2017-05-05, 13:53
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Vilken "fakta" ännu en som lyssnar på den sist talade. Inget kritiskt tänkande whatsoever.
"Lyssnar på den sist talade"? Ja givetvis. Det är ju först nu som de uppenbara bristerna i polisutredningen blivit offentliga. Det är fakta och ingen åsikt.
Citera
2017-05-05, 14:04
Medlem
Var kevins skador i pressen före pojkarnas berättelse? Och barnen var ju knappast läskunninga ändå, men radio och tv kanske?
Om inte. Skador som bara gärningsmännen kunde veta. Dvs berättat stampat/sparkat på könet och halsen och strypt.
Senast redigerad av werdo 2017-05-05 kl. 14:12.
Citera
2017-05-05, 14:04
Medlem
Podrs avatar
Hej,

Undrar om dokument inifrån kommer gå igenom hur barnen mådde under tiden för mordet. Kommer de intervjua barnomsorg och evt andra utomstående professionella vuxna eller tänker programmet bara rikta in sig på att leta sprickor i utredningen?

En mycket erfaren förskollärare som jag talat med menar att det är viktigt att se till familjen och hur barnen mådde. Hon trodde absolut barnen kunde haft ihjäl Kevin. Det var något udda med att en 7 åring leker med sin yngre bror och ännu yngre kompis, barn har hela tiden en strävan att vara med jamnariga alt äldre barn. Jag spekulerar att 7-aring kan ha varit udda, utstött och/eller mobbad. Titta med skolan hur han mådde.

Tre andra detaljer som jag reagerade på i programmet var att pappan till pojkarna sa nåt i stil med att Kevin var ett "sjalvsakert barn". Ett underligt uttalande om en 4-åring på ett avvikande sätt att säga det på. Vad menar pappan med det? Var Kevin störig/kaxig?
Den andra detaljer rör föräldrarnas förhållande. Varför skilja sig när man väntar ett andra barn? Är/Var det något i familjen som inte var OK. Nåt dysfunktionellt som inte framkommer? Misshandel eller missbruk?
En tredje grej. Varför verkar det bara vara yngsta sonen som vill driva det här egentligen? Vad får de andra att tveka?

Kommentarer på det.
Citera
2017-05-05, 14:10
Medlem
scorzenyno1s avatar
Vilken storm i en fingerborg med en droppe vatten i. Bröderna dödade Kevin punkt slut, Aldrig haft fel tidigare gällande kriminalfall så detta lär inte bli det första, enda kommentarern från min sida blir en obetydlig del av utredningen: när utredningen sattes i gång med dörrknackning och hembesök uppdagades en parallellvärld, total misär i hem efter hem. Tandstatus hos barn värre än i vilket U-land som helst. Detta tjafs är en anka, Kevin dödades av bröderna.
Citera
2017-05-05, 14:13
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Var kevins skador i pressen före pojkarnas berättelse? Och barnen var ju knappast läskunninga ändå, men radio och tv kanske?
Om inte. Skador som bara gärningsmännen kunde veta. Dvs berättat stampat på könet och halsen och strypt.

Polisen visste naturligtvis också om dessa skador. Att information vandrar från polis till den som blir förhörd är en av grundkomponenterna i exempelvis Thomas Quick-haveriet.
Citera
2017-05-05, 14:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1
Vilken storm i en fingerborg med en droppe vatten i. Bröderna dödade Kevin punkt slut, Aldrig haft fel tidigare gällande kriminalfall så detta lär inte bli det första, enda kommentarern från min sida blir en obetydlig del av utredningen: när utredningen sattes i gång med dörrknackning och hembesök uppdagades en parallellvärld, total misär i hem efter hem. Tandstatus hos barn värre än i vilket U-land som helst. Detta tjafs är en anka, Kevin dödades av bröderna.

Du har alltså läst förundersökningen?
Citera
2017-05-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podr
Hej,

Undrar om dokument inifrån kommer gå igenom hur barnen mådde under tiden för mordet. Kommer de intervjua barnomsorg och evt andra utomstående professionella vuxna eller tänker programmet bara rikta in sig på att leta sprickor i utredningen?

En mycket erfaren förskollärare som jag talat med menar att det är viktigt att se till familjen och hur barnen mådde. Hon trodde absolut barnen kunde haft ihjäl Kevin. Det var något udda med att en 7 åring leker med sin yngre bror och ännu yngre kompis, barn har hela tiden en strävan att vara med jamnariga alt äldre barn. Jag spekulerar att 7-aring kan ha varit udda, utstött och/eller mobbad. Titta med skolan hur han mådde.

