2017-05-07, 08:22
Verkar som Cattis tagit ner sin blogg nu.
Citera
2017-05-07, 09:19
Medlem
[quote=Assault12|60652963]Verkar som Cattis tagit ner sin blogg nu.[/QUOTE

Jag såg också det när jag gick in på hennes blogg.
Hon kanske gör som strutsen nu inför sin kommande rättegång i Södertälje tingsrätt.
Citera
2017-05-07, 10:54
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Verkar som Cattis tagit ner sin blogg nu.

Domännamnet hade tidigare inte förnyats, har dock blivit gjort i detta nu: https://www.whois.com/whois/catrinhedlund.com
Citera
2017-05-07, 15:42
Medlem
WT-Catrin försöker lura i folk att hon kommer sluta använda instagram när domen kommer:

"Denna IG kommer jag dock ha kvar tills domen kommer, efter det kommer jag ta en paus från sociala medier oavsett om jag blir friad/fälld och oavsett påföljd."

Vem tror hon att hon lurar? Om hon (helt osannolikt enligt min mening) skulle bli friad så kommer hennes IG vara lika öppen för omvärlden som hennes ben skulle vara om hon var på semester där USA's basketlandslag tränade. Hon vill ha en rimlig förklaring till varför hon inte postar något på IG efter att domen kommit (när hon sen får krypa in och sitta av straffet). Med största sannolikhet så kommer hon fortsätta vara aktiv även om hon döms, så länge det är någon annan påföljd än fängelse.
Citera
2017-05-07, 19:37
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Hon har lagt ut två filmer på snapchat när hon är ute och promenerar, på den ena filmen står "ute och njuter av friheten för om tre månader kanske jag sitter locked up om rätten dömer så" och på nästa film står det "Meeeen frivården yrkar på program hos dom ist, we will see"

Frivården yrkar inte skit.
De tar hand om dem som döms till villkorligt eller som släpps ut villkorligt.
Hon är bra blåst den där tjejen.
Skulle vara kul att få henne gå igenom en utvärdering hos rättspsyk.
Citera
2017-05-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utrikes
WT-Catrin försöker lura i folk att hon kommer sluta använda instagram när domen kommer:

"Denna IG kommer jag dock ha kvar tills domen kommer, efter det kommer jag ta en paus från sociala medier oavsett om jag blir friad/fälld och oavsett påföljd."

Vem tror hon att hon lurar? Om hon (helt osannolikt enligt min mening) skulle bli friad så kommer hennes IG vara lika öppen för omvärlden som hennes ben skulle vara om hon var på semester där USA's basketlandslag tränade. Hon vill ha en rimlig förklaring till varför hon inte postar något på IG efter att domen kommit (när hon sen får krypa in och sitta av straffet). Med största sannolikhet så kommer hon fortsätta vara aktiv även om hon döms, så länge det är någon annan påföljd än fängelse.

hon flyttade till en större stad så att hon kunde fortsätta med sin kriminalitet. en gång kriminell alltid kriminell.
Citera
2017-05-07, 20:00
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Frivården yrkar inte skit.
De tar hand om dem som döms till villkorligt eller som släpps ut villkorligt.
Hon är bra blåst den där tjejen.
Skulle vara kul att få henne gå igenom en utvärdering hos rättspsyk.
Jag undrar om hon verkligen tror på sig själv?

*Om du inte redan lagt beslag på ditt alias så är det så jag känner om Catrin.*
Citera
2017-05-08, 08:02
Bannlyst
Vem har hon som försvarsadvokat? Namn?
Citera
2017-05-08, 08:46
Medlem
PTHJs avatar
Man kan undra vad som skulle kunna hänt om hon blåst fel person på sitt handlande, Johanna Möller exempelvis.hade det blivit rullstol eller kista?
Citera
2017-05-08, 08:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Vem har hon som försvarsadvokat? Namn?
Hon nämnde en N. P. så tråden har gissat på N*nmar Pol* (*=i) som arbetar på samma byrå som hennes tidigare försvarare.
Citera
2017-05-08, 08:56
Medlem
Tveksamt om Catrin får fängelse. Får hon det så rör det sig om maximalt 3-4 månader.

Då blir det garanterat boja istället, för hon har väl nån form av sysselsättning?

Vet personer som blivit dömda 4-5ggr för bedrägerier i 35-50Tkr klassen och inte en enda gång fått fängelse utan istället hamnat hos frivården.
Citera
2017-05-08, 09:51
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Tveksamt om Catrin får fängelse. Får hon det så rör det sig om maximalt 3-4 månader.

Då blir det garanterat boja istället, för hon har väl nån form av sysselsättning?

Vet personer som blivit dömda 4-5ggr för bedrägerier i 35-50Tkr klassen och inte en enda gång fått fängelse utan istället hamnat hos frivården.

Det är väl i hemmet, framför datorn, ett flertal av brotten begåtts skulle jag tippa på. Husarrest är verkligen ingen påföljd som kommer henne till gagn, återfall i brott skulle vara skyhögt i hemmet med en internetuppkoppling.

Fast frivården upphör aldrig att förvåna mig, men jag hoppas och tror att du har fel.

Här rör det sig ju också om ett 20-tal fall av systematiskt utförda bedrägerier. I de flesta fall
rör det sig ju om små belopp, vilket tycks vara hennes MO, och hennes förhoppning har väl säkert varit att offren inte ska bemöda sig med att ens anmäla. Och om hon åker dit så tänker hon sig att det bara blir en knäpp på fingrarna från rätten. Det är väl just det systematiska som är åklagarens case för grovt bedrägeri, och om hon ror det i hamn är fängelse den enda påföljd som kan komma på tal.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-05-08 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in