2017-05-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Enligt Anki så var kvinnan som Göran var otrogen med bosatt i Jönköping. Har för mig hon nämnde namnet Camilla. Anki kom dock ej ihåg efternamnet men hon nämnde åldern på kvinnan, denne ska ha varit 35-40 år i samband med affären.

Och affären skedde 10-15 år tidigare...
Citera
2017-05-07, 23:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM åt redan Venlafaxin innan hon anhölls. Hon hade i väskan när hon togs på Arlanda över 100 tabletter X 150mg utskrivna.
Just Venlaflaxin får man en ryslig avtändning på och den kommer snabbt efter det att man slutat administrera dosen. JM klagade ju efter att hon blivit släppt att polisen inte gav henne medicinen i cellen. Redan när man missat dosen med några timmar börjar man få elstötsliknande ilningar genom kroppen (så kallade "brain zaps").

https://www.google.se/search?q=brain+zaps&oq=brain+z&aqs=chrome.1.69i57j 0l5.3794j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://en.wikipedia.org/wiki/Antidepressant_discontinuation_syndrome
Citera
2017-05-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vill minnas att knivspetsen satt fast i Görans skallben.
Om MR började med att överfalla Göran som han uppger och först därefter gav sig på Anki har han sannolikt haft ett defekt mordvapen med avbruten spets. Det kan mycket väl ha räddat Ankis liv om kniven inte kunde tränga in så djupt vid varje hugg.

Jag tycker att denna kvinna Anki överlevde av en anledning.. hon kommer att vara deras stora läxa.. för livet.. jag menar JM och hennes barn..
För mig: många hysteriska hugg dessutom samtidigt på två personer innebär enormt hat och ilska.. Just MR måste ha känt deras förakt +JMs påtryckningar och lov om bättre liv i Paradiset

Edit: rätt dålig kniv som bryts av i spetsen! Kusin till övriga billighetsknivar inköpta på Willys?
Johanna har ju uppgett att ett av hennes stora intressen var matlagning. Då brukar man uppskatta och föredra bra knivar - exempelvis japanska kockknivar. Inte skräpknivar av billighetsmodell.
Efter att ha sett bilderna inifrån hennes lägenhet? bläääääääääääää, usch & tvi !
En matintresserad ska ha ordning och städat .. tro mig... En matintresserad går inte och köper krabbklor och påstår att det är fin middag ..
Citera
2017-05-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Efter att ha sett bilderna inifrån hennes lägenhet? bläääääääääääää, usch & tvi !
En matintresserad ska ha ordning och städat .. tro mig... En matintresserad går inte och köper krabbklor och påstår att det är fin middag ..

Det där är ju ändå ganska normalt att ha så stökigt, särskilt kvinnor. Har varit hemma hos många som har haft liknande. Men äckligt är det.
Citera
2017-05-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Även han finger-spretar på sina bilder. Hur gammal är denne egentligen?
Ser ut som ett barn- klippt som ett litet barn- men utpekad som farlig av både Johanna O Mohammed.

De är inga barn.. de klipper och klär sig som ungdomar för att se "barn" ut.. fullvuxna allihop
Citera
2017-05-07, 23:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
När det gäller JM så är naturligtvis allt på en skala. Hon själv och UF verkar överens om att JM troligen har ADHD. Inget nytt. Någonstans eskalerar ju allt, till bl.a. ett mord 2015 och vad som kunnat bli två mord 2016. Det är inte inget eller allt. det är på en skala.

GMs "fling" i Jönköping var väl 2001, februari-mars?

Enligt pappa Bl*msterlund var det (också ?) då en "fling" för "en 7-8 år sedan"......och det blir runt år 2010, när JM då skulle "spåra ur totalt".

Fast min personliga uppfattning är väl att JM ALDRIG har varit "PÅ spåret"...typ
Citera
2017-05-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här med Johannas prostitution:
jag är övertygad om att hon fnaskade och jag undrar lite över att hon i en så relativt liten stad inte varit känd för det hos polis och soc. Är det så, att hennes polisbekanta tittat åt andra hållet här också? En fryabarnsmamma som står vid parkeringar och väntar på kunder? Vilka har råd att ge upp till 5000:- eller knark eller någon form av gentjänst?

Mamman, Anki, berättar om hur JM lockade hem stora män som kom i Porschar för att upptäcka att hon bara var en skolflicka... Förmodligen har hon haft intresset sedan länge så att säga...
ecsort girl har hon väl varit, l hur?
Citera
2017-05-07, 23:27
Medlem
Citat:
Faktum är att jag har fått sympati för Mohammed under läsningen av FUP. Jag försöker påminna mig om att han agerat på ett fruktansvärt sätt alldeles oavsett hur pressad han var.

