnor och deras livmödrar hamnade i andras ägo än dem själva. Innan dess var det nog ingen jävel som brydde sig speciellt.

Om du nu har rätt att det var marxister som var först med att införa fri aborträtt (alltså rätt till gratis abort) så är det ju snarare till deras heder, det räddade säkerligen därmed livet på hundatalet kvinnor per år.

Dock är jag inte hundra på att du har rätt, du har en feminist; Stopes som kämpade som fan för aborträtt och hon vill jag minnas var i gasen redan vid 1910 eller dylikt...och då var ju det ju inte ens några kommunister vid spakarna i Ryssland.

Men jag orkar inte rota i detta, får du göra själv.

Citat:
Ni feminister förlorar i princip varenda debatt ni deltar i. Det gäller inte minst dig själv. Du saknar dessutom all form av självinsikt. Nej, ni besitter inte några reella kunskaper om något överhuvudtaget utan lutar er mot att ni "tycker rätt", mycket mer har ni inte att komma med. Man behöver bara läsa några av trådarna här på forumet för att få sig ett gott skratt åt den intellektuella lyteskomik som feminister bjuder på. Kanske hittar vi där orsaken till att såpass få feminister återfinns här.

Tsss.. är detta allt du kan komma med?
Senast redigerad av Merapi 2017-05-08 kl. 00:00.
2017-05-08, 00:55
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Det är ju därför man hänger här. Så mycket humor

Scottwalter var skön och nu har vi merapi. Om inte dom två hade funnits hade detta forumet blivit otroligt tråkigt. Alltid roligt att se vad dom tror om allt.
Och att åsikterna kan ena dagen skilja sig totalt mot nästkommande dag.

Ena dagen så är sex för fortplantning, sen nästa dag så är sex bara sex.
2017-05-08, 08:10
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Olika abortmetoder har säkert funntis så länge som människan existerat, så frågan kanske mer borde ställas när kom lagar mot abort. Och låt mig då gissa att de kom i sving nånstans då patriarkala religioner gjorde sitt inträde och kvinnor och deras livmödrar hamnade i andras ägo än dem själva. Innan dess var det nog ingen jävel som brydde sig speciellt.

Om du nu har rätt att det var marxister som var först med att införa fri aborträtt (alltså rätt till gratis abort) så är det ju snarare till deras heder, det räddade säkerligen därmed livet på hundatalet kvinnor per år.

Dock är jag inte hundra på att du har rätt, du har en feminist; Stopes som kämpade som fan för aborträtt och hon vill jag minnas var i gasen redan vid 1910 eller dylikt...och då var ju det ju inte ens några kommunister vid spakarna i Ryssland.

Men jag orkar inte rota i detta, får du göra själv.

Tsss.. är detta allt du kan komma med?

Nå, man kan ju alltid citera från Hippokrates ed vad gäller synen på abort. Det var långt innan kristendomen. Men obeaktat detta så verkar du inte hitta något land som var före Sovjet med att legalisera fri abort.

"I will use treatment to help the sick according to my ability and judgment, but never with a view to injury and wrong-doing. Neither will I administer a poison to anybody when asked to do so, nor will I suggest such a course. Similarly I will not give to a woman a pessary to cause abortion. But I will keep pure and holy both my life and my art. I will not use the knife, not even, verily, on sufferers from stone, but I will give place to such as are craftsmen therein."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hippocratic_Oath

Jag sopar gärna banan med dig i någon tråd där en saklig frågeställning föreligger. Så får ni feminister gnälla vidare i den här tråden över hur elaka alla era debattmotståndare är.
2017-05-08, 08:48
Medlem
Citat:
Nå, man kan ju alltid citera från Hippokrates ed vad gäller synen på abort. Det var långt innan kristendomen. Men obeaktat detta så verkar du inte hitta något land som var före Sovjet med att legalisera fri abort.

