2017-05-04, 08:52
Medlem
NorthPorts avatar
Att som sjuåring inte komma ihåg om man har dödat ett annat barn eller inte är väldigt svårt för mig att köpa. Det går inte att komma ifrån detta oavsett hur undermålig utredningen med teknisk bevisning och förhörsmetoder i sig har varit.

Att barn fantiserar ihop lögner och erkänner saker de inte gjort när de utsätts för påtryckningar är inget konstigt, men det är ju inte vad detta handlar om. Grabben hävdar alltså att han inte minns någonting alls? Då borde han idag också kunna säga att han inte hade nåt med det hela att göra istället för att lite försynt påstå att "någonting känns fel".
Citera
2017-05-04, 08:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Dokumentären är vinklad för att korkskallar som ni ska tro att det är något skumt i görningen. Något som borde fått er att dra öronen åt er är inledningen när journalisten ringer upp pappan och sgäre något i stil med "har alltid känt att något inte gått rätt till med mordutredningen" varvid pappan håller med!! No shit. varför skulle inte papppan hålla med om det?

Du får gärna svara på min fråga om varför du skrev att bröderna är dömda. Ljög du eller är du oinsatt?
Citera
2017-05-04, 08:53
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Ja, chockfaktor i första avsnittet var att poliserna erkänner att barnen inte "erkände" i klassiskt mening utan att de plockade upp fragment ur deras berättelse, efter 30 timmar förhör

Exakt så. Dokumentärn är sjukt vinklad. Dom är inte överens om hur erkännandet gick till eller hur man ska definiera det och det är allt. Uppenbarligen har pojkarna berättat ett händelseförlopp som stämmer väl överens med vad man hittat. Sen har man hhittat en gammal bitter utredare som inte fick sin fame i rampljuset som nu försöker smutskasta utredningen. Dokumentären är en skandal.
Citera
2017-05-04, 08:55
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Att som sjuåring inte komma ihåg om man har dödat ett annat barn eller inte är väldigt svårt för mig att köpa. Det går inte att komma ifrån detta oavsett hur undermålig utredningen med teknisk bevisning och förhörsmetoder i sig har varit.

Att barn fantiserar ihop lögner och erkänner saker de inte gjort när de utsätts för påtryckningar är inget konstigt, men det är ju inte vad detta handlar om. Grabben hävdar alltså att han inte minns någonting alls? Då borde han idag också kunna säga att han inte hade nåt med det hela att göra istället för att lite försynt påstå att "någonting känns fel".

Exakt. Man kommer fan ihåg tvärsäkert om man mördat någon eller inte.
Citera
2017-05-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort

Jag kommer inte ihåg nått från när jag är 7 år. Jag minns knappt nått innan jag var 13 år .
Citera
2017-05-04, 08:59
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Jag kommer inte ihåg nått från när jag är 7 år. Jag minns knappt nått innan jag var 13 år .

jorå men så att. ... Du verkar trovärdig. enda anledningen jag kan se att du inte skulle komma ihpg något är du fått en smäll i huvudet elle bär på någon sjukdom. Mindre troligt är att båda dessa herrrar fick en smäll i huvudet så dom glömde bort mordet... ge er nu. Jävla tomtar.
Citera
2017-05-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Tror jag ska ha den på min gamla dator, ska kolla imorgon.

Om du har den på datorn får du gärna dela med dig av den
Citera
2017-05-04, 09:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Uppenbarligen har pojkarna berättat ett händelseförlopp som stämmer väl överens med vad man hittat.

Men snälla nån, hur fan kan du skriva på det här sättet utan att ha läst förundersökningen? Och varför i helvet vägrar du svara på den fråga jag ställt två gånger nu?
Citera
2017-05-04, 09:04
Medlem
Igni-ferroques avatar
Tyckte inte första avsnittet gav några svar, men kommer se nästa avsnitt.

Det var dock några saker som var anmärkningsvärda. Det påstådda vapnet hade ett fingeravtryck men inte från pojkarna. Man kan säkert utesluta att pojkarna bar handskar? Återstår att pojkarnas fingeravtryck på något sätt försvunnit från vapnet, men att det ändå fastnat ett annat fingeravtryck där. Det måste i så fall hänt efter att pojkarnas fingeravtryck hunnit försvinna.

Hur många dagar efter brottet hittades pinnen? Hade det regnat mellan brottet och upphittandet? Hade gärna fått höra mer om just dessa omständigheter.

Kan ju vara så att det inte är vapnet heller, men frågan är då om pojkarna verkligen varit så förslagna att de gjort sig av med ett vapen. Och att det då missats i det påstådda erkännandet?

Sedan var det ju väldigt påfallande att se hur tveksamma vissa poliser var. Tyckte även Sandberg gav ett väldigt stukat intryck. Kanske beror på klippningen av materialet?

Slutligen hoppar man ju till när SÅC dyker upp i sammanhanget. Om det är tveksamheter även i detta fall så är det nog dags att en psykologkommission tittar på ALLA utredningar SÅC medverkat i.
Citera
2017-05-04, 09:10
Medlem
Citat:
jorå men så att. ... Du verkar trovärdig. enda anledningen jag kan se att du inte skulle komma ihpg något är du fått en smäll i huvudet elle bär på någon sjukdom. Mindre troligt är att båda dessa herrrar fick en smäll i huvudet så dom glömde bort mordet... ge er nu. Jävla tomtar.

haha bara för att du kommer ihåg saker från när du är 7 år betyder inte att resten av världen gör det : som sagt jag skiter i om de är skyldiga . Men kan tänka mig att om de har mördat killen eller inte så kan de ha glömt bort det . Som sagt . Jag har förträngt det mesta av min barndom . Ingen smäll i huvudet, inge knark, ingen fylla .

Som sagt man glömmer saker . som sagt jag kommer knappt ihåg nått när jag är 12-13 år och kan inte komma på ett minne innan de ens.

Men kan säga så här eftersom jag glömt min "barndom" så kan även de här grabbarna gjort det . Samt har de varit med om ett mord begått eller inte så kan de ha förträngt det .

postramatiskt stress osv. mardrömmar . Hjärnan försöker väll skydda sig genom att förtränga svåra saker så enkelt är det .

Som sagt även om de har mördat kevin så kan de ha föträngt det , de köper jag lätt ...Undra vem som är tomte . idiotjävel ...
Citera
2017-05-04, 09:11
Bannlyst
Citat:
Har du hört alla bandupptagningar? eller bara en del av en bandupptagning? Det drar du dina slutsatser från. Bra jobbat!
Du begriper väl att utan bandupptagningarna faller allt snabbare än ett korthus.
Citera
2017-05-04, 09:20
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Du begriper väl att utan bandupptagningarna faller allt snabbare än ett korthus.

Nej det gör det verkligen inte. Man kan dokumentera på andra sätt din dumma fan. Sen säger dom i inledningen att eftersom deet är barn så kommer förmodligen det mesta att hemligstämplas men då hade man inte räknat med internets framfart och att dessa mördares identiteter skulle komma fram iaf. Trist för dom. Men jag lider inte med dom. Finns andra människor att lägga mer krut på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in