Han framstår dock som en genuin och solid människa då man ställer honom i kontrast till JM. Exempel: när JM frågar Jafar om inte han kan ställa upp och mörda en av de personer som har sexfilmen så säger Jafar att han ska se till att försöka ordna det. Muhammed sitter med vid detta samtal och i efterhand så frågar han Jafar när de två är ensamma om han verkligen hörde rätt. Jafar bekräftar att han hört rätt; sen säger Jafar till Mohammed att han aldrig skulle kunna tänka sig utföra en sån grej. Vid denna information så reagerar Mohammed och säger till Jafar att han borde ha sagt detta direkt till JM. Finns även flera andra exempel där Mohammed tycks uppvisa någon slags kärna av uppriktighet.

Med detta sagt så får jag samtidigt erkänna att jag inte riktigt kan få ihop bilden av en narkotikamissbrukande mördare med en person jag har sympati för. Han kanske trots allt är den mest rekorderliga människan i denna mordkonspiration - och det i sig är ju ganska sjukt.

Man undrar ju hur mycket Jafar och Julia samt David är insyltade. Julia förde över mer än 100.000 kr till sitt bankkonto från JM:s efter det att JM haffats av polisen. När Johanna får frågan varför Julia för över pengar till sitt konto från hennes så säger JM att hon har gett tillåtelse til det. Det är för att Julia ska kunna betala JM:s räkningar säger hon. 100.000 kr låter dock lite väl tilltaget för att pröjsa hyra och el.

Med tanke på att MR högg Anki och Göran ca 30-40 gånger så tolkar jag honom som hatisk. Han fick utlopp för sina aggressioner. Typiskt tecken på att man är känslomässigt kopplad till sina offer med så många knivhugg. I FUP så framkommer det att Göran och Anki praktiskt taget hatar MR. Så det var nog ömsesidigt hat.
Citera
2017-05-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Din bild av JM känns rimlig. Att AP varit med och betalat maten däremot märkligt. Enligt tidigare uppgiftet skulle han "aldrig" ha velat umgås med JM och han skulle ha varit på väg att hämta sina barn när han fick veta att de redan var med JM i stugan.

Något är fel. Vad får man för intryck i FUP jämfört med tidigare mediauppgifter?

Jag tror att hon lockade honom med att alla samlas för att fira honom.. därmed coop kvittot på 1900 skr (jag lovar att jag satt o stirrade på det där kvittot minst 25 min) .. Att AP innan färden ens börjde fick i sig sprit o på detta sätt måste lämna kvar bilen bilen ..
Jag kan inte tro att de sista meddelanden som gick till den nya väninnan via fb ens skrevs av honom
Citera
2017-05-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Detta står i förhören och är ingen nyhet. Förlåt min snarstuckna ton. Försökte leta upp det åt dig. Men sidorna stämmer ej överäns. Ska se om jag hittar det.

Hursomhelst var det en faktura på familjehemsplaceringar. Det var det som Calles och Johannas gemensamma företag skulle ägnat sig åt.

Är det fakturan på drygt 2 millioner skr som företaget fick?
Citera
2017-05-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Flunitrazepam i ölen?
hoppsan- kan en el-pistol ha använts?
Citera
2017-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Faktum är att jag har fått sympati för Mohammed under läsningen av FUP. Jag försöker påminna mig om att han agerat på ett fruktansvärt sätt alldeles oavsett hur pressad han var.

Han framstår dock som en genuin och solid människa då man ställer honom i kontrast till JM. Exempel: när JM frågar Jafar om inte han kan ställa upp och mörda en av de personer som har sexfilmen så säger Jafar att han ska se till att försöka ordna det. Muhammed sitter med vid detta samtal och i efterhand så frågar han Jafar när de två är ensamma om han verkligen hörde rätt. Jafar bekräftar att han hört rätt; sen säger Jafar till Mohammed att han aldrig skulle kunna tänka sig utföra en sån grej. Vid denna information så reagerar Mohammed och säger till Jafar att han borde ha sagt detta direkt till JM. Finns även flera andra exempel där Mohammed tycks uppvisa någon slags kärna av uppriktighet.

Med detta sagt så får jag samtidigt erkänna att jag inte riktigt kan få ihop bilden av en narkotikamissbrukande mördare med en person jag har sympati för. Han kanske trots allt är den mest rekorderliga människan i denna mordkonspiration - och det i sig är ju ganska sjukt.

Man undrar ju hur mycket Jafar och Julia samt David är insyltade. Julia förde över mer än 100.000 kr till sitt bankkonto från JM:s efter det att JM haffats av polisen. När Johanna får frågan varför Julia för över pengar till sitt konto från hennes så säger JM att hon har gett tillåtelse til det. Det är för att Julia ska kunna betala JM:s räkningar säger hon. 100.000 kr låter dock lite väl tilltaget för att pröjsa hyra och el.
JB lika JJ är de enda som vet hela sanningen om APs död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in