2017-05-07, 22:51
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Nu kan jag inte så här peka på han.. Samtidigt som jag läste FUPen de senaste 3 dagarna så har jag försökt söka personerna som nämns +de bilder som visas upp för MR .. jag vet att han har ett fb.. jo, berg-afghaner ser lika.. lutar mot kines/thai-drag .. och just Ghasem är en typisk sådan..
jag återkommer med bild men vill vara säker på att det är personen innan ...

Både Ghasem och Mohammad R är Hazarer. Ett förföljt och förnedrat folkslag i Afghanistan (urspr Hazarajt i bergen) / Iran. De har också dessa speciella centralasiatiska/mongolska drag.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Hazarer har setts som ett folk som är mindre värda. Under 1990-talet var både talibanstyrkor och regeringstrupper emot hazarerna och såg dem som något som borde utrotas. I flera böcker beskrivs rasistiskt förtryck av hazarer i skolan eller i arbetslivet.

Rasismen mot hazarer består dels av utseendemässigt förtryck, då hazarer har ett mer östasiatiskt utseende än andra folkgrupper i Afghanistan, och dels på religiösa olikheter då hazarer är shiiter.

En stor del av de över 23 000 ensamkommande afghanska barn som år 2015 sökte asyl i Sverige är hazarer.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-05-07 kl. 22:59.
Citera
2017-05-07, 22:51
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Din bild av JM känns rimlig. Att AP varit med och betalat maten däremot märkligt. Enligt tidigare uppgiftet skulle han "aldrig" ha velat umgås med JM och han skulle ha varit på väg att hämta sina barn när han fick veta att de redan var med JM i stugan.

Något är fel. Vad får man för intryck i FUP jämfört med tidigare mediauppgifter?

Intrycket av Aki som förvånar, han dejtade Nadja samtidigt som han var med JM. Verkade ambivalent där.

Intrycket generellt av FUP är att det är oroligt trasiga komplexa sjuka människor. Tyvärr oxå väldigt mycket lösa trådar och oklarheter i FUP. Inte som i media där allt verkar vara gjutet i sten/gå att bevisa.
Citera
2017-05-07, 22:55
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ingenting förvånar längre i detta fall. Helt sanslöst allt som kommer upp!
Nu blir man ju möjligen ännu mer konspiratorisk. Vem var Göran otrogen med??
En person vet vi som samtidigt påstås ha blivit helt personlighetsförändrad, tappat alla hämningar och blivit kriminell. Vill inte ens skriva ut det för det är så absurt om GM skulle haft förhållande med JM. Det borde inte kunna vara sant - även om JM sålde sig för pengar så borde i vart fall Göran haft sans och vett att inte hamna där.
Enligt Anki så var kvinnan som Göran var otrogen med bosatt i Jönköping. Har för mig hon nämnde namnet Camilla. Anki kom dock ej ihåg efternamnet men hon nämnde åldern på kvinnan, denne ska ha varit 35-40 år i samband med affären.
Citera
2017-05-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Nej, tyvärr hittades spetsen i Görans öga.. där den gick av .. sen hittades en kniv utan spets i JMs kök.. men de passade inte ihop...

Ok, har fått tidigare svar på frågan men tack ändå Det har ju florerat en del felaktiga påståenden ang knivarna som nämns i fup så det har inte varit helt klart vad som varit rätt o riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Varnånstans finns den spetsen då

Är väl intressantare att få veta var kniven som hör till spetsen i BO:s kropp finns någonstans?
Citera
2017-05-07, 22:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Desto mer man läser i FUP, desto mer avtrubbad blir man. Långhyttan känns ju som ingenting i jämförelse.

Asylmord, dildos och porrfilmer, call-girls, migrationsverket, splatter mord, stölder, hemliga lappar i häktet, olovlig körning, småbarn boendes med pundare, droger, slagsmål, hot, adhd, massor av afghaner, lögner, sexfilmer, arvstvister, urkundförfalskning, bedrägerier mm. Och då har jag bara börjat....

Så bisarrt...

Hahahaa, precis så känner jag . Långshyttan känns ju "nästan normalt" .

Lägg till MÄNNISKOSMUGGLARE, så långt som jag har kommit i fuppen, så undrar jag om MR har en stor skuld att betala "hemmavid", så att hans föräldrar inte "råkar illa ut".

Märkliga turer med en massa typ "ensamkommande" och/eller f.d. ensamkommande som "egentligen" inte "umgås", men sms/mobilsamtal varje dag, "kusiner" hälsas på.......pengar som sätts in här och där.......

Knarkaffärer och/eller människosmuggelaffärer, säger jag.
Citera
2017-05-07, 22:59
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ja är det så som du säger om detta preparat så är det närmast grymt att sätta in JM på det... För hon sitter ju liksom still, inga naturprommenader att tala om.

