2017-05-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det finns kanske inga nackdelar för bröderna? Har du tänkt på att de kanske är helt oskyldiga? Det enda som finns är RS:s sagoberättelser utan några som helst bevis. Så små barn mördar inte och framför allt inte på det sätt som ägt rum i detta fall där Kevins könsorgan blivit misshandlat. 5- & 7-åringar har inget hum om sex, är inte medvetna om sex och har därför inget intresse av Kevins könsorgan.

Men du har ju ingen aning om vad du pratar om. OBS att jag inte påstår att det är så i detta fall men det finns visst barn som är medvetna om kroppen, kalla det sex eller vad du vill. Det är väldigt vanligt att "leka doktor" barn emellan, det finns barn som begår sexuella övergrepp på andra barn och i vårt samhälle finns även vuxna som begår sexuella övergrepp på barn.

För det andra så kan skadorna ha sexuell karaktär men kanske inte genomfördes med sexuellt motiv.

Naturligtvis begår barn andra brottsliga gärningar också, t.ex. misshandel och det finns också ett antal fall där barn har dödat annat barn, om än väldigt ovanligt.

Herregud, ditt påstående gör mig upprörd över att det finns personer som inte har en aning om brott som barn utsätts för.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-08 kl. 18:40.
Citera
2017-05-08, 18:35
Medlem
Citat:
Det finns kanske inga nackdelar för bröderna? Har du tänkt på att de kanske är helt oskyldiga? Det enda som finns är RS:s sagoberättelser utan några som helst bevis. Så små barn mördar inte och framför allt inte på det sätt som ägt rum i detta fall där Kevins könsorgan blivit misshandlat. 5- & 7-åringar har inget hum om sex, är inte medvetna om sex och har därför inget intresse av Kevins könsorgan.

Behöver inte va av sexuellt intresse heller, som 7åring vet man mycket väl att det gör väldigt ont på den andra personen om man sparkar på könet och kan vara mer därför.
Citera
2017-05-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Mordet på 2 åriga James Bulger i England är ju ett annat fall där barn dödar ett annat barn. Där va de två gärningsmännen 10 år.

"De sparkade honom, kastade tegelstenar och stenar på honom och slog honom i huvudet med en järnstång. Järnstången beskrevs under rättegången som någon typ av skarvjärn. Venables och Thompson skall även ha lagt batterier i Bulgers mun. Polisens utredare misstänkte, att brottet hade en viss sexuell anstrykning, då pojkarna hade tagit av Bulgers skor, strumpor, byxor och kalsonger"

Det är stor skillnad på 5 & 7 år och på 10 år. Det fall du beskriver är jag inte insatt i så jag kan inte uttala mig om ifall det fanns sexuella motiv. Enligt Leif GW finns det inte ett enda fall där småpojkar strypt och misshandlat könsorgan på det sätt som gjordes i Kevin-fallet Vad är mest troligt, att små bebisar är skyldiga eller att vuxen/tonåring är skyldig?
Citera
2017-05-08, 18:36
Bannlyst
Citat:
Anledningen till att de inte kan berätta vad de såg är dels för att de var för små för att komma ihåg det och dels för att ett gäng vuxna varit där och planterat.

då lär de inte kunna komma ihåg om de mördat heller, oavsett om de gjort det eller ej, om de var för snå. alltså är deras utsaga om att de inte kommer ihåg att de mördat utan relevans då det inte heller kommer ihåg att se sett kroppen, vilket de gjort. det hela verkar ganska "mördaraktigt"....
Citera
2017-05-08, 18:37
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det är stor skillnad på 5 & 7 år och på 10 år. Det fall du beskriver är jag inte insatt i så jag kan inte uttala mig om ifall det fanns sexuella motiv. Enligt Leif GW finns det inte ett enda fall där småpojkar strypt och misshandlat könsorgan på det sätt som gjordes i Kevin-fallet Vad är mest troligt, att små bebisar är skyldiga eller att vuxen/tonåring är skyldig?
Bebisar!? Hur gammal är du själv, 12 år?
Citera
2017-05-08, 18:38
Medlem
Åtminstone sjuåringen måste väl minnas om han var med om detta? Jag själv minns mycket väl de hyss jag gjorde när jag var sju år och gick i första klass....och vad gäller större händelser minns jag ytterligare 2-3 år bakåt i tiden dvs till ca 4-5 års ålder. Så om bröderna 5 år resp 7 år hävdar att de inte minns nånting från den dagen de "lekte" med Kevin som sedan mördades - så har jag svårt att tro på det. Oavsett om bröderna är skyldiga eller ej, så borde minnet av den dagen vara mycket tydliga.....