"I will use treatment to help the sick according to my ability and judgment, but never with a view to injury and wrong-doing. Neither will I administer a poison to anybody when asked to do so, nor will I suggest such a course. Similarly I will not give to a woman a pessary to cause abortion. But I will keep pure and holy both my life and my art. I will not use the knife, not even, verily, on sufferers from stone, but I will give place to such as are craftsmen therein."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hippocratic_Oath

Jag sopar gärna banan med dig i någon tråd där en saklig frågeställning föreligger. Så får ni feminister gnälla vidare i den här tråden över hur elaka alla era debattmotståndare är.

Som sagt, ditt påstående att rätten till abort kom först med Sovjet, var ju inkorrekt.
Du kan ju själva ex. läsaigenom denna:
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_abortion
Och du kan se att abort har en extrem lång historia, och har förekommit mer eller mindre "fritt"
( dvs utan bestraffning) lite överallt, kolla rom ex:

"Soranus acknowledges two parties among physicians: those who would not perform abortions, citing the Hippocratic Oath, and the other party, his own. Soranus recommended abortion in cases involving health complications as well as emotional immaturity, and provided detailed suggestions in his work Gynecology.[45][46] Although abortion was accepted in Rome, ...."

accepted alltså...och mer att det gällde hitta någon som var villig göra det.

Med andra ord är banan sopad....med dig.
2017-05-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

Men jag blir. Är så jävla trött på män. Om jag fick bestämma skulle kvinnorna regera världen, helt ärligt. Jag vet att man inte kan skylla på alla män, men det är det jag gör. Är bara så jävla less på vårt samhälle.
2017-05-08, 11:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huuling
Men jag blir. Är så jävla trött på män. Om jag fick bestämma skulle kvinnorna regera världen, helt ärligt. Jag vet att man inte kan skylla på alla män, men det är det jag gör. Är bara så jävla less på vårt samhälle.
Du är trött på dig själv och du skyller på dig själv?

Du verkar ha någon form av problem, jag rekommenderar att du tar hand om det först innan du bekymrar dig över samhället.
2017-05-08, 14:02
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huuling
. Jag vet att man inte kan skylla på alla män, men det är det jag gör.

Tror nog du trollar lite nu, fattigt och ofyndigt med.

Men ändå, ,finns det några andra grupper du skulle kunna säga sådär om? Vad är det hos mig som man, som gör mig till ett legitimt mål?
2017-05-08, 14:09
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
De finns på internetdajting siter och på krogen.

Dagens Nej, män/killar dominerar ju ganska rejält både på krogen och dajtingsiter.
2017-05-08, 14:14
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du verkar ha någon form av problem, jag rekommenderar att du tar hand om det först innan du bekymrar dig över samhället.

Snacka om projicering. Lever inte du ett trassligt/trasigt liv så heter jag Stig-Helmer.

Efter att ha läst igenom tråden så måste har det hela klarnat en del ändå, alltså själva grundproblemet med att nivån är så låg visste jag ju redan, nu har flertalet användare från båda sidor skrivit en hel del intressanta saker, som jag och tackar för, men nu känns det lite om det dsikuteras i cirklar nu och jag har svårt att se om det skulle dyka upp så mycket mer läsvärt..
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-05-08 kl. 15:04.
2017-05-08, 14:28
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Snacka om projicering. Lever inte du ett trassligt/trasigt liv så heter jag Stig-Helmer.

Ta bort.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-05-08 kl. 15:05.
2017-05-08, 14:38
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Säger knarkaren. Och Stig-Helmer, uppenbarligen.

På vilket sätt är det projicering? Utveckla om du kan. Du har aldrig uppvisat den förmågan tidigare, men man kan bli förvånad någon gång på forumet.
Citat:
Efter att ha läst igenom tråden så måste har det hela klarnat en del ändå, alltså själva grundproblemet med att nivån är så låg visste jag ju redan, nu har flertalet användare från båda sidor skrivit en hel del intressanta saker, som jag och tackar för, men nu känns det lite om det dsikuteras i cirklar nu och jag har svårt att se om det skulle dyka upp så mycket mer läsvärt..
Du kom på det efter 125 sidor?

125 sidor där ditt enda bidrag i princip har varit dravel och förolämpningar.

Men jag gillar dig. Till skillnad från alla andra lika pinsamt bedrövliga debattörer som du, så har du självinsikt. Något unikt på forumet, faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in