De kanske satte in henne på det efter det att smshistoriken med JB ( med risk för att jag minns fel, mycket som jag försökt komma ikapp i helgen ) blev kontrollerad där hon beskriver sin kollegas (?) fysiska attribut som "feta äckliga kropp" eller något liknande.
Nu är hennes kropp mindre smickrande för henne själv antar jag och det verkar vara viktigt för Baronessan med det yttre så jag njuter i det dolda

Mycket långsökt av mig dock men oerhört smart drag av polis om så hade varit fallet...
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant dock att Akis arbetsgivare uppger att Aki tog ledigt fredag för att fiska. Om det stämmer så var det ju planerat med Granliden. Han dubbelspelade då Nadja. Att jag skiver om det stämmer är för att T Carenry* gett uppgiften. Samme man som startat bolag med Julia Blomsterlun* 2016.

Ptja..... om man vill läsa om dubbelspelet så framgår det här: Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_1__3_.pdf sidan 76 alt 71 och framåt.

Allt framgår i fup´en, spekulationer förvirrar tråden.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
När det gäller JM så är naturligtvis allt på en skala. Hon själv och UF verkar överens om att JM troligen har ADHD. Inget nytt. Någonstans eskalerar ju allt, till bl.a. ett mord 2015 och vad som kunnat bli två mord 2016. Det är inte inget eller allt. det är på en skala.

GMs "fling" i Jönköping var väl 2001, februari-mars?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hm, det framkommer på vissa ställen att det alltid varit problem med JM, bl.a. säger GMs (BO) gamla kompis under 1980-1990-tal det.

Och det står i förhöret med vakthavande befäl på häktet i Uppsala när lappar/brev hittas (fritt ur mitt minne dock) att:

P g a JMs kriminalhistoria hos kriminalvården ska vi ALLTID vara 2 när vi har med henne att göra .
Jag tolkar det som att hon är känd hos kriminalvården sedan tidigare, alltså INNAN detta.

Och sedan förhöret med MB (pappa till de 3 första barnen)...

(Fan, kan inte kopiera), men att GM hade en otrohetsaffär för en 7-8 år sedan (det blir ju ca 2009-2010), och att AM och GM var på väg att skiljas.

I förhöret med GMs gamle vän Torgny, så frågar FHL ungefär samma sak, men frågar också om Torgny känner till något om att det skulle finnas EN SON...... från något mer "seriöst" förhållande/otrohetsaffär (min kommentar).

Kanske GMs otrohet 2009-10 kan ha gjort JM "vild and crazy"??
Citera
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ingenting förvånar längre i detta fall. Helt sanslöst allt som kommer upp!
Nu blir man ju möjligen ännu mer konspiratorisk. Vem var Göran otrogen med??
En person vet vi som samtidigt påstås ha blivit helt personlighetsförändrad, tappat alla hämningar och blivit kriminell. Vill inte ens skriva ut det för det är så absurt om GM skulle haft förhållande med JM. Det borde inte kunna vara sant - även om JM sålde sig för pengar så borde i vart fall Göran haft sans och vett att inte hamna där.
JM har ju själv berättat för MG att så är fallet, eftersom GM ju troligen inte är JMs biologiske far så misstänkte MG samma som vi och drevs till " hedersmord " = splatmord ( dvs fadern, brodern säljer dottern, systern som prostituerad ) Det här är lågt stående inavlat pack vilket kommit hit för att " kulturberika " : adjöss katthult Ida & Alfred och welcome swedistan granliden johanna & mohamad
Citera
2017-05-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En blandning av olika droger
Vänta nu...

JB, då 16 år, dom B 1000-14, 2014-09-16 åkte dit på innehav av Tramadol (0,5g) och kniv.
Hon hade också spice.

JB erkände detta.

Vid husrannsakan hittades ytterligare 30 gram som JB förnekade att det var hennes. Hon bodde då hemma hos JM.

JB åtalades också för denna större mängd, för överlåtelsesyfte, trots att hon förnekade att den var hennes.

Tack för att du korrigerade. Lätt att gå vilse bland alla uppgifter...
Citera
2017-05-07, 23:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
De kanske satte in henne på det efter det att smshistoriken med JB ( med risk för att jag minns fel, mycket som jag försökt komma ikapp i helgen ) blev kontrollerad där hon beskriver sin kollegas (?) fysiska attribut som "feta äckliga kropp" eller något liknande.
Nu är hennes kropp mindre smickrande för henne själv antar jag och det verkar vara viktigt för Baronessan med det yttre så jag njuter i det dolda

Mycket långsökt av mig dock men oerhört smart drag av polis om så hade varit fallet...
JM åt redan Venlafaxin innan hon anhölls. Hon hade i väskan när hon togs på Arlanda över 100 tabletter X 150mg utskrivna.
Citera
2017-05-07, 23:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant dock att Akis arbetsgivare uppger att Aki tog ledigt fredag för att fiska. Om det stämmer så var det ju planerat med Granliden. Han dubbelspelade då Nadja. Att jag skiver om det stämmer är för att T Carenry* gett uppgiften. Samme man som startat bolag med Julia Blomsterlun* 2016.

Det kan ju ha varit någon annan som ringde/SMSade det om att behöva ledigt för att "fiska"......typ JM. Någon skrev i tråden att Aki inte hade hörts av på en 36 timmar före sista meddelandet på Facebook tror jag.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in