2017-05-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
då lär de inte kunna komma ihåg om de mördat heller, oavsett om de gjort det eller ej, om de var för snå. alltså är deras utsaga om att de inte kommer ihåg att de mördat utan relevans då det inte heller kommer ihåg att se sett kroppen, vilket de gjort. det hela verkar ganska "mördaraktigt"....
Jag är snart 40 och har minnen från när jag var 4-5 år.
Stora händelser kommer man ihåg även som vuxen.
Citera
2017-05-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är stor skillnad på 5 & 7 år och på 10 år. Det fall du beskriver är jag inte insatt i så jag kan inte uttala mig om ifall det fanns sexuella motiv. Enligt Leif GW finns det inte ett enda fall där småpojkar strypt och misshandlat könsorgan på det sätt som gjordes i Kevin-fallet Vad är mest troligt, att små bebisar är skyldiga eller att vuxen/tonåring är skyldig?

Ok, nu talar du mot dig själv. Nyss sa du att barn inte dödar barn. Nu refererar du till GW som hävdar att han inte känner till något annat fall med samma tillvägagångssätt...

...och gällande GW:s bedömning känns inte den särskilt relevant eftersom vi redan har konstaterat att det är ovanligt att barn dödar barn, då borde det också vara svårt att dra slutsatser om "vanliga" tillvägagångssätt.
Citera
2017-05-08, 18:47
Medlem
Citat:
Det är stor skillnad på 5 & 7 år och på 10 år. Det fall du beskriver är jag inte insatt i så jag kan inte uttala mig om ifall det fanns sexuella motiv. Enligt Leif GW finns det inte ett enda fall där småpojkar strypt och misshandlat könsorgan på det sätt som gjordes i Kevin-fallet Vad är mest troligt, att små bebisar är skyldiga eller att vuxen/tonåring är skyldig?

Det va ju blånader vid könet inte någon brutalare misshandel vad jag förstått. Nej men va bra allt GW säger stämmer ju. Nej men då kanske det va det första fallet då där detta skedde. jisses
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Dom kan absolut få skadestånd. Ett skadestånd för "oskyldigt utpekande,lidande,hot,ny id"osv.
En advokat är allt dom behöver.

Så sjukt jävla onödigt med ny utredning. Kommer kosta oerhörd summa för skattebetalarna och kommer aldrig leda till någon ny GM.

Killarna,den äldste i alla fall,orsakade Kevins död,varför kan han inte bara erkänna det,han blir aldrig dömd,dom var barn.

Tror att skadestånd blir svårt om de inte kan avskrivas helt vilket är osannolikt. förtal skulle nog vara lättare.

hittar man dna så kan man nog lösa det. skulle vara intressant om man hittade brödernas...lär nog dröja innan DJ gör nya dokumentärer...
Citera
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jo, läs igen. Skrivningen "När sjuåringen till slut berättade att han varit med om att döda Kevin och inte längre skyllde på sin lillebror, var det som om 20 kg lättade från den lille pojkens axlar" kan ta sikte på näst sista förhöret.

Läs sista meningen igen:

Citat:
Sjuåringen gav sedan
klartecken åt sin lillebror, att det var OK för honom också att berätta att de inte
var på bryggan, som de hävdat hela tiden.

Har pojkarna hävdat detta "hela tiden" om femåringen redan dagen innan sagt att dom inte var på bryggan?

Vad detta handlar om är att dramatisera en berättelse. Femåringen måste få tillåtelse att berätta av sin storebror eftersom narrativet redan etablerat att storebrodern är "chefen" och lillebrodern således undersåten. Om femåringen bara hux flux erkänner allt utan sjuåringens tillåtelse faller hela berättelsen.
Citera
2017-05-08, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay

precis, exempilvis att man sett en död kropp...
Citera
2017-05-08, 18:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Bra att du är tvärsäker på att jag har fel då. Vad duktig du är! Har du förstahandsuppgifter? Eller har du ingenting att komma med i diskussionen och därför diskuterar du mig? Förklara nu hur skadorna på könsorganet såg ut och hur du vet att det inte var ett sexuellt motiv. Den inledande bedömningen var nämligen att det var sexuellt och utfört av en pedofil. Har du kanske förstahandsuppgifter som visar på varför man ändrade sig? Fick de besök av SÅC?

Ta och läs en gång till. Det du skriver har ingenting med det jag skrev att göra. Din osaklighet förvånar mig dock inte.
Citera
2017-05-08, 18:49
Medlem
Sjukt om det inte var pojkarna som gjorde detta och de lyckas hitta den som gjorde detta.
Citera
2017-05-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay

Tycker det är lite kul att killarna säger i programmet att de inte kommer ihåg om de dödat Kevin, speciellt 7 åringen måste ju veta om han haft ihjäl en människa eller inte. Och ska man gå in i ett program och leka oskyldig kanske man ska säga NEJ jag dödade inte Kevin och då ska de inte finnas tveksamheter.
Citera
2017-05-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Tycker det är lite kul att killarna säger i programmet att de inte kommer ihåg om de dödat Kevin, speciellt 7 åringen måste ju veta om han haft ihjäl en människa eller inte. Och ska man gå in i ett program och leka oskyldig kanske man ska säga NEJ jag dödade inte Kevin och då ska de inte finnas tveksamheter.

jag reagerade faktiskt ocskå på det.
Citera
2017-05-08, 18:55
Medlem
Tsarevitjs avatar
Oavsett vad som hänt är föräldrarna eller vårdnadshavarna till de tre barnen skyldiga till grov oaktsamhet. Hur kan man lämna en fyraåring, en femåring och en sjuåring att leka utan uppsikt och dessutom vid en sjö? Det är för mig fullkomligt obegripligt. Små barns lek kan spåra ur eller de kan råka ut för olyckor, särskilt vid vatten. Därför måste de vara under ständig uppsikt. Hade föräldrarna agerat på ett normalt sätt hade denna tragedi aldrig inträffat.
Citera
2017-05-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Tror att skadestånd blir svårt om de inte kan avskrivas helt vilket är osannolikt. förtal skulle nog vara lättare.

hittar man dna så kan man nog lösa det. skulle vara intressant om man hittade brödernas...lär nog dröja innan DJ gör nya dokumentärer...

Skadestånd kommer skattebetalarna betala,det kommer den bakvända dokumentären se till.

Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
jag reagerade faktiskt ocskå på det.

Exakt,varför "inte minnas",varför inte neka. Man minns en sån sak när man är 7,8år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in