2017-05-07, 23:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt pappa Bl*msterlund var det (också ?) då en "fling" för "en 7-8 år sedan"......och det blir runt år 2010, när JM då skulle "spåra ur totalt".

Fast min personliga uppfattning är väl att JM ALDRIG har varit "PÅ spåret"...typ

Jag är ändå tacksam att det inte varit två mord om året i 40 år...
Det kunde vara värre...

Citera
2017-05-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
hoppsan- kan en el-pistol ha använts?

Jodå, men kanske inte så lätt att få tag på som droger.

Sitter som en fågelholk när jag läser allt som kommer fram från FUP.
😧
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Din bild av JM känns rimlig. Att AP varit med och betalat maten däremot märkligt. Enligt tidigare uppgiftet skulle han "aldrig" ha velat umgås med JM och han skulle ha varit på väg att hämta sina barn när han fick veta att de redan var med JM i stugan.

Något är fel. Vad får man för intryck i FUP jämfört med tidigare mediauppgifter?
Intrycket man får, eller rättare: de faktauppgifter man måste böja sig för, är till att börja med dessa:

Drunkningsdagen 7/8 och morgonen 8/7

Tidsmässiga fakta ur förhör och telefonlistor - en stomme att komplettera (och med reservation för att vissa förhörsuppgifter kan visa sig felaktiga):
Betr. samtalet 08.30 till AB på morgonen före larmsamtalet anser jag detta mycket typiskt för JM:s sätt att lägga upp falska scenarion. - Hon vet mycket väl att AB och hennes man inte vill komma ut till sommarstugan när AP är där och detta pga all skit AB genom JM fått höra om honom. Till yttermera visso vet JM också att AP ligger på botten intill bryggan, och hon vet att polisen i normalfallet kollar upp olika omständigheter kring en drunkningsolycka. Därför vill hon kunna visa att hon "t.o.m. ville att dottern och hennes man skulle komma ut till oss - eftersom jag då ännu inte hunnit gå ned till bryggan och så småningom förstå att min make var försvunnen".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM åt redan Venlafaxin innan hon anhölls. Hon hade i väskan när hon togs på Arlanda över 100 tabletter X 150mg utskrivna.

Vilket är maxdosen vad gäller mg. Det är medicin för som framför allt höjer nivån av serotinin. Vilket man producerar mindre av vid stresstillstånd. Men verkningslöst i JMs "tillstånd" gjorde varken till eller från. På något avgörande sätt.

Snart dyker väl "sjukvården" upp på tapeten för att bortfördela JMs skuld i händelseförloppet.
Citera
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Äh, man kan fiska året runt. Men att han tagit ledigt är intressant.

Nu blir jag väldigt nyfiken på om det är någon som vet HUR han då tog ledigt? Kan det ha varit via t.ex. sms/mail? Då skulle det kunna vara hans "goa fru" som tagit sig an detta utan hans vetskap...
Citera
2017-05-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Intrycket man får, eller rättare: de faktauppgifter man måste böja sig för, är till att börja med dessa:

Drunkningsdagen 7/8 och morgonen 8/7

Tidsmässiga fakta ur förhör och telefonlistor - en stomme att komplettera (och med reservation för att vissa förhörsuppgifter kan visa sig felaktiga):
Betr. samtalet 08.30 till AB på morgonen före larmsamtalet anser jag detta mycket typiskt för JM:s sätt att lägga upp falska scenarion. - Hon vet mycket väl att AB och hennes man inte vill komma ut till sommarstugan när AP är där och detta pga all skit AB genom JM fått höra om honom. Till yttermera visso vet JM också att AP ligger på botten intill bryggan, och hon vet att polisen i normalfallet kollar upp olika omständigheter kring en drunkningsolycka. Därför vill hon kunna visa att hon "t.o.m. ville att dottern och hennes man skulle komma ut till oss - eftersom jag då ännu inte hunnit gå ned till bryggan och så småningom förstå att min make var försvunnen".

Tack! Bra sammanställning.
Citera
2017-05-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Nu blir jag väldigt nyfiken på om det är någon som vet HUR han då tog ledigt? Kan det ha varit via t.ex. sms/mail? Då skulle det kunna vara hans "goa fru" som tagit sig an detta utan hans vetskap...

Det är något schizofrent över Akis agerande. Är alla galna?
Citera
2017-05-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
JB lika JJ är de enda som vet hela sanningen om APs död

Jag tror du har rätt där. Det är dom enda som hon har så knutna till sig/dom förtrogna. Där har hon hållhakar.
Citera
2017-05-07, 23:52
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror du har rätt där. Det är dom enda som hon har så knutna till sig/dom förtrogna. Där har hon hållhakar.

förtrogna och förtrogna. om de vet någonting och dessutom är skäligen misstänkta för inblandning vill de med största sannolikhet i första hand skydda sina egna liv.

Om de skulle plötsligt börja berätta saker skulle misstanktenivån mot dem öka till sannolika skäl, sen häktning, sen kanske fällande dom.

I första hand säger de inget för sitt eget befinnande. I andra hand pga johanna.
Citera
2017-05-07, 23:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Enligt Anki så var kvinnan som Göran var otrogen med bosatt i Jönköping. Har för mig hon nämnde namnet Camilla. Anki kom dock ej ihåg efternamnet men hon nämnde åldern på kvinnan, denne ska ha varit 35-40 år i samband med affären.

Marianne. Född runt 1960-64. Ca tio år yngre än AM.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-07 kl. 23:57.
Citera
2017-05-07, 23:54
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo Flunitrazepam=Rohypnol skulle ju helt klart göra det möjligt att dränka Aki.
Men det borde ju hittats när man drogtestade hans blod.
Så vad kan han ha drogats med som inte har gått att hitta???

Kanske redan har avhandlats i denna tråd som jag missat men kloroform? Är det helt orimligt?
Citera
2017-05-07, 23:54
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, har fått tidigare svar på frågan men tack ändå Det har ju florerat en del felaktiga påståenden ang knivarna som nämns i fup så det har inte varit helt klart vad som varit rätt o riktigt.

Är väl intressantare att få veta var kniven som hör till spetsen i BO:s kropp finns någonstans?
Ja, iochförsig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in