För övrigt verkar det vara en ny trend i Sverige att brottslingar som dömts för grova brott, ska överklaga domarna många år senare. Oftast med friande domar och höga skadestånd som följd.

Hur många av våra dömda brottslingar skulle frias om de fick göra om sina rättegångar 20 år senare? Många skulle jag tro.....

Jag är dock inte helt tillfreds med denna utveckling, även om oskyldiga givetvis inte hör hemma i finkan. Dock anser jag att det finns viss skillnad på att vara oskyldig och på att ej kunna bevisas skyldig. Eftersom de personer som frias oftast åtminstone delvis varit inblandade i gärningen, samt ofta har en hel del annan brottslighet på sitt samvete, så är det inte rimligt att de får höga skadestånd anser jag.

För övrigt är Sverige ett paradis för kriminella - de allra flesta får gå fria, och de dömda får inga straff. Det bygger nästan på frivillighet, dvs brottslingen förväntas drabbas av dåligt samvete och anmäla sig själv till Polisen och nästan be om att få bli straffad.

Rättsväsendet i Sverige löser ju ett sjukt lågt antal av de anmälda brotten. De flesta anmälda brott skrivs av direkt och utreds aldrig i "brist på bevis/" - vilket oftast är en lögn och en omskrivning för att polisen/åklagaren inte bryr sig, inte orkar/hinner eller saknar resurser för att utföra sitt arbete till fullo. Ibland orkar/hinner/vill man inte ens väcka åtal vid mycket grova brott trots att starka bevis finns mitt framför ögonen och allt är mer eller mindre klappat och klart.

Och av den försvinnande låga procent av brotten som trots allt leder till rättegång, så frikänns väldigt många åtalade. Och av den ytterst lilla bråkdel brottslingar som trots allt döms, så måste bevisningen vara väldigt starkt och allra helst stödjas av ett erkännande - annars blir domstolen alltför kissnödig för att våga döma någon. Och OM mot all förmodan ett straff utdöms av Domstolen så är straffskalorna i Sverige löjeväckande, antagligen mesigast i världen, och brottslingen är snart ute i samhället igen. Och även efter en fällande dom i Tingsrätten, så finns det väldigt generösa möjligheter att överklaga till Hovrätten - och väl i Hovrätten brukar ytterligare straffrabatt och friande domar vara i klar majoritet. Om den åtalade brottslingen mot all förmodan måste skaka galler, så får han ett mycket bekvämt leverne med bra mat, riklig motion och gratis utbildning.
.
Citera
2017-05-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Men du har ju ingen aning om vad du pratar om. OBS att jag inte påstår att det är så i detta fall men det finns visst barn som är medvetna om kroppen, kalla det sex eller vad du vill. Det är väldigt vanligt att "leka doktor" barn emellan, det finns barn som begår sexuella övergrepp på andra barn och i vårt samhälle finns även vuxna som begår sexuella övergrepp på barn.

Naturligtvis begår barn andra brottsliga gärningar också, t.ex. misshandel och det finns också ett antal fall där barn har dödat annat barn, om än väldigt ovanligt.

Herregud, ditt påstående gör mig upprörd över att det finns personer som inte har en aning om brott som barn utsätts för.

Jag pratar inte om brott som barn utsätts för, utan brott som barn brukar begå. Finns det något som talar för att dessa småpojkar ska ha blivit sexuellt antastade menar du? Håll dig till att diskutera fallet istället för att smeta på mig saker som inte stämmer! Eller har du inga argument?
Citera
2017-05-08, 18:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Bra då, då vet vi att du är så duktig att du kan peka ut mina uttalanden som dåliga. Hur förklara du skadorna på könsorganen? Vilka motiv förutom sexuella anser du det vara när könsorganet är inblandat? Jag vidhåller, allt talar för att motivet var sexuellt och jag är knappast den enda som anser det. Fram nu med dina teorier kring varför Kevins könsorgan var misshandlat! Vi vill alla höra dina intelligenta förklaringar!