Här kommer det verkligt tunga argument alltså. Det är något konstigt att en sjuåring leker med en femåring. Oj vad misstänkt. Han är nog skyldig.
Den där förskolläraren borde nog byta jobb.
Citera
2017-05-05, 14:16
Medlem
Citat:
Hej,

Tre andra detaljer som jag reagerade på i programmet var att pappan till pojkarna sa nåt i stil med att Kevin var ett "sjalvsakert barn". Ett underligt uttalande om en 4-åring på ett avvikande sätt att säga det på. Vad menar pappan med det? Var Kevin störig/kaxig?
Den andra detaljer rör föräldrarnas förhållande. Varför skilja sig när man väntar ett andra barn? Är/Var det något i familjen som inte var OK. Nåt dysfunktionellt som inte framkommer? Misshandel eller missbruk?
En tredje grej. Varför verkar det bara vara yngsta sonen som vill driva det här egentligen? Vad får de andra att tveka?

Kommentarer på det.

Mycket intressanta kommentarer.

Angående 7 åringen som lekte med dem yngre kan ha varit en ren tillfällighet, betyder inte att han alltid lekte med dem och även fall han gjorde det så var ändå bröderna jämngamla, m.o.a inte så konstigt!

Som jag skrivit i tidigare inlägg tror jag den yngre är oskyldig, eller iaf talar sanning när han säger att han inte vet vad som hände och det kan vara anledningen till att han vill driva detta vidare. Han vill helt enkelt få ett svar, emedan den äldre inte är lika sugen på att veta sanningen, antingen för han känner att det finns en chans att han har gjort det eller för att han vet att han har gjort det och av den anledningen inte vill gå vidare.
Citera
2017-05-05, 14:19
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Hej,

Det verkar inte vara DJs tanke att ha en alternativ rättsprocess utan han nöjer sig med att vissa på uppseendeväckande brister i den existerande utredningen vilket lett till att barn på mycket svaga grunder utpekades som mördare

Citat:

Två kommentarer; om en yngre ska leka med en äldre måste det finnas äldre som vill leka med yngre. Något som enligt din sagesperson är udda. Det finns ingen som helst anledning för DJ att idag undersöka med någon förskola hur barn för tjugo år sedan eventuellt mådde. Det torde dessutom vara en helt omöjlig uppgift

Citat:
Kommentarer på det.
Jag kan inte veta vad han menade men en förklaring kan vara att han är oblyg och framåt men det kan naturligtvis ha betytt något annat.

Folk skiljer sig av de mest skilda anledningar vissa kan verka obegripliga för utomstående.

Jag har ingen som helst aning om vem som vill driva vad eller om någon inte vill driva saken har du kännedom om detta
Citera
2017-05-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Polisen visste naturligtvis också om dessa skador. Att information vandrar från polis till den som blir förhörd är en av grundkomponenterna i exempelvis Thomas Quick-haveriet.

Klart som fan...
. Om polisen frågade pojkarna "Sparkade ni på kevin mellan benen och ströp honom med en gren pojkar" så är det ju fel gjort såklart. Men vet inte du om dom gjorde. Eller?
Du svarade inte på första frågan. Så du vet inte.
Senast redigerad av werdo 2017-05-05 kl. 14:25.
Citera
2017-05-05, 14:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1

Helvete vilken kompetens, du kan nog få vara med i Quicklaget. Du och Penttinen utreder, Kwasten åtalar, Lambertz dömer Christanson expertvittnar och Gubbjan skriver. Framför allt dina tandstatus teorier kommer att väcka förväntningar och hopp hos dom
Citera
2017-05-05, 14:42
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Tack, måste hålla mig borta från den här tråden just därför. Så länge ingen annan är dömd så är det fritt fram att misstänka pojkarna oavsett vad som framkommer om utredningen, menar en del.
Helt jävla sjuka resonemang.

Fast det är ju bröderna som mördat Kevin enligt polisens utredare. Så vad exakt är fel med att tro att polisen inte gjort fel?

Om något är skevt så är det att såga hela utredningen och kasta ut den på sophögen eftersom att en journalist och ett gäng jurister ser sin chans att tjäna sig en hacka på fallet. Det är fan skevt.

Det här kommer att bli precis som när släppte lös skärpstrypsmördaren så att han sen kunde begå mer brott utomlands tack vare "granskande journalister".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in