2017-05-06, 10:28
  #541
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Supertalang? Ahahahhaha ni får mig att skratta. Hans få mål här i Sverige var ju inte ens tekniskt imponerande utan försvararna var ute å köpte korv och målvakterna var i samma liga som Isaksson.

Och nu när han faktiskt flyttar från ett svenskt lag till ett ordentligt lag är han värre än småungar.

Skitsnack. Men att tålamodet hos många skribenter här kan jämföras med en hungrig femåring med ADHD är bara tröttsamt.
Citera
2017-05-06, 14:12
  #542
Medlem
Isak till Holland! Kom igen! Enda rätta. En hel säsong med speltid.
Citera
2017-05-06, 14:41
  #543
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Isak till Holland! Kom igen! Enda rätta. En hel säsong med speltid.
Men sådana tankar glömmer du, och andra med liknande tankar, det viktigaste om Isak ska bli den vi hoppas. Han behöver bygga upp sin fysik och sin vana att spela mot fysiska försvar.

Dortmund har en toppmodern träningsanläggning av yppersta klass, klasser över våra i Sverige eller de i Holland. Vill man möta fysiska motståndare är t o m Sverige och allsvenskan bättre än holländska Eredivisie.
Citera
2017-05-06, 14:43
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Men sådana tankar glömmer du, och andra med liknande tankar, det viktigaste om Isak ska bli den vi hoppas. Han behöver bygga upp sin fysik och sin vana att spela mot fysiska försvar.

Dortmund har en toppmodern träningsanläggning av yppersta klass, klasser över våra i Sverige eller de i Holland. Vill man möta fysiska motståndare är t o m Sverige och allsvenskan bättre än holländska Eredivisie.

Bra poäng! Han är ganska tunn ja. Men får han möta fysikt motstånd i 3:e Bundesliga eller ska han inte spela matcher, bara träna i Tyskland i några år?
Citera
2017-05-06, 16:02
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Bra poäng! Han är ganska tunn ja. Men får han möta fysikt motstånd i 3:e Bundesliga eller ska han inte spela matcher, bara träna i Tyskland i några år?

Grabben är 17.5. Det är en PROCESS. Ge det mer än några månader innan man skriker flopp och bänkriddare.

Vilken klubb han än skulle gå till var det uppenbart att han skulle få intergreras osv innan vi såg honom spela.

Vad gäller inhopp har det inte varit långt ifrån. Uttagen mer & mer.

Ge det tid. Låt Dortmund bygga upp honom inför nästa säsong och se vad Dortmund gör i sommarfönstret där Auba ryktas bort.

Folk är så otåliga.
Citera
2017-05-09, 18:36
  #546
Medlem
Det verkar som att Alexander Isak mycket riktigt kostade ungefär 90 msek. Om cirka 30 miljoner gick till agenter osv (tveksamt om det är så mycket...) som det har rapporterats bör Isak dock ha kostat 100+. Sjukt för en liten grabb men som AIK:are är det bara att ta emot och som svensk får vi hoppas att han tar nästa steg.
Citera
2017-05-09, 20:07
  #547
Medlem
Om man går efter aftonbladet så fick AIK in 70 miljoner netto. Mycket mer än jag trodde
__________________
Senast redigerad av Duffie 2017-05-09 kl. 20:23.
Citera
2017-05-09, 21:48
  #548
Medlem
89 miljoner netto för Isak och Ofori. Ofori strax över 10 (10-13) så Isaks del borde vara 76-79 miljoner, helt klart nöjd med den summan som gnagare. Brutto bör den alltså vara minst 100 miljoner.

Det kan också trilla in 20 miljoner extra om vissa klausuler uppfylls och den största delen av dom potentiella miljonerna bör vara från Isak.
Citera
2017-05-10, 15:40
  #549
Medlem
BarryHeros avatar
Är Alexander Isak fortfarande aktuell för U21-EM eller är chansen borta med bristen på speltid under våren? Har ju inte ens knappt fått spela för reservlaget.
Citera
2017-05-10, 17:58
  #550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Är Alexander Isak fortfarande aktuell för U21-EM eller är chansen borta med bristen på speltid under våren? Har ju inte ens knappt fått spela för reservlaget.

Tror, precis som innan, att cibicki, strandberg & eventuellt Engvall går före Isak än där. Åtminstone för kommande mästerskap. Sen vad som händer nästa säsong får vi se.
Citera
2017-05-10, 19:53
  #551
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Är Alexander Isak fortfarande aktuell för U21-EM eller är chansen borta med bristen på speltid under våren? Har ju inte ens knappt fått spela för reservlaget.
Finns väl ingenting som hindrar honom från att vara aktuell, men skulle själv bli förvånad om han blir uttagen då han (som du säger) fått bristande speltid samt att det finns anfallare som redan är etablerade som bör gå före. Isaks tid kommer.
Citera
2017-05-10, 22:26
  #552
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Är Alexander Isak fortfarande aktuell för U21-EM eller är chansen borta med bristen på speltid under våren? Har ju inte ens knappt fått spela för reservlaget.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Finns väl ingenting som hindrar honom från att vara aktuell, men skulle själv bli förvånad om han blir uttagen då han (som du säger) fått bristande speltid samt att det finns anfallare som redan är etablerade som bör gå före. Isaks tid kommer.

Det är väl ingen större skillnad på Isaks och Asoros situation? Asoro spelar i Sunderlands reservlag och tränar bara med A-laget sporadiskt. Isak tränar bara med A-laget och har spelat med både U19 och reservlaget senaste tiden (oklart varför han inte spelat med dessa lag tidigare). Det borde stå mellan honom och Jordan L. Valet mellan dessa torde vara tämligen enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in