Du är tvärsäker på något som du inte har en direkt insyn i. Du har ingen aning om hur dessa skador på könsdelarna ser ut. Det finns lika starka skäl att förmoda att han blivit sparkad där. Till skillnad från dig väljer jag att inte använda tredje- eller fjärdehandsuppgifter för att uppfylla en egen uppfattning.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-08 kl. 18:41.
Citera
2017-05-08, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonrak
Från PDF:en

S. 18 "Kevin hade sand i underkläderna, enda stället det fanns sand i närheten var vid den röda boden. På gångstigen från boden ned till fyndplatsen, det är ca 30 m, fann de fluorescerande fibrer från klädesplagg som kan ha tillhört en gärningsman. Man upptäckte dock inga släpspår, varken på marken eller på Kevins kropp, det fanns inga överhudsavskrapningar."

S. 46. Sista förhöret. "När de försäkrat sig om att han var död, släpade bröderna Kevin hängande mellan sig mot en sten, där de stannade för att vila."

Jag ställer mig tveksam till att en 5-åring och en 7-åring kan bära en 4-åring mellan sig 30 meter, särskilt utan att lämna spår. En 4 år gammal pojke väger väl i genomsnitt 17.5 kilo, och även om Kevin kanske var mindre (-3SD ligger på 12.5 kilo) så är jag skeptiskt till att de skulle orka bära en död kropp av sådan vikt från den röda boden till lastpallen.
http://www.tillvaxtkurvor.se/PCPAL-2-7ar-pojke.pdf

Med det säger jag inte att de två bröderna är oskyldiga, men jag tycker att detta bör belysas.
(Kan ju lika gärna vara jag som missat någonting här).

Edit: Strök under en del text.

Den diskrepansen är väl belyst, därav spekulationer om att en vuxen burit kruppen. jag vill se ett bärprov innan jag utesluter att de bar den. vidare kan pallen vara bp trots sanden och skor-strumpor vid skjulet.
Citera
2017-05-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är tvärsäker på något som du inte har en direkt insyn i. Du har ingen aning om hur dessa skador på könsdelarna ser ut. Det finns lika starka skäl att förmoda att han blivit sparkad där. Tills skillnad från dig väljer jag att inte använda tredje- eller fjärdehandsuppgifter för att uppfylla en egen uppfattning.

Bra att du är tvärsäker på att jag har fel då. Vad duktig du är! Har du förstahandsuppgifter? Eller har du ingenting att komma med i diskussionen och därför diskuterar du mig? Förklara nu hur skadorna på könsorganet såg ut och hur du vet att det inte var ett sexuellt motiv. Den inledande bedömningen var nämligen att det var sexuellt och utfört av en pedofil. Har du kanske förstahandsuppgifter som visar på varför man ändrade sig? Fick de besök av SÅC?
Citera
2017-05-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
japp, de har en hel del att förklara....skadeståndet hägrar med några mille så man slipper köra truck...givetvis därför detta kommer med TO inblandad. de har varit där och de har berättat vad som hänt, bara att tugga i sig för mjukisarna på FB som tror på "det var inte jag"...blåögda svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Läs in dig på fallet innan du uttalar dig. Eftersom pojkarna inte blev lagförda så kan det inte utdömas något skadestånd.

Dom kan absolut få skadestånd. Ett skadestånd för "oskyldigt utpekande,lidande,hot,ny id"osv.
En advokat är allt dom behöver.

Så sjukt jävla onödigt med ny utredning. Kommer kosta oerhörd summa för skattebetalarna och kommer aldrig leda till någon ny GM.

Killarna,den äldste i alla fall,orsakade Kevins död,varför kan han inte bara erkänna det,han blir aldrig dömd,dom var barn.
Citera
2017-05-08, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis

För det andra så kan skadorna ha sexuell karaktär men kanske inte genomfördes med sexuellt motiv.

skilj på barn och barn, det är en väldig skillnad på 5-7-åringar och i början på tonåren, ffa avseende det sexuella. blånaderna har förklarats med sparkar och pinnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in