Citat:
Ursprungligen postat av
Adjektivet
Tveksamt om Catrin får fängelse. Får hon det så rör det sig om maximalt 3-4 månader.
Då blir det garanterat boja istället, för hon har väl nån form av sysselsättning?
Vet personer som blivit dömda 4-5ggr för bedrägerier i 35-50Tkr klassen och inte en enda gång fått fängelse utan istället hamnat hos frivården.
Det är väl i hemmet, framför datorn, ett flertal av brotten begåtts skulle jag tippa på. Husarrest är verkligen ingen påföljd som kommer henne till gagn, återfall i brott skulle vara skyhögt i hemmet med en internetuppkoppling.
Fast frivården upphör aldrig att förvåna mig, men jag hoppas och tror att du har fel.
Här rör det sig ju också om ett 20-tal fall av systematiskt utförda bedrägerier. I de flesta fall
rör det sig ju om små belopp, vilket tycks vara hennes MO, och hennes förhoppning har väl säkert varit att offren inte ska bemöda sig med att ens anmäla. Och om hon åker dit så tänker hon sig att det bara blir en knäpp på fingrarna från rätten. Det är väl just det systematiska som är åklagarens case för grovt bedrägeri, och om hon ror det i hamn är fängelse den enda påföljd som kan komma på tal.