Citat:
Ursprungligen postat av
Acamp
Jag kollade på dokumentär precis.. Min känsla säger att det är dom två bröderna som har gjort detta. Tror dom går ut just för att skydda sig själva helt enkelt. Att visa att dom är oskyldiga så folk ska låta dom vara.
Tycket det här är så hemskt. Att man låter en liten 4 åring stryka runt utan en vuxen. Och ja jag själv har barn en 5 åring och en 2 åring. Att barn kan bli arga och brukar våld är inte något konstigt men så som Kevin blev dödad är inte normalt. Det måste vara något fel i huvudet. Och jag tror definitivt att en 5 åring och en 7 åring kan bära en 4 årings kropp. Och bara det att komma på att dom ska lägga honom i vattnet visar ju på en störning i hjärnan. Kan tänka mig att barn kan döda ett annat barn i ren ilska men märket man att personen ligger livlös är nog första reaktionen hos ett barn att springa efter hjälp och gråta typ.. fast jag är ju ingen psykolog.
Förövrigt kan jag tänka mig att 5 åringen inte förstod vad som hände riktigt. Han liksom bara hängde på och lyssnade på äldsta brorsan. Kanske var det så att det var den äldsta som utförde allt..
Tycket allt jag läst är så tragiskt. Stackars lilla pojke. Blir faktiskt förbannad på föräldrarna! Det är deras ansvar att se till så barnen är trygga.
Vila i frid lilla Kevin. Tänk vad rädd han måste varit. Ingen som fanns där och kunde hjälpa honom. ♡
omfg... bara för att något är teoretiskt möjligt innebär inte det att det gjorts. En brottsutredning kräver teknisk bevisning eller vittnen osv. Det är än så länge bara del 1 av 3 i denna serie. Det är lätt att döma andra, men man kanske borde tänka innan man talar.
Jag kan lika gärna säga att du är fullt kapabel till att våldta dina barn, du är ju faktiskt vuxen! Att bevis inte finns spelar ingen roll, så det så!
Det är inte roligt att vara anklagad för någonting, och är man det ska det finnas bevisning som styrker det som har hänt, särskilt när det kommer till svaga grupper som barn, psykiskt sjuka, fattiga och invandrare. Vem som helst kan beskylla barn för vad som helst, och det är inte första gången det händer i allvarliga sammanhang. Se gärna Hannes Råstams dokumentär "Varför erkände dom" som handlade om barn som erkände mordbrand, men där en person senare (långt, långt efter) kom och erkände.
https://www.youtube.com/watch?v=oq4nFetFQGI