2017-05-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Klart du ska fortsätta skriva. Personer med kunskap höjer ju tråden.

En följdfråga; tycker du det är märkligt att skriva ut ovan nämnda läkemedel mot den givna diagnosen i intyget?

Kul att du tycker det! Nja, lite konstigheter tycker jag nog att det är. Var hon så dålig som det verkar i intyget samt gravid tror jag hon fortfarande varit sjukhusetinlagd med intravenös antibiotika med cefotaxim eller liknande. Hon verkar ju vara pigg nu. Är man högfebril brukar man ju inte direkt bekymra sig över att lägga ut foton på sig själv med lång text under. Alltså enbart måndagen varit svårt sjuk. Söndagen och tisdagen här nu verkar hon ju vara på tårna.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-30 kl. 19:14.
Citera
2017-05-30, 18:59
Medlem
mzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Hon har fått hjälp av samhället med allt som tänkas kan. Psykolog, kontinuerlig kontakt med socialen för att nämna något. Inget verkar hjälpa och så länge hon inte vill ta emot hjälp kan inget förändras. Tro mig, empati är det sista hon behöver. Tror faktiskt inte något hjälper utan hon kommer fortsätta ljuga och skada människor så länge hon kan. Tråkigt, men sant.

Fast ngn regelrätt psykisk vård har hon (mig veterligen) aldrig fått?
Citera
2017-05-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzie

Man måste tacka ja till vård. Vill hon inte vill hon inte, så enkelt är det.
Därför människor med exempelvis personlighetsstörningar är väldigt svåra, då de aldrig erkänner att de skulle vara "sjuka" eller att något är fel på dem, så varför ska de då behandlas? Det är ju fel på alla andra?

Tvångsvård sker endast i väldigt specifika omständigheter och kräver 2 läkarbedömningar, och då skall det krävas 24h tillsyn.
Citera
2017-05-30, 19:17
Medlem
Citat:

KBT?
Citera
2017-05-30, 19:34
Medlem
Säg inte att Catrin kommer ha tre barn med tre olika män?
Citera
2017-05-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
KBT?

KBT utförs till största del hemma. Man implementerar övningar och tankesätt man lär sig utanför psykologens kontor.

Vi har alla gått till tandläkaren och LOVAT att vi ska borsta bättre, och inte fan tänker vi säga att vi slarvat vid återbesöket

Du hajar, inte mycket att lägga vikt på..
Citera
2017-05-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Säg inte att Catrin kommer ha tre barn med tre olika män?

Arbogakvinnan JM, sex barn med tre olika karlar och CH tre barn med tre olika män, och Lill Babs tre barn med tre olika karlar :-)
Vi vet inte om Catrin är gravid ens eller bara hitte på havande.
Citera
2017-05-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är ju vanligt att kvinnor får urinvägsinfektion, de torkar sig inte ordentligt eller torkar sig fel så det kommer bakterier.
Det är kanske en vanlig urinvägsinfektion hon fått.
Något stämmer inte här.

Jag är en sådan kvinna som haft en massa problem med UVI i samband med sex. Jag har även fått antibiotika utskrivet vid två olika tillfällen då urinprov inte visat något speciellt men jag endå haft samma sorts jobbiga besvär som man har vid UVI. Så att hon fått något utskrivet säger inte mycket enl mig, då hon säkert klagat över smärta (hon kan ju symptomen) och då kan dom väl inte vägra henne medicin oavsett provsvar? Eller?

Ps. Jag har alltid gått till Vårdcentralen med sådana besvär, ett tips Catrin. Ta inte upp resurser på sjukhuset.
Senast redigerad av Nomii 2017-05-30 kl. 19:51.
Citera
2017-05-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomii
Jag är en sådan kvinna som haft en massa problem med UVI i samband med sex. Jag har även fått antibiotika utskrivet vid två olika tillfällen då urinprov inte visat något speciellt men jag endå haft samma sorts jobbiga besvär som man har vid UVI. Så att hon fått något utskrivet säger inte mycket enl mig, då hon säkert klagat över smärta (hon kan ju symptomen) och då kan dom väl inte vägra henne medicin oavsett provsvar? Eller?

Stämmer. Men då har man oftast besvär med trängningar, sveda, täta miktioner etc. Då söker man inte akutmottagning utan tar kontakt med sin vårdcentral. Negativa prover fast tydliga symtom kan leda till ett "utifall att" recept...dvs om detta inte går över på några dagar (tex. i väntar på urinodling), skriver många ett recept som kan hämtas ut om symtomen blir värre till exempel.

Som Nervusvagus var inne på, så kan man behandla empiriskt. Dvs läkaren går efter historien, inte nödvändigtvis proverna.
-Feber + frossa
-Sveda vid miktion
-Täta trängningar
Allt detta under flera dagar, blir inte bättre snarare värre
-Tillkommer smärta i ryggen/flanken
-Urinprovet är negativt, men det är ej morgonurin
-Urinoldingen dröjer några dagar
--> Patienten går hem med antibiotika
I fulltryckta sjukhus med utarbetad vårdpersonal, med en patient som är ute efter ett sjukintyg och ett recept för att sedan gå hem. Inte svårt att räkna ut vad som sker. I teorin kan man vägra behandling utan klar indikation, men å andra sidan låtsas och ljuger patienterna oftast inte om såna här saker.

Edit: Och som tidigare nämnts, sker en hel del spekulationer i denna tråden (även av mig). Ingen av oss var där, och kan inte säga mycket gällande situationen/provsvar/mötet etc. Dessa frågor hör väl snarare hemma i en annan tråd gällande receptförskrivning/intyg/diagnoser.
Senast redigerad av Niso 2017-05-30 kl. 20:04.
Citera
2017-05-30, 20:05
Medlem
mzies avatar
Jag varken försvarar eller förklarar Cattens oförlåtliga brott mot sina medmänniskor, men anser att hon är i stort behov av vård (då jag tror att hon är sjuk på riktigt). I eller utanför fängelse beroenden vad domen blir i aug.
Citera
2017-05-30, 20:22
Medlem
Lobengulas avatar
Jag tycker mest synd om hennes barn. Hade hon velat vara en bra mamma så hade hon visat ånger och medverkat i rättegången. Att få ett avslut på den skit hon hållit på med. Men icke, hon vägrar avsluta såpoperan och struntar i att ta ansvar. Barnen är snart i den åldern att de blir medvetna om det.
Citera
2017-05-30, 20:24
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Jag varken försvarar eller förklarar Cattens oförlåtliga brott mot sina medmänniskor, men anser att hon är i stort behov av vård (då jag tror att hon är sjuk på riktigt). I eller utanför fängelse beroenden vad domen blir i aug.

Som många har spekulerat i har hon säkert någon personlighetsstörning. Men vad jag förstår går det inte att bota och än mindre behandla utan att hon är med på det. Under förra rättegången påstod hon att hon led av ADHD som en förklaring till sitt handlande. Det kan mycket väl stämma. Eller inte. Kronisk lögnare som hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in