2017-02-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
hehe dortmund torskade precis mot darmstadt som av ett under med en budget som urprungligt division 4 lag i tyskland likt ashöjden tagit sig upp i första divisionen.

hur värvningarna gatt till i detalj vet nog du mycket bättre än mig. pratade nyss med en inbiten bvb supporter och han visste inte ens om att bvb värvat en kille fran sverige sa att jag skulle besitta kunnskap rent informativt om värvningarna likt dig anser jag vara förmätet

jag vill dock hävda att holland eller att stanna i aik hade varit bättre fotbollsmässigt för en kille i denna alder

Då är han mindre "inbiten" än t.o.m casual fansen för Dortmund som organisation & lag har skrivit och skyltat lite med honom både på Facebook & Twitter samt pratat smått om honom i press.
Citera
2017-02-13, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Då är han mindre "inbiten" än t.o.m casual fansen för Dortmund som organisation & lag har skrivit och skyltat lite med honom både på Facebook & Twitter samt pratat smått om honom i press.
kan ju ha att göra med att pojken ser väldigt svensk ut tex??
Citera
2017-02-13, 16:35
Medlem
https://www.redbulletin.com/int/en/sports/borussia-dortmund-the-smartest-club-in-the-world
Citat:
A few years ago, news of Borussia Dortmund buying a 17-year-old for €8.6m would have been greeted with cries of “football has gone mad!” in Germany. But times have changed. “Another transfer coup for BVB,” was the headline in Germany’s biggest tabloid, Bild, after Swedish teenage striker Alexander Isak’s move from AIK to the Black and Yellows was confirmed last week.

Raphael Honigstein, som är en mycket bra journalist, hyllade BVB efter värvningen av Isak. Tror han kommer få gott om speltid för sin ålder i framtiden, Tuchel gillar sina ynglingar allt för mycket. Att folk kritiserar hans klubbval efter bara några veckor i klubben är skrattretande. I Isaks ålder började Pulisic göra några inhopp, men spelade fortfarande ibland med U19-laget. Och då hade han redan varit i klubben i ett år. Tuchel kommer inte vinna stora titlar i Dortmund, men han kommer definitivt att slussa ut klasspelare till andra topplag. Förhoppningsvis är Isak en av dem
Senast redigerad av Dritlei 2017-02-13 kl. 16:38.
Citera
2017-02-13, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så bollsinnet sitter i hudfärgen, alltså? Intressant teori. Pelé hade hyfsat bollsinne, och ser väldigt mörk ut på bilderna. Jag tror att det finns fler exempel. Fast om Isaks bollkontroll är "magisk" så kanske inte teorin håller ändå. För övrigt, om nu ursprung är så viktigt för dig så är det ju rätt illa att blanda ihop Slovakien och Slovenien

Alltså, jag vill inte vara specifik nu. Vet inget om Alexander Isaks bollsinne. har bara sett honom på bild och att han är svart.

Anser jag mig vara rasist? ja självklart.
Citera
2017-02-23, 12:29
Medlem
Det blev nu ännu tuffare för honom när de tog in en annan ung talang från PSG.

Utlåning nästa säsong till Holland? Det är väl ändå ganska optimalt?
Citera
2017-02-23, 12:36
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Augustin? Inte klar och skulle inte ansluta förrän i sommar.
Citat:
Eller så väntar man och ser vad som händer under våren. Svårt att säga vad som är optimalt när han varit där i en månad.
Citera
2017-02-23, 16:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk

För tidigt att säga ännu. Kan hända grejer inder våren.

Det kan väl inte komma som någon överraskning att steget från Allsvenskan till en av Tysklands största klubbar tar tid gällande anpassning osv?
Citera
2017-02-23, 19:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Förvänta sig folket att Isak skulle gå in och totaldominera från start i Dortmund eller vad är det frågan om? Redan efter nån vecka (eller t.o.m mindre än så) kom floppstämpeln och "nya Ödegaard" sen är det utlåningar till höger och vänster bla bla bla.

Sitt ned i båten för fan!
Citera
2017-02-23, 19:47
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förvänta sig folket att Isak skulle gå in och totaldominera från start i Dortmund eller vad är det frågan om? Redan efter nån vecka (eller t.o.m mindre än så) kom floppstämpeln och "nya Ödegaard" sen är det utlåningar till höger och vänster bla bla bla.

Eller hur. Själv har jag inte förväntat mig att få se honom spela A-lagsfotboll alls förrän nästa säsong egentligen.

Och på tal om Ödegaard är det lustigt att vissa verkar tro sig veta exakt hur hans karriär kommer se ut när han är blott 18 jävla år gammal. Blir så trött.
Citera
2017-02-23, 19:57
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Media är väl det stora problemet där. Och då hakar de oinsatta på och förstår inte situationen. För någon som förstår fotboll och är insatt i situationen är det här ingen konstigt alls att Isak inte fått speltid än.
Citera
2017-02-23, 20:43
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Media är väl det stora problemet där. Och då hakar de oinsatta på och förstår inte situationen. För någon som förstår fotboll och är insatt i situationen är det här ingen konstigt alls att Isak inte fått speltid än.
Jag håller med men frågan är då varför uttalar man sig då om man inte är insatt? Nu är det ju bara fotboll jag är intresserad av och det är den största sporten men det är fascinerande hur många som inte är intresserade av fotboll som hela tiden ska uttala sig.

Har många polare och släktingar som inte är intresserade av fotboll som gärna pratar om händelser inom fotbollen typ Isak eller Zlatan, då vill man bara be dem dra åt helvete jag klankar inte ner på det ni är intresserade typ skidor, bilar, hockey etc... Det är ju bara skit som att Zlatan är sämst, fotbollspelare är fjollor och divor osv som de vill prata om.

Att Ödegaard är uträknad trots att de flesta i hans ålder inte ens hunnit debutera i ett a-lag än...
Isak lär ju sig tillräckligt bara genom att träna med Dortmund och att han inte spelar/sitter på bänken i ett stjärnspäckat Dortmund är ju inget konstigt.
Citera
2017-02-23, 20:53
Medlem
BarryHeros avatar
Känns som om Alexander Isak lika gärna hade kunnat gå till Real Madrid. Ångrar sig säkert lite nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in