Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Bundna till platsen? Vilken plats? Mordplatsen eller fyndplatsen? Hur är de bundna dit? Finns varken teknisk bevisning eller vittnen. Vet man ens var mordplatsen var? Varför kan de inte frias helt? Vad är det som utesluter det? De kan ju ha varit på plats utan att ha varit inblandade i mordet. Man ska alltid titta på vad som sägs inledningsvis, speciellt när SÅC sedan varit där och planterat (han är minnesexpert så han vet hur man planterar). Inledningsvis sa killarna att de sett vad som hänt Kevin. De var alltså vittnen och kan ha sett hela händelseförloppet utan att för den skull ha varit inblandade. Att han låg under vatten har jag fått till mig av medierna, ska se om jag hittar källan. TO vill att man öppnar upp förundersökningen om mordet igen, det säger allt. Och fakta kvarstår, att barn mördar barn är extremt ovanligt. Dessa pojkar var vittnen men pekades ut av SÅC som förövare.
De ligger 30 m från varandra så det spelar ingen roll. de säger att de varit där. de kommer hem och säger, innan någon vet att K är död, att K ligger död i vattnet. tro fan att de sett kroppen, minst. och det stämmer även tidsmässigt, då ingen sett K efter att de lekt ihop (se Ondskan tv3) därav att de kommer alltid att vara misstänkta. att de skulle avföras är uteslutet om man inte kan hitta teknisk bevisning som binder annan person till brotten. vilket sällan sker efter 18 år.
Jag håller med om att mycket talar för dem, men DJ måste fråga om dessa saker, annars är det inte trovärdigt. Anledingen till att man fokuserade på dem var tidsfönstret i första hand, inte SÅC. allt är inte guld som glimmer. TO har bara erkännandet därmed vet man att DJ har inget mer heller.